جاباما
۱۰۲۴۳۳۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

شیب نزولی کرونا و افزایش مسافر در مازندران

در حالیکه همانند چند روز گذشته، شیب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مازندران، نزولی است اما ورود مسافران به این استان در این روزهای تعطیل، به شدت نگران کننده است چرا که مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در سطوح ملی و استانی، سفر و تجمع بالا را، از مهم‌ترین دلایل ابتلا به کرونا در این استان می‌دانند.

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه همانند چند روز گذشته، شیب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مازندران، نزولی است اما ورود مسافران به این استان در این روزهای تعطیل، به شدت نگران کننده است چرا که مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در سطوح ملی و استانی، سفر و تجمع بالا را، از مهم‌ترین دلایل ابتلا به کرونا در این استان می‌دانند.

سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۶۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۳۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسو یتاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری از طریق استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع است.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۳۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید بستری و ۴۱ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

گزارش خبرنگاران از شهرهای غربی و مرکزی مازندران، بر حجم زیاد ورود مسافر به این استان خبر می‌دهد.

موضوعی که به شدت نگران کننده است چرا که ورود مسافر در استانی مانند مازندران که نسبت به شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، می‌تواند علاوه بر تداوم این وضعیت در این استان، موجب انتقال ویروس به استان‌های دیگر باشد.

پاساژها، مجتمع‌ها و مراکز خرید و سواحل با وجود تعطیلی شناگاه‌ها، از جمله اماکنی است که حضور زیاد مسافر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شیوع کرونا محتمل کرده و به گفته مسئولان، باید منتظر دو یا سه هفته آینده و طغیان دیگر این بیماری بود.

هم‌اکنون ۱۶۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زینظر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سایه

      مردم خودشون مقصرند اجازه ندهند مسافری به شهرشون بیاد حالا که دولت هم هیچ قدرتی نداره نمیتونه مسافران بی فرهنگ را توجیه کنه که به سفر نروند

    • بدون نام

      خوب بی عرضگی استاندار رو نشون میده که جلوشو نمیتونه بگیره

    • بدون نام

      امیدوارم همه مسافران عزیز کرونا بگیرن و سه هفته ای خانه نشین بشن تا هوس شمال نکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج