۱۰۲۴۳۱۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بولتون: معامله قرن فرصتش را از دست داده است

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و چهره افراطی و جنجالی جمهوری‌خواه آمریکا، گفت: معامله قرن فرصت خود را از دست داده است.

ایرنا: مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و چهره افراطی و جنجالی جمهوری‌خواه آمریکا، گفت: معامله قرن فرصت خود را از دست داده است.

به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «جان بولتون» در گفت‌ و گوی اختصاصی با روزنامه عبری زبان «ماکور ریشون» که روز جمعه منتشر شد، افزود: معتقد نیستم که معامله قرن به جایی خواهد رسید. مشکل این است که این طرح برای مدت طولانی به تأخیر افتاد تا اینکه فرصتش را برای اینکه به ثمر برسد از دست داد.

بولتون: معامله قرن فرصتش را از دست داده است

وی اضافه کرد: به جرد کوشنر داماد و مشاور رییس جمهوری گفتم که اگر این طرح را در سال اول ریاست جمهوری ترامپ اعلام می‌کردید، احتمالات بهتری برای آن می‌شد متصور بود تا در سال چهارم ریاست جمهوری یعنی سال انتخابات. اکنون تقریباً مطمئن هستم که هیچکس با جدیت به آن توجه ندارد.

بولتون هشدار دارد که این احتمال در هر صورت وجود دارد که تغییراتی در مواضع دولت آمریکا در این باره اتخاذ و اگر جو بایدن انتخاب شود، دولت او مواضعی مشابه با باراک اوباما خواهد داشت که مشکل بزرگی برای اسرائیل بوده و ممکن است شرایط بدتر از دوره اوباما شود.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: من نمی‌گویم بایدن رییس ‌جمهوری بهتری خواهد بود اما باید واقع‌بین باشیم؛ حزب کنونی دموکرات بشدت دشمن اسرائیل است و این بر دولت [بایدن] تأثیر خواهد گذاشت؛ اما معتقد نیستم که دوره دوم ترامپ برای اسرائیل بهتر از دوره اول او باشد.

وی درباره موضوع برپایی ایده ۲ کشوری که او همواره مخالف آن است، بیان کرد: سال‌ها پیش گفتم که راه حل ۲ کشوری تداوم نخواهد داشت؛ بنابر این هر طرحی که بر این اصل باشد، موفقیت آمیز نخواهد بود.

بولتون در ادامه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید حاکمیت خود بر سرزمین‌های اشغالی را اعلام کند و منتظر آمریکا نباشد.

این چهره افراطی حزب جمهوری‌خواه آمریکا افزود: می‌فهمم که در شرایط سیاسی کنونی اسرائیل اتخاذ تصمیم در خصوص الحاق کرانه باختری آسان نیست اما رسمیت شناختن امر واقعی، کار بدی در مسیر تحقق صلح نیست؛ اما به نظرم دولت [صهیونیستی] نمی‌خواهد که بدون موافقت آمریکا کاری انجام دهد و این به معنای آن است پیش از انتخابات آمریکا برنامه‌ای برای اعلام طرح الحاق وجود ندارد.

ترامپ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن ۹۸) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خبری با نتانیاهو در کاخ سفید از طرح ننگین "معامله قرن" رونمایی کرد.

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیهبشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه (۱۱ تیرماه) انجام می‌شود؛ طرح جنجالی که با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی، اجرای آن تاکنون به تأخیر افتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج