جاباما
۱۰۲۳۴۱۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اولین زنی که در تیم مردان یک باشگاه بازی می‌کند

اتحادیه فوتبال هلند امروز (سه‌شنبه) در اقدامی پیشتازانه از صدور مجوز بازی برای یک فوتبالیست زن در یک تیم فوتبال مردان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: اتحادیه فوتبال هلند امروز (سه‌شنبه) در اقدامی پیشتازانه از صدور مجوز بازی برای یک فوتبالیست زن در یک تیم فوتبال مردان خبر داد.

«الن فوکِما» ۱۹ ساله نخستین فوتبالیستی است که در این طرح آزمایشی شرکت و در تیم اول باشگاه فوتبال «فوآروت» VV Foarut بازی خواهد کرد.

اولین زنی که در تیم مردان یک باشگاه بازی می‌کند

دختران و زنان می‌توانند تا سطح ۱۹ ساله‌ها در ترکیب تیم اصلی باشگاه‌های ترکیبی به میدان بروند اما از این سطح به بعد تنها مجاز به حضور در تیم دوم باشگاه‌ها هستند.

فوکما در این‌باره گفت: اینکه می‌توانم همچنان در این تیم به فوتبال ادامه دهم، شگفت انگیز است. من از پنج سالگی با این پسرها فوتبال بازی می‌کنم و از اینکه نمی‌توانستم سال آینده در کنار آنان بازی کنم، واقعا متاسف و ناراحت بودم. بنابراین از باشگاه درخواست کردم و با هم تقاضایی را به اتحادیه فوتبال هلند تسلیم کردیم. هم تیمی‌هایم هم با اشتیاق به این موضوع واکنش نشان دادند؛ نمی‌دانم شرایط چطور پیش می‌رود اما از اینکه در این طرح آزمایشی شرکت می‌کنم، بی‌نهایت خوشحالم.

اتحادیه فوتبال هلند اعلام کرده است که این نهاد پیشرفت این طرح آزمایشی را زیرنظر خواهد گرفت و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، برای صدور مجوز حضور زنان در کنار مردان، دست به تغییر دائمی قوانین خواهد زد.

«آرت لنگلِر» مدیر واحد توسعه فوتبال در اتحادیه فوتبال هلند گفت: هرساله درخواستی از یک باشگاه داریم که خواستار صدور مجوز بازی یک زن در تیم اول مردان آن باشگاه هستند؛ به نظر من اینکه زنان در تمامی سطوح فوتبال ترکیبی را در کنار مردان بازی کنند، اتفاق خاصی است اما به محض گذر از ۱۹ سالگی این تفکیک انجام می‌شود. اتحادیه فوتبال هلند از برابری و تنوع جنسیتی حمایت می‌کند. معتقدیم تمامی راه‌ها باید برای همه افراد باز باشد.

فوتبال زنان برای نخستین بار در سال ۱۹۷۱ در هلند به رسمیت شناخته و فوتبال ترکیبی در سال ۱۹۸۶ در این کشور معرفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرژپتو

      خوش بحال هم تیمی هاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج