جاباما
۱۰۲۴۰۷۹
۱۴ نظر
۵۰۱۵
۱۴ نظر
۵۰۱۵
پ

اقتصاد ایران ۴ روز با گشایش فاصله دارد؟

هفته آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ ایران تنها چهار روز باگشایش اقتصادی فاصله دارد؟ خبرهای خوش اقتصادی چیست؟

خبرآنلاین: هفته آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ ایران تنها چهار روز باگشایش اقتصادی فاصله دارد؟ خبرهای خوش اقتصادی چیست؟

پس از آنکه رییس جمهوری وعده داد دوشنبه گشایش بزرگ در راه است، دیگر مسئولان نیز سخنانی درباره اتفاق در راه دادند.

رییس جمهوری در حالی که دیروز سیگنال‌های دلگرم کننده ای درباره بورس داده ، تاکید کرده است: در جلسه سران قوا، طرحی بحث شد و نظرات بسیار به هم نزدیک بود انشاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، این طرح به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و اگر مقام معظم رهبری موافقت کنند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد و دست دولت مقداری باز می‌شود.

از سوی دیگر رییس دفتر رییس جمهور نیز اعلام کرد:رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم، در ماه‌های پایانی تحریم قرار داریم.

واعظی همچنین با اشاره به تحریم‌ها، گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند زیرا هدف آنهایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران طی ۳ الی ۴ ماه بود اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه‌بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافت.

زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است؛ تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند.

اما موضوع این گشایش چیست .برخی به استناد سخنان روحانی در خصوص عرضه اولیه بورس، از عرضه اولیه مهم و تأثیرگذاری خبر دادند چرا که وی گفته است :

عرضه‌های اولیه در هفته آتی بسیار مهم است و از وزرای دولت تقاضا دارم که این مهم را انجام دهند که در یک عرضه ۶۲۰ و در عرضه دیگر ۷۶۳ میلیارد عرضه شد. روحانی افزود:از همه وزرا تقاضا می‌کنم عرضه‌های اولیه را انجام دهند و در هفته‌ای که گذشت در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در یک عرضه ۷۶۳ میلیارد سهام عرضه شده مردم خریدند و باز هم این کار انجام می‌گیرد و ان‌شاءالله شاهد یک تحول و تحرک بسیار خوب در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود، اما برخی دیگر معتقدند موضوع به حوزه بین‌الملل باز می گردد چرا که رییس جمهور از لفظ دست دولت مقداری باز خواهد شد، سخن گفته است.

شاید آشکارترین موضع گیری از آن نائب رییس اتاق ایران و عضو شورای عالی بورس باشد که موضوع را مرتبط با FATF دانسته است، عدم تصویب عضویت ایران در این کنوانسیون، ایران را در لیست سیاه قرار داد و معاملات بانکی حتی با کشورهای دوست را ناممکن کرد.

حسین سلاح ورزی در توییتی در این خصوص گفته است: شایعه شده گشایش اقتصادی مورد اشاره رییس جمهوری، پذیرش FATF و آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده کشور در بانک‌های خارجی است، گرچه با پذیرش کامل FATF نیز ایران به صورت اتوماتیک از لیست سیاه خارج نمی‌شود،اما اگر گره‌ای که با دست باز می‌شد را با دندان باز کنیم می‌شود گشایش؟

پذیرش FATF منتقدان فراوانی داشت و بسیاری از آنها معتقد بودند عدم پذیرش هیچ تاثیری بر بازار ارز ایران و مراودات بین المللی در شرایط تحریم ندارد .حالا اما در ۵ ماه گذشته دلار از کانال ۱۴ هزار تومان به کانال ۲۳ هزار تومان در صرافی‌های بانکی ورود کرده است و بنا بر اعلام رسمی حتی منابع ایران در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است.همتی، رییس کل بانک مرکزی بارها به کره جنوبی هشدار داده است که اگر پول‌های ایران را آزاد نکنند ، درهای بازار به رویشان بسته خواهد شد اما هنوز اتفاق تازه ای نیفتاده است.حسین تنهایی، رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی نیز پیش تر در گفتگو با خبرانلاین حجم پول بلوکه شده ایران را بین ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

در شرایط پیچیده کنونی استعفای برایان هوک ، نماینده امریکا در امور ایران نیز از منظر بسیاری نشانه شکست سیاست تحریمی آمریکا دانسته شده است.با توجه به تعطیلی شنبه، یکشنبه پرماجرایی برای سیاست و اقتصاد ایران پیش روست .آیا دوشنبه نامش را در تاریخ ایران ثبت خواهد کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما میخان بگن ماشین پیش فروش میکنیم

    • ایدین

      نوشابه میخردم 4000تومن دیشب خریدم 7/500 خب باشه دیگه نوشابه هم نمیخوریم ولی بعدش معلوم میشه کی تسلیم میشه

    • جعفر عبافروش

      خخخخخخخخ

    • جعفر عبافروش

      خخخخخخ
      شاه کلید پیدا کرده......

    • بدون نام

      رو که رو نیست

    • یه مشت چرندیات روز مره

      دروغ پشت دروغ،واقعا جون ب لبمون رسیده

    • آرمان عظیمی

      هیچ اقتصادی در گذر زمان وجود نداشته که بتوان در یک هفته، ملتی را زیر و رو کند و گشایش ایجاد کند. بعدم، چه نفعی واسه ملت داره؟؟ تا دوشنبه هم صبر می کنیم!!

    • حسن

      وای خداااااا ذوق مرگ شدم

    • بدون نام

      اگه راست بگن که مثل این چندین سال نگفتن بایدگفت پناه برخدا

    • سیبو

      الله واکبر با مزه ترین جوک سال 99

    • پدرام

      ههههههه
      خخخخخخخه
      دوره خالی بندی وباور مردم سه سال است گذشته!

    • بدون نام

      حسن باز چہ خوابی دیدی برای ما

    • رحیم

      اقتصاد علم است نه دستور

    • بدون نام

      از دوشنبه بدبختر میشیم خدا بدادمون برسه خدایا ما گشایش نمی‌خواهیم یا امام حسین یکی بداد ما برسه از دست این روحانی خدایا چه گیری کردیم تو ایران به دنیا اومدیم تو کربلا بعد این همه جنگ ماشین شاستی بلند سوار میشن بعد تو کشور ما باید آرزوی پرایدشو به گور ببری به حق فاطمه زهرا تا محرم نسبت ور بیاد که مارو بر گردوندی به چهارسال پیش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج