جاباما
۱۰۲۴۰۱۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

به جای کنکور، مافیای کنکور را تحریم کنید

استاد دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه به جای تحریم کنکور، مافیای کنکور را تحریم کنید، تصریح کرد: مردم سالیانه ۸هزار میلیارد تومان به این موسسات پول می دهند که با روشنگری باید مردم را به عدم استفاده از این موسسات متقاعد کرد.

خبرگزاری ایسنا: استاد دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه به جای تحریم کنکور، مافیای کنکور را تحریم کنید، تصریح کرد: مردم سالیانه ۸هزار میلیارد تومان به این موسسات پول می دهند که با روشنگری باید مردم را به عدم استفاده از این موسسات متقاعد کرد.

سالهاست بنگاه های اقتصادی کنکور، سرنوشت و خوشبختی دانش آموزان کشور را به موفقیت در کنکور با استفاده از خدمات این موسسات گره میزنند که ماحصل آن استرس و احساس ناکامی و در نتیجه افسردگی در دانش آموزانی که است که باید درخشان و شاد ترین سالهای زندگی خود را در این دوران از زندگی شان تجربه می کردند.
در روزهایی که وضعیت بسیاری از شهرهای کشور به دلیل شیوع موج دوم ویروس کرونا در حالت قرمز است، برخی انتظار داشتند تاریخ برگزاری کنکور در این ایام نباشد و به تعویق بیفتد.
در این چند روز که داوطلبین کنکور مدام گوش به خبر رسانه ها در انتظار تعویق کنکور بودند، هزاران کلیدواژه تعویق کنکور در رسانه های اجتماعی منتشر شد، اما در نهایت وزارت بهداشت از برگزاری این آزمون با جمعیت بسیار بالا و البته رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.
مجید حسینی استاد دانشگاه و از منتقدین مافیای کنکور در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: از اتفاقات اخیر خوشحالم به این دلیل که تمام این سالها که در خصوص سرمایه داری نظام آموزشی و غارت روح و جسم دانش آموزان توسط مافیای کنکور صحبت می کردم، برخی توجه چندانی به موضوع نداشتند اما امروز مشخص شد تا چه میزان این مسئله در کشور مهم است.
وی با اشاره به نفوذ قدرت و پول در تصمیم گیری های حوزه کنکور عنوان کرد: رابطه برخی مسئولین با موسسات کنکوری و دانشگاه های خصوصی سبب شده تا بیشتر حامی منافع مالی خود باشند.
استاد علوم سیاسی با بیان اینکه مسبب این حجم استرس کاذب در دانش آموزان، مافیای کنکور هستند، اظهار کرد: از بین 800 هزار نفر شرکت کننده در گروه تجربی تنها 100هزار نفرشان در رشته پزشکی قبول می شوند، پس چه دلیلی جز منافع اقتصادی می تواند مسبب این حجم تشویق موسسات کنکوری در این بخش باشد؟
حسینی در ادامه با بیان اینکه برخی از دانش آموزان به جای جنگیدن با یک پدیده اشتباه از ابزار افسردگی استفاده می کنند، افزود: اکنون زمان متحد شدن مردم در جهت از بین بردن مافیای کنکور است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه به جای تحریم کنکور، مافیای کنکور را تحریم کنید، تصریح کرد: مردم سالیانه 8هزار میلیارد تومان به این موسسات پول می دهند که با روشنگری باید مردم را به عدم استفاده از این موسسات متقاعد کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص دلیل حذف نکردن کنکور بیان اظهار کرد: اگر کنکور از سیستم آموزش کشور حذف شود، بسیاری ار کارکنان سازمان سنجش متضرر خواهند شد.
منتقد سیستم آموزشی کشور با بیان اینکه خوشبختی در گرو موفقیت در کنکور نیست، عنوان کرد: اکنون زمان مبارزه با ناعدالتی آموزشی و مافیای کنکور درکشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج