جاباما
۱۰۲۴۲۵۴
۷۴ نظر
۵۰۰۹
۷۴ نظر
۵۰۰۹
پ

حسن نصرالله: انبار موشکی در بندر بیروت نداشتیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : آنچه در بیروت رخ داد، یک فاجعه به تمام معنای انسانی و ملی بود.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله درباره تحولات اخیر آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، جان باختن شمار زیادی از شهروندان لبنانی در انفجار مهیب سه شنبه ۱۴ مرداد را به خانواده های داغدیده و همه ملت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان این انفجار هولناک شفای عاجل مسئلت کرد.

وی اظهار داشت : من می خواستم چهارشنبه گذشته درباره برخ مسائل سخنانی را بیان کنم، ولی وقتی این حادثه فاجعه بار در روز سه شنبه رخ داد، تصمیم گرفتم سخنرانی را به تعویق اندازم و امروز از تنها مسئله ای که صحبت می کنم، حادثه بزرگی است که در لبنان رخ داد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد : آنچه در بیروت رخ داد، یک فاجعه به تمام معنای انسانی و ملی بود.

حسن نصرالله: انبار موشکی در بندر بیروت نداشتیم

رهبر مقاومت لبنان با آرزوی اینکه خداوند به همه آسیب دیدگان و کسانی که در این فاجعه بزرگ مصیبت دیدند، قدرت صبر و ایستادگی و تحمل مصیبت را عنایت فرماید، افزود پیامدهای فاجعه بسیار بزرگ و خطرناک است و نتایج و تاثیرات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل فوق العاده با این حادثه در تمام زمینه ها اظهار داشت در این فاجعه، حضور مردمی در کنار دولت و حضور سریع هیئتها و نهادهای مدنی قابل ملاحظه بود.

نصرالله خاطر نشان کرد : حزب الله(برای کمک به آسیب دیدگان و کمک به مردم مصیبت دیده)تمام نهادها و موسسات تابعه و افراد و امکاناتش را در اختیار دولت و ملت لبنان قرار داده است.

وی افزود هر خانواده ای که خانه خود را در این انفجار از دست داد، نیاز به سرپناه موقت دارد و ما برای کمک به این خانواده ها آمادگی داریم.

نصرالله اظهار داشت حزب الله آماده مشارکت در پروژه اسکان آوارگان است، ما آماده اسکان خانواده های آواره و تامین سرپناه برای آنها هستیم.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : شاهد همبستگی و همدلی گسترده ای در سطح جهانی بودیم.

نصرالله اظهار داشت : نکته مطرح(در تحولات اخیر) سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود، ما نگاه مثبتی به هر سفر و کمک در این ایام داریم.

وی ادامه داد : ما نگاه مثبتی به هر گونه همبستگی و سفر به لبنان به ویژه اگر با هدف وحدت و گفتگو باشد، داریم.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت صحنه خارجی، مثبت است و فرصتی را در برابر لبنان برای خروج از حالت محاصره و سختی که لبنان با آن روبرو است، فراهم می کند.

وی با تاکید بر اهمیت ادامه امدادرسانی و آواربرداری و ترمیم جراحات گفت : با تاسف شدید باید بگویم از همان ساعات اولیه بروز فاجعه، برخی رسانه های داخلی و عربی و برخی گروههای سیاسی(اشاره به غربگرایان موسوم به 14 مارس) به پیشداوری پرداخته و مدعی شدند که آنچه رخ داده، عبارت از انبار موشکی و مهمات حزب الله بوده است.

نصرالله اظهارداشت : برای این افراد(طرفهای وابسته به غرب که به حزب الله اتهام زده اند) اینکه این حادثه ناشی از آتش سوزی یا هدفمند بوده، اهمیتی ندارد، بلکه آنچه برایشان اهمیت دارد این است که حزب الله را به عنوان مسئول معرفی کنند.

وی ادامه داد : موضع گیری این طرفها(پیش از روشن شدن نتایج تحقیقات) با هدف تحریک ملت لبنان علیه حزب الله است و این اوج ظلم و جنایت است.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد حزب الله خود بخشی از ملت مصیبت دیده در این فاجعه است و همچنین از پیشداوری ها و موضع گیری ها رنج می برد.

وی اظهار داشت : من با قاطعیت اعلام می کنم که هیچ چیزی در اسکله نداریم، نه انبار سلاح و نه نیترات چه در حال حاضر و یا در گذشته نداشته ایم.

نصرالله به جوسازی و اتهام زنی طرفهای وابسته به غرب اشاره کرد و گفت آنها شیوه «دروغ بگو، دروغ بگو» تا مردم باور کنند، را در پیش گرفته اند و این اوج مظلومیت(حزب الله) است.

نصرالله خاطر نشان کرد تحقیقات، موضع ما را مبنی بر اینکه هیچ مواد و تجهیزاتی در اسکله نداریم، مورد تایید و تاکید قرار خواهد داد و اینکه آنچه علیه ما صورت گرفته، گمراه سازی ظالمانه است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما هرگز اسکله را اداره نمی کنیم و در آن دخالتی نداریم و نمی دانیم در داخل آن چه چیزی وجود دارد.

وی در ادامه گفت تحقیقات در حال انجام است و حقایق و واقعیتها به سرعت آشکار خواهد شد، زیرا موضوع پیچیده نیست.

رهبر مقاومت اظهار داشت حزب الله ممکن است از آنچه در اسکله بندر حیفا(در مناطق اشغالی) بیشتر از آنچه در بیروت هست، اطلاع داشته باشد، زیرا این بخشی از معادله بازدارندگی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد هنگامی که حقایق آشکار شود، از ملت لبنان می خواهم که طرفهایی را که به گمراه سازی در خصوص این حقایق پرداختند، محاکمه کنند.

وی اظهار داشت از ملت لبنان می خواهم کسانی را که به تحریک آفرینی دست زدند و برای کشاندن کشور به سمت جنگ داخلی تلاش کردند، محاکمه و بازخواست کنند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد از این حادثه سوء استفاده سیاسی صورت گرفته است، در حالی که ما تاکید داشته و اصرار داریم که زمان حاضر زمان بهره برداری های سیاسی و حزبی نیست، بلکه زمان حاضر، زمان ترمیم جراحات است، ما بعدا قدرت پاسخ و واکنش و اثبات این مسئله که برخی در سراب و اوهام به سر می برند، داریم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد هرگز نباید اجازه داد که در جریان تحقیق از کسی حمایتی صورت گیرد یا برای پوشاندن حقایق درباره احدی تلاش شود.

وی ادامه داد باید مجازات عادلانه در خصوص هر کس که دست داشتنش(در فاجعه انفجار بیروت) اثبات شود، به دور از هرگونه محاسبات یا وابستگی ها اعمال شود.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت حقیقت و عدالت باید بر روند تحقیقات و محاکمه غالب و مسلط باشد.

وی در ادامه گفت : اگر دولت لبنان با تمام قوا و امکاناتش نتواند این پرونده را به نتیجه در تحقیقات و محاکمه برساند، معنایش این است که هیچ امیدی به دولت سازی وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه اظهار داشت : امکان مشارکت ارتش لبنان(در روند تحقیقات) وجود دارد، چرا که همگان می گویند به ارتش در خصوص تحقیقات اعتماد دارند.

نصرالله خاطر نشان کرد این حادثه را نمی توان فراموش کرد یا نادیده گرفت و از آن غفلت کرد، بلکه باید حقیقت در این خصوص مشخص شود و مسئول وقوع آن محاکمه شود، بدون اینکه مورد حمایت قرار گیرد، زیرا در غیر این صورت بحران نظام و دولت و موجودیت را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد از دولت لبنان می خواهم با نهایت جدیت و قاطعیت عمل کند تا طبقه سیاسی این امید را به مردم بدهد مبنی بر اینکه دولت بر پایه حقیقت بنا شده است.

رهبر مقاومت اظهار داشت تعامل بین المللی با این حادثه، یک فرصت است و نباید آن را از دست داد و باید به دنبال فرصتهایی که به وجود می آید، باشیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: به تمام کسانی که نبردی را با این حادثه علیه ما و محور مقاومت به راه انداختند، تاکید می کنم که شما هرگز به هیچ نتیجه و دستاوردی نخواهید رسید.

وی خاطر نشان کرد : این مقاومت با صداقت و اعتبارش و اعتماد ملت لبنان به آن و عملکرد و قدرت و جایگاه ملی و منطقه ای اش بزرگتر از آن است که برخی ظالمان و کذابان و کسانی که برای جنگ داخلی تلاش می کنند به آن خدشه ای وارد کنند و آنها هر چه در این راه(فتنه و جنگ) تلاش کنند، شکست می خورند و باز هم شکست خواهند خورد.

دبیرکل حزب الله در پایان تصریح کرد: ما قادریم از این بحران، قوی تر، راسخ تر و با اراده مستحکم تر برای پیروزی خارج شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ریس جمهور فرانسه رفت به محل حادثه دیدن کرد حاجی شما هم پاشو سوار هواپیما شو برو کشورت ببین چه خبره

      پاسخ ها

      • امین

        آخه دشمنای رئیس جمهور فرانسه نامرد و تروریست نیستن، ندیدی با سردارمون چیکار کردن؟

      • بدون نام

        آفرررین بتو هموطن با شعورم
        دقیقا ، توی یه همچین وضعی چرا به ایران اومدی
        رئیس جمهور فرانسه رفته اونجا همدردی میکنه با ملت لبنان ولی این بابا که ادعاش میشه اینجاست

      • بدون نام

        رئیس جمهور فرانسه یک استعمارگره.سید حسن نماد مبارزه ست که مورد طمع کفتارهاست

      • بدون نام

        غربگداهای مسیحی لبنان رو به مقصد فرانسه ترک کنند وگرنه سرنوشت سوریه در انتظار لبنانه

      • بدون نام

        تو کشورشه اونهم جنوب لبنان !

      • نمی دونید و زیادی حرافی می کنید

        این کشور رو همین سید حسن و یارانش لبنان نگه داشتند وگرنه الان بخشی از اسرائیل بود

      • بدون نام

        هر کی بخواد کمک کنه لازم نیست حتما بره اونجا رو ببینه وبعد کمک کنه.... مکرون واسه مکر و حیله و عوام فریبی رفته بود... چهارتا لبنانی هم مثل تووو خیر خواهی ظاهریشو باور میکنن...

      • علی

        دانشمند
        اگه سیدحسن نصرالله در ملاء عام ظاهر بشه سریع توسط اسرائیل والبته با کمک سرویس های جاسوسی همین کشور فرانسه ترور میشه ولی مکرون و امثال اون امنیت جانیشون حداقل در لبنان از قبل تامین اعلام شده . مکرون اگر راست میگه در بین مردم کشور خودش (جلیقه زردها) حاضر بشه و مشکلات اونا رو گوش بده و حل کنه .
        ضمنا خوش رقصی جمعیت چند هزار نفره لبنانی برای مکرون رو به پای کل کشور لبنان ننویس .
        همونجور که قرارداد ۲۵ ساله چین رو استعمار میدونی حضور مکرون در لبنان و دلسوزیش هم استعمار بدون

      • مهدی

        ایشون از لحاظ امنیتی تحت فشاره و شبی چند جا عوض میکنه

      • بدون نام

        عربستان مسلمانان را میکشد ولی اسرائیل یهودی ها را نمیکشد

      • بدون نام

        ولی خب مکرون خیلی از جلیقه زردها رو هم زد و کور کرد

      • نوری

        الان اونجاست

      • ایرانیان دردمند

        حسن نصرالله ، وقتی تو تلویزیون میگی حاکمان ایران سخاوتمندانه بما پول میدن خرجمون رو میدن وخوراکمون رو میدن مسکن بما میدن و آخرش هم برای اینکه ملت گرسنه ایران رو بیشتر بچزونی یه خنده چندش آور هم میکنی یادمان نرفته ولی حالا خدا حسابی حالت رو گرفت

      • بدون نام

        ۲۱:۵۵
        میخواست چشم فتنه رو دربیاره

      • سعیذ

        تا کی ایران بدبخت میمونه؟؟ تا وقتی که هستن سینه چاکان کشورهای دیگه مثل لبنان و سوریه .. که یه ذره غیرت رو کشور خودشون ندارن

      • حرف حق....

        ۰۰:۰۳ سپاس فراوان از شما

      • بدون نام

        چراقبلابه لبنان کمک نمیکرد!مثل اینکه استادفیلمه!کشورفرانسه اصلاح کنه که معترض داره!لبنان،پیش کش!

      • رضا

        پس داشتن

    • بدون نام

      ال سی دی ها همه که منفجر شده بود

    • بدون نام

      نباید اینا مهمات کنار مردم نگه میداشتن روسیه بهشون داده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ازکجا میدونی روسیه داد؟؟

      • کفتارها جشن گرفتند

        منبع اخبارت کجاست؟

      • بدون نام

        کاش زود تر میگفتی بهشون دیگه دیر شده

      • احمد

        کشورهای غربی و ترامپ جنایتکار و اسرائیل کودک کش وقاتل بر ضد مردم بیروت ومردم لبنان و حزب الله لبنان بوده است ودشمن سر سخت این منطقه بوده است گر چه این انفجارها کار اسرائیل و ترامپ جنایتکار است و مردم لبنان وحزب الله لبنان به موقع خودش جواب دندان شکن به این جنایتکاران می دهند

      • ایران من

        جدی.....؟ خودت گفتی؟

      • بدون نام

        هر کی یه چیزی میگه ! کی به کیه ؟! تهمت زدن هم که راحته

      • نوری

        داره میگه ما هیچی اونجا نداشتیم و نداریم باز شما میگی مهمات نباید نگه میداشتن ؟
        منظوری داری از این نوع حرف زدن ؟

      • بدون نام

        دولت لبنان اجازه استفاده از بندر بیروت رو به حزب الله نمیده به خاطر غرب و عربستان

      • بدون نام

        کفترهای عزیز الان هر کی یه خبرگزاری واسه خودش زده و خبر پخش میکنه داداش !

      • بدون نام

        حریری میدونه کار همیناست تاجر روسی بار کشتی تحویل داده رفته

      • بدون نام

        اینو پمپئو دروغگو میگه ؟!

    • بدون نام

      من موندم این چه انفجاری بود که این همه موج داشت
      موج انفجار تا کیلومترها همچین زده همه چیز رو پکونده انگار که بمب اتمی زدن

    • بدون نام

      دیدی که رسوا شدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایهود اولمرت گفت یه مرد پیدا شد جلوی اسرائیل ایستاد اونم نصرالله بود

      • بدون نام

        فقط اون فیلمایی که مردم لبنان فریاد میزنن و به امانوئل مکرون میگن مارو از دست حزب اله نجات بده . واقعیت امروز لبنان اینه

      • جلیقه زرد

        خود فرانسوی ها هم التماس میکنن یه نفر بیاد اونارو از دست مکرون نجات بده

    • بدون نام

      الان ما باید چه کار کنیم. داشتن یا نداشتن

    • درویش غم

      من نمی فهمم چرا همیشه عده ای در داخل منتظر هستن یا جمهوری اسلامی را متهم کنند یا مقاومت وابسته به آن را چرا نخود هر آشی میشین ول کنید بابا اینقد دم تکان دادید واسه غرب آخرش چی شد تحریم پشت تحریم بچسبید به کشور خودتون کارشناسان کارشون بلدن ویادتون باشه حزب الله متعلق به کشور لبنان است پس کار حزب الله نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون حزب الله نخود هرآشیه

      • بدون نام

        استاد موج سواری و جو دادن آمریکاست

      • بدون نام

        نخود اش که امریکایی ها هستن که از ۱۴ هزار کیلومتر از کشورشون دورتر جنایت میکنن

      • دنیا

        ببخشید می تونم بپرسم شما که دم تکون ندادید الان چه وضعی دارین؟

    • بدون نام

      چرا داشتین

    • گودرزی

      به خدا کشور عجیبی هستیم ما اگه ما جمهوری اسلامی هستیم و این کشور کشور امثال منم هست پس قاعدتا باید مطلب منم منعکس بشه ولی از اونجایی که برترین‌ها خودش وابسته به همین کسانی هست که زیر این مطلب پیام گذاشتن جواب من منعکس نمیشه. ولی خدا لعنت کنه خائن داخلی و خارجی رو چه تو ایران چه تو لبنان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمام توهم داریا بنده خدا. ما از هر ده مطلب انتقادی به مسئولان که میذاریم یک دونه اش منتشر میشه و بقیشون حذف میشن. حالا یکی از پیامات منتشز نشده فکر میکنی برنامه ای پشت پرده است ! خخخخخخخخخخ

    • محمدثابت

      راست میگه اون انبار الان که فکرشو می کنم مال من بود!!!

    • hh

      مکرون از فرانسه پا شد رفت لبنان بدون ترس شما از پشت دوربین فقط حرف میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب با یه پادو کسی کاری نداره که !

      • بدون نام

        مکرون امده استعمار کنه ولی سید حسن همیشه کمک لبنان میکنه

    • بدون نام

      چرا بعد از دوروز ؟ صبر کردید از چه چیزی مطمئن بشوید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هدفشون ترور سعد حریری بود که همه کاسه و کوزه شون بهم خورد

      • بدون نام

        اخه پرفسور سعد حریری که با یک تیر هم میشه کشت
        مگه سعد حریری خونش تو بندره

      • جلیقه زرد

        خب بشار اسدم میتونستن با یه تیر بکشن ولی هدفشون تخریب سوریه و لبنانه

    • بدون نام

      چرا نمیره از نزدیک ببینه چه اتفاقی افتاده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون خوب میدونه که مردم نمیخوانش، به خاطر همین از رفتن بین مردم میترسه. مثل یک سری از مسئولان خودمون

    • بدون نام

      چشم دشمنات کورسیدعزیز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر اسرائیل که نفس نصرالله رو گرفته جرات ظاهر شدن در بین مردم لبنان رو هم نداره

      • من

        سوراخ موش چند

      • بدون نام

        خخخخ اسرائیل همونه که ۲۰۰۶ باخت خخخخ

      • بدون نام

        اسرائیلی ها دورتادور خودشون رو دیوار بتونی کشیدن و از سایه خودشون هم میترسن

    • بدون نام

      چون تکذیب شده پس راست بوده

    • بی ریا

      منکه باور کردم. خخخ

    • بدون نام

      درود بر سید حسن مرد خدا

    • بدون نام

      شاید داشتین جابجا میکردین

    • بدون نام

      تمام اینها زیر سر تو نداشتیم یعنی چی مگر اون بندر دست حزب الله نیست ورود خروج دست شماست

    • بدون نام

      حزب الله کمک میکنه یا جیب مردم ایران!؟

    • بدون نام

      پس انبار شکلات داشتی حتما حسن

    • بدون نام

      محور مقاومت..! حتماً اين مقاوت هم عليه مردم بدبخت سوريه و....

    • ع،ر

      حافظه‌تاریخی‌ندارد

    • بچه اهواز

      توزیادناراحت نباش تمام دارایی کشور ما خرج شمامیشه بهرحال شما بهترازماهستی

    • بدون نام

      عده ای فکر میکنند حتما باید یه چیزی بنویسند .عزیز من مجبور نیستی .دنیا این مطالب رو میبینه کاری نکنید سطح شعور ایرانیان رو تنزل بدین کمی تعقل لطفا.
      شاد و پیروز باشید

    • بدون نام

      من‌ موندم مگه خون لبنانیها از خون ایرانیها غلیظتره تو ایران روزی ۲۰۰نفر ازکرونا میمیرن سیصد نفرهم از ستیر حادثه ها مثل تصادف سرطان سکته

    • بدون نام

      در آخرالزمان فاصله بین حق و باطل به باریکی یک موست.
      هوشیار باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج