جاباما
۱۰۲۲۹۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لیونل مسی - بارسلونا؛ یک ابهام بزرگ

جوزپ ماریا بارتومئو اخیراً گفته بود: «نقل و انتقالات ما آنطوری نبوده که می‌خواستیم». البته لحن او بسیار ملایم بوده، وگرنه انتقالات بارسلونا در پنج سال گذشته فاجعه‌ای تمام‌عیار بوده است.

خبرگزاری ایلنا: به همین دلایل بوده که تیم اصلی بارسلونا حالا نه کیفیت لازم را دارد و نه تعداد بازیکن زیادی دارد. آنها در آخرین بازی فصل پرتلاطم خود در لالیگا، تنها پنج بازیکن روی نیمکت داشتند.

پس از سال‌ها مدیریت آماتور در تمامی سطوح باشگاه، حتی صبر لیونل مسی، کاپیتان تیم هم به سر رسیده است. او پس از شکست خانگی برابر اوساسونا خواستار تغییر در باشگاه شد و حالا هم حاضر نشده قراردادش، که در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد، را تمدید کند.

در نتیجه، حالا کاملاً ضروری است که بارسا در پنجره نقل و انتقالات پیش رو، نقاط ضعف آشکارش را ترمیم کند و تیمی قوی‌تر نسبت به تیمی بسازد که مسی آن را «بسیار پراشتباه، بسیار ضعیف و با توان اندک» خوانده است.

بارتومئو وعده داده بود که آبی‌واناری‌ها بار دیگر حاکم بازار خواهند شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، اوضاع مالی باشگاه متزلزل است و به این ترتیب، او باید بسیار خلاقانه عمل کند.

بارسلونا برای آنکه در بودجه فصل ۲۰-۲۰۱۹ خود به مشکلی برخورد نکند، آرتور ملو را به یوونتوس فروخت و میرالم پیانیچ را از این باشگاه خرید. باشگاه ایتالیایی ۷۲ میلیون یورو برای بازیکن برزیلی پرداخت و ۶۰ میلیون یورو هم برای هافبک بوسنیایی‌اش گرفت. این سود ۱۲ میلیون یورویی باعث شد بارسلونا حساب و کتاب مساعدی برای سال مالی اخیر داشته باشد.

آنها یک بازیکن ۲۳ ساله را دادند و یک بازیکن ۳۰ ساله را گرفتند و این انتقال از نظر فوتبالی بی‌معنی بود اما مسأله این بود که باشگاه به دنبال راهی برای حل مشکلات اقتصادی‌اش می‌گشت.

بارسا با این حال بر این باور است که خرید لائوتارو مارتینس تیم آنها را بسیار تقویت می‌کند. این مهاجم آرژانتینی جوان و مشتاق است و مسی، او که هموطنش است را می‌ستاید.

بارسا البته هرگز نمی‌توانست در جایگاهی باشد که ۱۱۱ میلیون یورو حق فسخ قرارداد او را پیش از ضرب‌الاجلش بپردازد اما آنها مطمئن هستند که می‌توانند این بازیکن را جذب کنند. اینتر احتمالاً حاضر می‌شود ۶۰ میلیون یورو را به همراه جونیور فیرپو از بارسلونا بگیرد و بهترین بازیکنش را به این تیم بدهد.

بارسلونا آنسو فاتی را دارد و پدری و فرانسیسکو ترینکائو هم به‌زودی به این تیم اضافه خواهند شد. به این ترتیب این تیم در صورت آمدن لائوتارو، بازیکنان خوبی در خط حمله برای فصل بعد در اختیار خواهد داشت.

البته اگر اینتر حاضر به فروش لائوتارو نشود، بارسلونا به سراغ پیر امریک اوبامیانگ، ستاره گلزن آرسنال، یا الکساندر ایساک، که در این فصل در رئال سوسیداد خوش درخشید، می‌رود.

در خط میانی تیم، انتظار می‌رود ریکی پوچ هم مانند آنسو فاتی به تیم اصلی ارتقا پیدا کند و به این ترتیب پیانیچ تنها بازیکنی خواهد بود که بارسلونا جذب می‌کند. البته فابین روییس، بازیکن ناپولی هم در بارسلونا طرفداران بسیاری دارد.

بارسا همچنین یک مدافع میانی باکیفیت می‌خواهد. جرارد پیکه ۳۳ ساله است و مصدومیت‌های ساموئل اومتیتی هم بیشتر از قبل شده است. ماتیس دی‌لیخت رویای آنها است اما این بازیکن هلندی پس از آنکه شروع خوبی در ایتالیا نداشت، حالا به ‌خوبی در یوونتوس جا افتاده است.

بارسا به این ترتیب به دنبال بازیکنانی مانند میلان اشکرینیار، لوییز فلیپه، اریک گارسیا و سرجینیو است تا گزینه‌های دفاعی‌اش را بیشتر سازد.

در دروازه هم اگر نتو برود، آندره اونانا، دروازه‌بان آژاکس گزینه اصلی جذب برای بارسا است تا ذخیره مارک-آندره تراشتگن باشد.

اما کدام بازیکنان از بارسلونا خواهند رفت؟ راحت‌ترین پاسخ این است که بپرسیم کدام بازیکنان بی‌تردید می‌مانند: مسی، تراشتگن، کلمان لنگله، پیکه، فرنکی د‌یونگ و سرخی روبرتو. بازیکنان دیگر بارسلونا، هر کدام قیمت خود را دارند، از جمله سه بازیکنی که گران‌ترین خریدهای تاریخ بارسا بوده‌اند: فیلیپه کوتینیو، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله.

بی‌تردید بارسلونا، گریزمان را مجبور به ترک باشگاه نخواهد کرد، چرا که آنها می‌دانند او بازیکنی در کلاس جهانی است که در فصلی پرآشوب به بارسلونا پیوست. همچنین این حس وجود دارد که اگر دمبله بتواند به مصدومیت‌هایش غلبه کند، می‌تواند بازیکن خوبی باشد. با این حال، اگر پیشنهادهای بزرگی برای این دو بازیکن برسد، بررسی خواهد شد.

اما کوتینیو باید فروخته شود و حتی بارتومئو هم گفته که این بازیکن نتوانست به کار تیم بیاید. بارسا باید خریداری برای این هافبک تهاجمی پیدا کند که بار بسیار سنگینی بر روی دوش باشگاه است. بارسلونا سنگین‌ترین دستمزد را در میان باشگاه‌های دنیا می‌پردازد و سالانه ۵۰۰ میلیون یورو به بازیکنانش می‌دهد. آنها حالا می‌خواهند بازیکنی که با قیمت ۱۶۰ میلیون یورو از لیورپول خریدند را بفروشند.

آرتورو ویدال بازیکنی است که برخی طرفداران دوستش دارند و برخی نه اما حالا به نظر می‌رسد که او می‌خواهد ماند. البته شاید هم بارسلونا این بازیکن شیلیایی را با بازیکن دیگری معاوضه کند.

سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و لوییس سوارس بعید است که پیشنهادهای گران‌قیمتی داشته باشند، چرا که سن آنها بالا رفته است و به این ترتیب، انتقال آنها هم غیرمحتمل است اما بارسا تمام تلاش خود را خواهد کرد که نتو، ساموئل اومتیتی، ژان-کلر تودیبو، ایوان راکیتیچ، کارلس آلنیا، رافینیا و مارتین برایت‌ویت را به فروش برساند تا مربی فصل بعد تیم بودجه کافی برای خرید بازیکن داشته باشد.

پیش‌بینی ترکیب بارسلونا برای فصل ۲۱-۲۰۲۰ کار سختی است، چرا که هنوز نمی‌دانیم چه مربی‌ای هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت. احتمال اینکه کیکه ستین مربی تیم برای فصل بعد باشد تقریباً صفر است، چرا که او در راه دفاع بارسا از قهرمانی لالیگا بسیار بد عمل کرد. بارتومئو امیدوار بود ژاوی بیاید اما این اسطوره باشگاه اوضاع را همان‌طوری می‌بیند که در ژانویه دید و نه گفت؛ او می‌خواهد آغاز پروژه جدیدی در بارسا باشد، نه پایان پروژه‌ای قدیمی.

رونالد کومان، مربی تیم ملی هلند هم گفته بود پیش از پایان یورو ۲۰۲۰ به بارسلونا نخواهد رفت و حالا این مسابقات هم یک سال به تأخیر افتاده است. در نتیجه، بارتومئو ممکن است به سراغ لوران بلان، مربی سابق پاری‌سن‌ژرمن یا آرسن ونگر، مربی سابق آرسنال برود.

مربی فصل بعد بارسا مشخص نیست اما آنها به احتمال فراوان همان سیستم ۳-۳-۴ همیشگی را خواهند داشت و با توجه به اینکه خبری از انتقالات پرشمار در تابستان نخواهد بود، ترکیب تیم احتمالاً تفاوت چندانی نخواهد کرد.

دروازه‌بان و مدافعان احتمالاً همان بازیکنان فصل پیش خواهند بود، یعنی تراشتگن، آلبا، لنگله، پیکه و روبرتو. در خط میانی، ریکی پوچ می‌تواند تیم را جوان سازد و در کنار بوسکتس و د‌یونگ بازی کند. لائوتارو هم در صورت آمدن در بارسا، در خط حمله در کنار مسی و گریزمان قرار خواهد گرفت و سوارس را نیمکت‌نشین خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج