جاباما
۱۰۲۲۹۸۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

عربشاهی: پرسپولیس دنبال راه حل بود، دیگران دنبال مقصر

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بی‌شکست نگه داشتن تیم و ۹ پیروزی در ۱۱ بازی کار بزرگی از سوی یحیی بود

باشگاه پرسپولیس: ضیاء عربشاهی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: یحیی گل محمدی پس از حضور در پرسپولیس توانست انسجام بیشتری در تیم ایجاد کند و بعضی مشکلات و حاشیه‌ها را برطرف کند. ۹ پیروزی در یازده بازی و روند بی‌شکست تیم، حاصل این مساله و البته حفظ شاکله تیم در سال‌های قبل بود.

وی صحبت‌های خود درباره پرسپولیس را این گونه آغاز کرد: شکل گیری شاکله پرسپولیس از پنج سال قبل آغاز شد. برانکو اسکلت اصلی تیم را رفته رفته پیدا کرد. پرسپولیس در همان پنج فصل قبل هم می‌توانست قهرمان شود و بعد از تحولاتی که اتفاق افتاد بالاخره قهرمانی را به دست آوردیم و در این مدت، حمایت همه جانبه از هوادار تا پیشکسوت پشت تیم بود، چون کمتر از قهرمانی نمی‌خواستیم. ما در پرسپولیس نمی‌توانیم برای دوم شدن در لیگ جشن بگیریم و بی‌دلیل نیست که این تیم ۴۰ میلیون هوادار دارد.

داشتن یک تیم خوب لازم است، ولی همه چیز نیست

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: برانکو برای تیم زحمت زیادی کشید. با همه مشکلات ساخت و به نظر من مظلومانه رفت. او پرسپولیس و هوادارانش را دوست داشت. البته برای پرسپولیس هیچ چیز نمی‌تواند متوقف شود. بعد از او، کالدرون آمد و غیر از دو سه بازی، در بازی‌های دیگر از نظر کیفیت فوتبال شرایط مطلوب نبود. همین نشان می‌دهد کار با یک تیم قهرمان سخت است و این طور نیست که اگر تیم خوب را تحویل بگیرید همه چیز تمام باشد. البته او هم رفته رفته توانست با اجرای تفکرات خود، تیم خودش را بسازد و در نهایت نتایج خوبی گرفت و در حق او هم کم لطفی شد.

در این شرایط بود که به یحیی گل محمدی رسیدیم. کار با تیم بزرگ که قهرمان باشد، خودش ظرفیت بالایی نیاز دارد وگرنه به مشکل می‌خورید. یحیی این فضا را می‌شناخت. به عنوان مربی با پرسپولیس کار کرده بود و در این جایگاه نیز با مشکلات و مسائل آن آشنا شده بود. خب، در شهر خودرو هم خوب نتیجه گرفته بود.

پرسپولیس از زمان او در یازده بازی لیگ، شکست نداشته و ۹ پیروزی به دست آورده است. به نظر من بردن با چه نتیجه‌ای هم مهم نیست. مهم آن سه امتیاز‌هایی است که گرفتیم. شما هر قدر هم خوب بازی کنی و گل بزنی، ولی امتیاز نگیری ارزشی ندارد. مهم این است که الان یحیی می‌تواند رکورد‌ها را جابجا کند. بی‌شکست نگه داشتن تیم هم کار مهمی بود.

کاسبی بلد نباشی، سرمایه به باد می‌رود

گل محمدی اسکلت یک تیم قهرمان را تحویل گرفت. این خیلی مهم بود، ولی این طور هم نیست که در چنین شرایطی همه چیز تضمین شده باشد. مثل کاسبی است که به او سرمایه بدهند و نتواند با آن کار کند، سرمایه از بین می‌رود. سرمایه برای کسب و کار لازم است، اما همه چیز نیست.

گل محمدی توانست با سرمایه خوبی که داشت، خوب کار کند. باید می‌توانست با مهره‌ها بازی کند. آن‌ها را درست جابجا کند. آن‌ها را باید مدیریت می‌کرد. او داشته‌های خوبی داشت. هم از نظر تیمی که در اختیار داشت، هم از جهت قابلیت‌های فنی و ذهنی، خودش و دستیارانش که داشت. پرسپولیس هم داخل زمین و هم روی نیمکت قوی بود که نتیجه گرفت.

در هفته‌های آخر که آقای کالدرون حضور داشت، یکسری مسائل در تیم به وجود آمد. به نظرم گل محمدی توانست این مساله را به خوبی مدیریت کند و انسجام و اتحاد داخلی خوبی در تیم ایجاد کرد. تا این جا کوچینگ خوبی هم داشته است. به صورت کلی تمام این مربیان هم با فشار زیاد روی تیم روبرو بودند. مثلا این که پای وزیر را وسط می‌کشند، حرف کاملا اشتباهی است.

پرسپولیس دنبال راه حل بود، دیگران دنبال مقصر

مگر پرسپولیس در این سال‌ها کم مشکل داشت؟ مجموعه‌ها باید پای انتخاب‌های خودشان بمانند و اشتباهات خود را به گردن دیگران نیندازند. مثلا وزیر در داخل زمین چه کاری می‌تواند انجام دهد. البته همین حرف‌ها به عامل انگیزشی برای پرسپولیس بدل شد. من قبل همین بازی وقتی با بعضی بچه‌های تیم از جمله شجاع صحبت می‌کردم، می‌گفتند؛ ما فقط برد می‌خواهیم، ولی فراموش نکنیم نساجی هم تیم خیلی خوبی است. آن‌ها در تهران هم خیلی به پرسپولیس سخت گرفتند. در کل پرسپولیس اگر موفق شده است، حاصل انتخاب‌های درست برای کادر فنی و انتخاب‌های درست کادر فنی در زمین است.

پیروانی و باقری کمک زیادی به کالدرون کردند

ضیاء عربشاهی تصریح کرد: همان طور که گفتم، پرسپولیس یک تیم بدون مشکلات نبود. مگر در همان نیم فصل اول یکسری چالش‌ها در تیم به وجود نیامد. افشین پیروانی و کریم باقری خیلی کمک کردند تا تیم سر پا و برنده بماند و کالدرون هم از نظر فنی کار خوبی را انجام داد. بعد هم یحیی گل محمدی که آمد توانست فضای داخلی تیم را اصلاح کند وگرنه به مشکل می‌خورد. مساله این است که تیم‌های دیگر وقتی به مشکل می‌خورند، همه چیز را گردن این و آن می‌اندازند، ولی در پرسپولیس دنبال راه حل بودند و هواداران و پیشکسوتان هم جانانه حمایت کردند.

باید روی روستا و عبدی کار کرد. من یک شبه ضیاء عربشاهی نشدم

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران درباره شرایط تیم در لیگ قهرمانان ادامه داد: من اعتقاد جدی دارم که پرسپولیس نه تنها می‌تواند از گروه صعود کند، بلکه می‌تواند به فینال هم برسد. قبل از همه باید این اسکلت حفظ شود. در بازی با نساجی می‌توانستیم پیروز باشیم اگر روستا و عبدی کمی بیشتر خودشان را باور داشتند و بیشتر دقت می‌کردند.

پرسپولیس برای موفقیت در آسیا، در کنار علیپور، مهاجم‌های دیگر می‌خواهد. به نظرم با کار فنی و روحی روی بازیکنان فعلی می‌شود آن‌ها را به سطح بالاتری رساند. خود من وقتی ۱۶ سال و اندی داشتم با پاس در تخت جمشید نایب قهرمان شدیم. این شخصیت فوتبالی در طول چند سال در من شکل گرفت.

نباید به مهاجمان حریف، امان داد

در آسیا باید مراقب ساختار دفاعی هم باشیم. من به دو بازی دربی و همین بازی با نساجی اشاره می‌کنم. مهاجم حریف اصلا نباید فضا و زمان داشته باشد و فکر می‌کنم با کار روی این مساله برای لیگ قهرمانان بهتر خواهیم بود.

در کل، بازیکنان پرسپولیس باید این قهرمانی‌ها و رکورد‌ها را همین جا بگذارند و بروند، چون در کل با حریفان متفاوتی روبرو خواهند بود و البته ظرفیت موفقیت و تحمیل قابلیت‌های فوتبال ایران به حریفات خود را دارند، حتی بدون آن که مثل آن، بازیکنان گرانقمیت جذب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره شما کاملا درست میگی ، پرس پول لیس دنبال راهی بود که چطور از طریق حکومت تیمهای دیگه رو غل و غم کنه کع موفق شد ، وگرنه کی باورش میشه تیم سوم پایتخت که ۱۰ سال بدو بدو میکرد که دستش به جام مردانگی برسه یکدفعه چهار تا جام اهدایی تو چهار سال بهش بدن ، مثل همون بچه و باباش سر صف مدرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج