۱۰۲۳۰۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بارتومئو: با گواردیولا مذاکره نکرده‌ایم

مدیرعامل باشگاه بارسلونا در مصاحبه با روزنامه ورزشی کاتالونیا تاکید کرد مشکلات مالی همیشه وجود داشته و در این فصل هم اوج گرفته اما دلیل نمی‌شود باشگاه بزرگی مثل بارسلونا دست از پیشرفت بردارد، بدون تردید، سال آینده سال بارسلوناست و قهرمانی در لالیگا، کوپادل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا را از هم‌اکنون به هواداران میلیونی بارسلونا در سراسر جهان وعده داد.

فرهیختگان: مدیرعامل باشگاه بارسلونا در مصاحبه با روزنامه ورزشی کاتالونیا تاکید کرد مشکلات مالی همیشه وجود داشته و در این فصل هم اوج گرفته اما دلیل نمی‌شود باشگاه بزرگی مثل بارسلونا دست از پیشرفت بردارد، بدون تردید، سال آینده سال بارسلوناست و قهرمانی در لالیگا، کوپادل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا را از هم‌اکنون به هواداران میلیونی بارسلونا در سراسر جهان وعده داد. متن اظهارات بارتومئو در مصاحبه با ال موندو دپورتیوو را بخوانید.

از شایعه اخیر آغاز می‌کنیم، مشکلات مالی فقط به‌خاطر بحران ویروس کرونا نیست، فساد مالی را تا چه اندازه تایید می‌کنید؟

به هیچ عنوان قصد تکذیب مطلق این موضوع را ندارم، همه می‌دانند که یکی از مدیران در بخش مالی دست به صدور دو فاکتور مختلف زده بود و این موضوع به‌موقع زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفت و موضوع با اخراج او و بازگشت پول به خزانه بارسلونا حل شد، ممکن است بار دیگر چنین اتفاقی رخ بدهد که البته تلاش می‌کنیم چنین ماجرایی دیگر تکرار نشود، در هرحال من ادعا نمی‌کنم که هیچ مشکلی وجود نداشته و نخواهد داشت. اما واژه فساد مالی به‌صورت کلی و در این سطح را البته که قبول ندارم و دوست ندارم در این خصوص به همه همکاران من در باشگاه بزرگ بارسلونا تهمت زده شود.

ماجرای مسی به کجا رسیده است؟

از ابتدا هم ماجرای خاصی نبود جز آن چیزهایی که رسانه‌ها خلق کرده بودند و خودشان هم باور کرده بودند، مسی با بارسلونا قرارداد مادام‌العمر دارد و این کاملا رسمی است، هیچ مشکلی بین مسی و باشگاه بارسلونا وجود ندارد، درعین‌حال که قرارداد رسمی و مادام‌العمر او وجود دارد، پیش از این هم چند بار اعلام کرده‌ام که او انتخاب می‌کند و در ابتدای هر فصل فرصت دارد درباره ماندن در بارسلونا یا ترک باشگاه تصمیم بگیرد. مسی بازیکن بزرگی است و البته مثل سایر بازیکنان هرگز بزرگ‌تر از تیمش نیست و ما تصمیمی را اتخاذ می‌کنیم که به‌سود کل تیم باشد نه به‌سود یک بازیکن خاص.

بارسلونا برای فروش ایوان راکیتیچ به سویا چراغ سبز نشان داده است، این را تایید می‌کنید؟

بله، راکیتیچ خودش این موضوع را از طریق مدیر برنامه با من در میان گذاشت، کادر فنی مخالف این تبادل یا فروش بازیکن است و راکیتیچ از دید کادر فنی بسیار ارزشمند است، در هر حال به او و انتخابش احترام می‌گذاریم و باید صبر کنیم تا تصمیم سویا و خود بازیکن شفاف‌تر اعلام شود. کاری می‌کنیم که در نهایت به‌سود بارسلونا باشد.

الساندرو باستونی مورد توجه بارسلونا قرار گرفته است؟

بله، همین‌طور است، این مدافع جوان از دید استعدادیاب‌های تیم شناسایی شده و من هم تلاش می‌کنم فرآیند خرید و استخدام او را تسریع کنم، بازیکن خوبی است و ارتباط ما با باشگاه اینترمیلان هم بد نیست و پیش‌بینی می‌کنم بدون دردسر این بازیکن جوان و خوش‌آتیه را خریداری کنیم.

خرید نتو برزیلی برای باشگاه یک اشتباه نبود؟

نتو یک دروازه‌بان خوب است که طبیعتا در این فصل چندان وارد میدان نشد و همیشه روی نیمکت بود، ایرادی ندارد ما همیشه مطمئن بودیم که اگر برای دروازه‌بان اصلی مشکلی پیش بیاید، یک دروازه‌بان خوب و قابل اعتماد داریم. او به احتمال زیاد در کنار ما می‌ماند و برای فصل آینده آماده می‌شود، من به‌دنبال مشتری برای او نیستم که اگر پیشنهاد خوبی دریافت نشد معنای آن شکست باشگاه باشد.

چقدر برای مربیگری ژاوی تلاش کردید؟

ژاوی حالا هم مربی بارسلوناست، او در زمینه کلاس‌ها مربیگری و آکادمی‌های بزرگ و کوچک بارسلونا در امارات، قطر و چند کشور از آمریکای‌جنوبی و آسیا، مشاور امین و مورد اعتماد باشگاه است، ژاوی عضوی از خانواده بزرگ بارسلوناست و با او قرارداد همکاری چند ساله داریم، اگر بخواهد سرمربی تیم اصلی باشد وارد مرحله جدی و مهمی خواهیم شد، اما واقعیت این است که خود ژاوی چنین موضوعی را دوست ندارد و فعلا به مربیگری در سطحی پایین‌تر فکر می‌کند تا یک روز با دست پر و کوله‌باری از تجربه به سمت تیم خودش یعنی بارسلونا حرکت کند.

آیا با گواردیولا در این خصوص مذاکره تازه‌ای صورت گرفته است؟

پپ هم از دید همه ما عضوی از خانواده بزرگ بارسلوناست، اما او اکنون شغل خودش را دارد و مشغول مربیگری در یک تیم بزرگ است، دلیلی ندارد با او مذاکره کنیم، شاید روزی به بارسلونا بازگردد، اما در این شرایط به‌دنبال هیچ خبری از سوی او نیستم.

آیا این صحت دارد که پپ در انتقال احتمالی گارسیا به شما کمک کرده است؟

واقعا چرا باید این اتفاق رخ بدهد؟ هم بارسلونا حرفه‌ای است و هم خود گواردیولا، طرف مذاکره ما باشگاه منچسترسیتی است چطور ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد؟ اریک گارسیا مدافع خوبی است و اگر می‌خواهد به بارسلونا بیاید باید چند قدمی هم بردارد و منتظر ما نباشد. اگر خود بازیکن نخواهد هیچ کاری پیش نمی‌رود.

به جذب کوتینیو نزدیک شده‌اید؟

صادقانه بگویم، مشکل اصلی در این مورد، مسائل مالی است و ما هنوز در این خصوص به نتیجه نرسیده‌ایم. کوتینیو بازیکن کامل و خوبی است ولی شرایط مالی او کمی پیچیده است، باید در این خصوص با مدیر برنامه‌هایش جلسه داشته باشیم و در این خصوص البته چندان خوش‌بین نیستم.

با بکام همکاری خوبی درباره انتقال سوارس نداشتید!

نباید هم همکاری خوبی داشته باشیم، لزومی ندارد هر آنچه بکام انتظار دارد، رخ بدهد. او مطمئن بود که سوارس را خریداری خواهد کرد و از اطمینان او شگفت‌زده شدم، چرا باید بازیکن مهم و مهاجم اول تیم را به تیم او بفروشیم؟ چون پیشنهادش نجومی است؟ بکام باید بداند بین یک باشگاه چینی و باشگاه بارسلونا تفاوت‌هایی وجود دارد و هر بازیکنی که او بخواهد لزوما و با سرعت خریداری نخواهد شد. از طرفی به فرض هم اگر سوارس فروشی بود، قیمت پیشنهادی باشگاه اینترمیامی آمریکا بسیار با قیمت کارشناسی شده سوارس فاصله داشت.

برای انتخابات آینده آماده هستید؟ رقیب اصلی شما باز هم لاپورتا است؟

آمادگی خاصی لازم ندارد، هواداران باهوش هستند و بهترین انتخاب را خواهند داشت. به نظر من لاپورتا انتخاب بارسلونا را چیزی مثل انتخاب ریاست‌جمهوری در آمریکا می‌بیند، دلیل ندارد خواب و خوراکش را تعطیل کند و مدام درحال پیدا کردن یک نقطه ضعف از من باشد، به لاپورتا پیشنهاد می‌کنم به زندگی خودش فکر کند و از زندگی لذت ببرد. او اینگونه لطمه خواهد دید. انتخابات بارسلونا بالاخره یک روز برگزار می‌شود و هواداران مدیرعامل باشگاه را برای ۴ سال آینده انتخاب خواهند کرد، من نگران این رخداد مهم نیستم، چیزی که خیلی از آن مهم‌تر است این است که برای فصل آینده آماده باشیم.

فصل آینده برای بارسلونا فصل باشکوهی خواهد بود؟

قطعا همین‌طور است، برای قهرمانی در لالیگا، کوپادل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا تمام تلاشمان را خواهیم کرد و من با شجاعت این وعده قهرمانی را به همه هواداران می‌دهم. سال آینده سال بارسلوناست و قهرمانی‌های پیاپی ما با اتمام بحران کرونا همراه خواهد بود و زیباترین جشن‌های خیابانی را برگزار می‌کنیم. دوران باشکوه و طلایی بارسلونا فرا می‌رسد و هواداران به روزهای آخر صبوری خود نزدیک می‌شوند.

آیا بنیاد خیریه بارسلونا به دستور شما و به‌خاطر مشکلات مالی تعطیل شده است؟

اصول مشکل اینجاست که تصور می‌کنید چیزی به نام بنیاد خیریه بارسلونا وجود داشته است، باشگاه بارسلونا زیر شاخه لاماسیا و آکادمی بارسلونا را در اختیار دارد و غیر از آن دیگر هیچ تعهدی در میان نیست. آنچه در رسانه‌ها به‌عنوان بنیاد خیریه یا سازمان مردم نهاد بارسلونا نامیده شد اشاره داشت به شرکتی کاملا مستقل که قرار بود از ما کمک بگیرد و البته در چند نوبت این کمک‌های انساندوستانه صورت گرفت، اما اکنون اولویت‌ها تغییر کرده و باید به امور مهم‌تری رسیدگی کنیم، بارسلونا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود همیشه پیشتاز بوده است و دلیلی ندارد جزئیات کمک‌های باشگاه را برای اثبات جرمی که مرتکب نشده‌ایم، برای همه شرح بدهیم، در این شفافیت در اوج است و هیچ چیزی برای پنهان‌کاری وجود ندارد.

آیا قرار است برای بازسازی نوکمپ از شهرداری بارسلونا وام دریافت کنید؟

هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، باشگاه بارسلونا از شهرداری بارسلونا طلبکار است. نیازی به چنین وامی نیست، کاری که شهرداری بارسلونا باید انجام دهد، انجام وظایف است، آنها باید درخصوص مترو با باشگاه همکاری داشته باشند و این ربطی به مسائل مالی ندارد، در همه جای دنیای شهرداری با تیم اول فوتبال آن شهر نهایت همکاری را دارد، اما حالا ما باید حتی برای پاکیزه نگاه داشتن خیابان اطراف نوکمپ هم هزینه پرداخت کنیم و این بی‌انصافی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج