جاباما
۱۰۲۴۱۸۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سازمان سنجش به حاشیه‌ کنکور ارشد پاسخ داد

سازمان سنجش آموزش کشور به حاشیه های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که در فضای مجازی ایجاد شده است، پاسخ داد.

خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور: سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ و حاشیه های آن اطلاعیه ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «با تشکر از تمامی دستگاه های کشوری و لشکری که در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری به این سازمان کمک کرده اند به استحضار مردم و داوطلبان می‌رساند، در شرایط بیماری کووید ۱۹ که محدودیت­ های ناشی از آن هماهنگی و مشارکت نهادها و دستگاه ­های متعدد را برای اجرای برنامه­ های ملی می ­طلبد، اجرای آزمون سراسری ورود به دوره ­های کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ با تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ شرکت کننده، در ۸۰ شهر و ۱ یک هزار و ۲۳۲ حوزه آزمونی، به صورت هم زمان برگزار شد.

در اولین روز برگزاری این آزمون، صحنه­ ای از همدلی ملی را به نمایش گذاشت. اجرای آزمون سراسری ورود به دوره­ه ای کارشناسی ارشد که نمادی از استمرار جریان علمی کشور است، به تأیید ناظران رسمی با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار شد.

در تمام برنامه ­ریزی ­های اجرایی برای آزمون، مبنا دستورالعمل­ ها، الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات وزارت بهداشت بود و اصل اساسی آن رعایت اصول بهداشتی و حفاظت از سلامت شرکت­ کنندگان و مجریان، در عین حال حفظ کیفیت آزمون بود.»

سازمان سنجش آموزش کشور برای تنویر افکار عمومی و اطمینان مردم و برای شفاف سازی و کمک به حفظ سلامت روانی جامعه ضرورت دید که موارد زیر را به اطلاع مردم برساند:

بخش اول: نظر سنجی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹؛

بلافاصله پس از اتمام آزمون با نظارت معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساعت ۱۳:۳۰ برای ۲۶۰ هزار نفر داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون را برای صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹ دریافت کرده بودند و در سر جلسه حاضر بودند پیامک نظر سنجی با سه سوال زیر ارسال کرد:

سوال ۱: آیا اصول بهداشتی در برگزاری آزمون در حوزه رعایت شده بود؟ سوال ۲: فاصله صندلی ها حداقل ۱.۲ متر رعایت شده بود ؟ سوال ۳: الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ( ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان ) رعایت شده بود؟

تا ساعت ۱۷ روز پنجشنبه حدود ۸۳ هزار نفر پاسخ دادند و پس از استخراج نتایج ۹۱ درصد گفتند که اصول بهداشتی در حوزه رعایت شده بود. ۸۷.۵ درصد داوطلبان اظهار داشتند که فاصله صندلی ها رعایت شده بود. ۹۳ درصد هم اظهار داشتند که الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی رعایت شده بود.

بخش دوم: توضیحاتی در ارتباط به مطالب و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی

سازمان سنجش در بخش دوم با اشاره به عکس های منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری ها و مطالبی که در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ اشاره کرده است و یادآور شده است:

«عکس هایی از یکی از خبرگزاری ها از تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو اولین عکس هایی بود که در فضای مجازی بازتاب وسیعی پیدا کرد که حتی مشاور رسانه ای وزیر بهداشت آن را در شبکه های اجتماعی پخش کرد و مطالب غیر واقعی به مجریان و ناظران آزمون که شامل وزارت علوم و بهداشت می­ شود نسبت داد.

بلافاصله پس از انتشار این عکس ها سازمان سنجش آموزش کشور با دانشگاه شهید باهنر تماس گرفت و توضیح خواست و مسئولان دانشگاه اظهار داشتند این عکس ها با تکنیک های عکاسی از قبیل زاویه و ... گرفته شده است و غیر واقعی است و با توجه به حضور ناظر بهداشت و نمایندگان ناظر از آنها خواسته شد عکس ­های واقعی برای سازمان ارسال شود.

پس از مسجل شدن غیر واقعی بودن عکس ها با مسئولان خبرگزاری مربوطه تماس گرفته شد و از خبرگزاری مربوطه خواسته شد به جای اینکه عکس ها را حذف کند توضیح دهند.

عکس مورد اشاره مربوط به تالار افضل دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده و تعداد حاضران این حوزه ۳۹۲ نفر در اولین روز آزمون بوده است. باتوجه به نظرسنجی پیامکی انجام شده با نظارت وزارت بهداشت تعداد ۱۵۷ نفر از داوطلبان حاضر در جلسه تالار فوق در نظرسنجی شرکت کرده و پاسخ سؤالات یاد شده را ارسال کردند که میزان رضایتمندی از اصول بهداشتی در برگزاری آزمون به میزان ۹۶.۲ درصد رعایت فاصله صندلی ، ۸۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ۹۴.۳ درصد بوده است.

سازمان سنجش آموزش کشور با قاطعیت اعلام می دارد که فاصله صندلی ها و پروتکل های بهداشتی در این حوزه بصورت کامل رعایت شده است.

تصاویر دیگری که در فضای رسانه ایی بازتاب وسیعی پیدا کرد تصاویری بود که بصورت استوری توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران در شبکه های مجازی پخش شده است، مربوط به شهرک آزمایش شهر تبریز بوده و اصولا سازمان سنجش آموزش کشور در آن منطقه آزمونی نداشته است و با توجه به توضیحات همکاران دانشگاه تبریز مربوط به امتحانات کتبی رانندگی بوده است و ارتباطی به آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نداشته است.

لذا مطالب گفته شده توسط این فرد کذب و جعلی بوده که در راستای تشویش اذهان عمومی و مشوش کردن جامعه و پروژه بی ­اعتمادسازی و بی ­اعتبار سازمان­ های مورد اعتماد مردم طراحی شده و می­ شود.

سازمان سنجش آموزش کشور از ایشان به صورت قانونی در خصوص مطالب و تصاویر کذب ایشان در آزمون دکتری شکایت کرده است و در این مورد هم بصورت جدی و حقوقی پیگیری خواهد کرد.

همچنین یک تعدادی عکس منتسب به ورودی حوزه ها منتشر شده است که برای سازمان سنجش آموزش کشور صحت یا سقم این عکس ها مشخص نیست و پس از رسیدن گزارش های رسمی ناظران سازمان و وزارت بهداشت در صورت ضرورت توضیح داده خواهد شد.»

سازمان سنجش در ادامه توضیحات خود اعلام کرده است: «در فضای مجازی بعضاً از فاصله ۲ متری و ضرورت اشغال تنها ۲۰ درصد فضای سالن ها گفته می شود و مبنای زیر سوال بردن پروتکل های بهداشتی شده است.

به اطلاع می رساند آزمون کارشناسی ارشد بر مبنای پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود و در آزمون تحصیلات تکمیلی مبنا فاصله های قبلی ابلاغی حداقل ۱.۲ متر تا ۱.۶ متر می باشد و توافقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزاری علوم و بهداشت مربوط به آزمون سراسری بوده و شامل آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نمی شود. (هرچند که تاکنون ابلاغیه ­ای برای برگزاری آزمون سراسری به این سازمان بصورت رسمی ارسال نشده است).

بدیهی است موارد مورد توافق و ابلاغی برای آزمون سراسری در اواخر مرداد ماه براساس پروتکل های ابلاغی اجرایی خواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج