جاباما
۱۰۲۴۶۰۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

سیدصالحی: پرسپولیسی‌ها به من فحش دادند

بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان می‌گوید حواشی ایجاد شده و حرف و حدیث هایی که درباره قهرمانی‌های پرسپولیس مطرح می‌شود، ابتدا از طرف بازیکنان و پیشکسوتان این تیم بیان شده است.

خبرگزاری ایسنا: بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان می‌گوید حواشی ایجاد شده و حرف و حدیث هایی که درباره قهرمانی‌های پرسپولیس مطرح می‌شود، ابتدا از طرف بازیکنان و پیشکسوتان این تیم بیان شده است.

سید مهدی سیدصالحی، چندین سال در بالاترین سطح فوتبال ایران در تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور بازی کرد اما بیشتر دوران فوتبال او در سپاهان گذشت و او هم خودش را فرزند این تیم می داند. با او درباره نتایج اخیر سپاهان، حواشی ایجاد شده در مورد قهرمانی های پرسپولیس و بازی با استقلال صحبت کردیم که در زیر می خوانید:

انگیزه استقلالی‌ها بیشتر بود

سپاهان تیم بزرگی است و مدیریت و سرمربی بزرگی هم دارد. به نظرم مدیریت و کادر فنی کارشان را انجام داده اند اما بعضی از بازیکنان در آن لحظاتی که باید به کسب نتیجه کمک می کردند، در حد خودشان ظاهر نشدند. مثلا بازی با پارس چنوبی بازی یک- یک شد و در بازی با سایپا موقعیت های زیادی را از دست دادند. در بازی با استقلال هم وقتی حریف ۱۰ نفره شد انگار بازیکنان سپاهان خیالشان راحت شد اما انگیزه بازیکنان استقلال بیشتر از بازیکنان سپاهان بود.

در بازی با نساجی حق سپاهان برد بود اما تیم بدشانسی آورد و چهار بار توپ را به تیرک زد. نساجی به جز همان شوتی که تبدیل به گل شد موقعیت دیگری نداشت. البته گذشته را نمی توان عوض کرد و از الان به بعد بازیکنان سپاهان باید بدانند، در تیم بزرگی هستند و هواداران از آن ها انتظارات زیادی دارند. امیدوارم در جام حذفی و دو بازی لیگ مثمرثمر باشند. باید بدانند از الان به بعد بازی ها مخصوصا در جام حذفی حکم فینال را دارند. باید تمام تمرکزشان را روی این بازی ها بگذارند تا در پایان فصل دل هواداران را شاد کنند.

حضور قلعه نویی روی نیمکت تفاوت ایجاد می‌کند

بودن قلعه نویی روی نیمکت نسبت به بازی قبلی با استقلال تفاوت زیادی ایجاد می کند. وقتی سرمربی بالای سر تیم نیست شرایط فرق می کند و انگار تیم کامل نیست و بازیکنان حرف شنوی و فرمانبری را ندارند. برای یک تیم حضور سرمربی کنار زمین برای تبادل ایده ها نظرات خیلی تفاوت ایجاد می کند. تیم چه نتیجه بگیرد چه نگیرد همه در آن دخیل هستند اما در سپاهان مدیریت و کادر فنی کارشان را انجام داده اند. بازیکنان سپاهان هم بازیکنان کوچکی نیستند و باید تجربه شان نشان بدهند.

هوادارنماهای پرسپولیس به من فحش دادند

من درباره حرف و حدیث هایی که درباره قهرمانی های پرسپولیس مطرح می شود، یک مصاحبه زنده داشتم و به خاطر آن هوادارنماهای پرسپولیس به من فحش دادند اما من حرف حق را زدم. همه می دانند من به عنوان بازیکنی که در سپاهان بزرگ شدم افتخار می کنم که پرچم دار این تیم در سه تیم بزرگ دیگر ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور بودم. در این تیم ها همیشه به عنوان یک سپاهانی عیارم را نشان دادم. اگر هم حرفی زدم از حق بوده است. مثل بعضی از پیشکسوتان که دنبال فالوئر هستند قصدم جذب فالوئر نبوده است. من طرف حق بودم چون مکتب سپاهان حق است.

شائبه‌ها را پیشکسوتان پرسپولیس مطرح کردند

در دهه ۸۰ سپاهان تیم اول ایران بود چون شاکله اش حفظ می شد و استخوان بندی تیم ۱۰ سال دست نخورد. این اتفاق در دهه ۹۰ برای پرسپولیس افتاد و تیم های دیگر مثل استقلال، سپاهان و تراکتور از بازیکن خالی شدند. تنها تیمی که توانست بازیکنان با تجربه و مفید را کنار هم جمع کند پرسپولیس بود و از لحاظ کیفیت کاملترین تیم ایران بود ولی خود پیشکسوتان پرسپولیس شائبه هایی را مطرح کردند و کسی از بیرون به این تیم حرفی نزد. من یک سال در پرسپولیس بازی کردم و ۳۰۰ میلیون تومان پول به این تیم بخشیدم. به استقلال هم بخشیدم. هواداران پرسپولیس باید منطق را رعایت کنند، نه اینکه بی احترامی کنند یا مغرضانه حرف بزنند. کری برای هوادار است اما پیشکسوت باید منطقی حرف بزند.

رفتن گل‌محمدی از شهر خودرو حمایت از پرسپولیس نبود؟

پیشکسوتان پرسپولیس درباره اتفاقاتی که افتاده صحبت کردند. وقتی خودشان این حرف ها را مطرح کردند آیا این اجازه را نباید بدهند که دیگران درباره این شائبه ها صحبت کنند؟ در این فصل بازیکنان تیم هایی مثل استقلال، تراکتور و سپاهان آمادگی نداشتند و خودشان امتیازات را از دست دادند. بعد از شروع مجدد لیگ تنها تیمی که با جان و دل جنگید و امتیاز گرفت پرسپولیس بود ولی آمدن گل محمدی به پرسپولیس از شهر خودرو، تیمی که در کورس قهرمانی بود، نشان دهنده حمایت ها از این تیم نیست؟ وقتی آقای هدایتی می گوید او حسینی و امیری را به پرسپولیس آورده و در قبالش به فدراسیون کمک کرده است، برای هواداران شائبه ایجاد می شود. وقتی هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس برکنار می شوند به سرعت افرادی جایگزین می شوند اما در استقلال اینگونه نیست. این حرف هایی که به وجود آمده از خود پرسپولیسی ها شروع شد."

انصاری فرد گفت نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود ولی شد

"آقای انصاری فرد چند ماه قبل در یک برنامه تلویزیونی گفت که بعضی ها نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود و لیگ مهندسی شده است. وقتی پرسپولیس به صدر جدول رسید نباید این انتظار را داشت که بقیه تیم ها همین حرف ها را بزنند؟ یعنی حالا که پرسپولیس قهرمان شده یعنی دست هایی پشت پرده بوده است؟ آدم باید منطقی حرف بزند. من دلم می سوزد که هواداران دنبال آدم هایی هستند که تعصب و منطق در وجودشان نیست و فقط دنبال جذب فالوئر هستند. من به هر تیمی رفتم به پیراهنش عرق داشتم و با جان و دل بازی کردم اما جواب منی که با منطق حرف زدم این نیست که یک سری تماشاگرنماهای بی ادب و بی شخصیت بخواهند اهانت کنند. چون منطق ندارند و در مکتبی رشد کرده اند که منطق در آن نبوده است. اگر منطقی هستند خودشان یک حساب و کتاب کنند."

بعضی ها مثل کبک سرشان را در برف فرو کرده اند

"مهدی طارمی در برنامه نود گفت که آن ها تقلب و قرارداد جعلی درست کردند و اگر فدراسیون کمک نمی کرد محروم می شدند و به لیگ پایین تر می رفتند. این حرف ها را طارمی در برنامه زنده آقای فردوسی پور زد. بروید جلوی پیشکسوتان و بازیکنانی را بگیرید که پشت سر تیم تان حرف زدند. پرسپولیس از لحاظ فنی پر مهره ترین تیم ایران بود اما حمایت ها را خودشان لو دادند چرا یک سری مثل کبک سرشان را در برف فرو کرده اند و خیال می کنند کسی آن ها را نمی بیند؟ مگر می شود در یک خانواده پدری درباره پسرش حرف بزند اما وقتی از بیرون درباره پسرش حرف بزنند، بگوید چرا حرف می زنید؟"

سپاهان با بازیکنان امیدش همین نتایج را می گرفت

"یادتان هست یک مسابقه بین پرسپولیس و سپاهان در فولادشهر برگزار و چشم یک سرباز کور شد؟ به خاطر یک بازی فوتبال جوانی چشم هایش را از دست داد. در بازی این فصل دو تیم، هواداران سپاهان جلوی هتل این تیم آمدند و بازیکنان به خاطر هواداران این تصمیم را گرفتند. سپاهان تیم کوچکی نیست که بخواهد به خاطر ترس و واهمه بازی نکند. قلعه نویی و بازیکنان برای اینکه فاجعه ای رخ ندهد این کار را کردند. اما به نظرم بعد از این بازی بازیکنان سپاهان در حد نام شان بازی نکردند. من اصلا قبول ندارم که باید تقصیرها را گردن مربی یا مدیریت بیندازیم. اگر قرار بود سپاهان بازیکن بزرگ نیاورد، از آکادمی اش استفاده می کرد و همین نتایج را می گرفت. سپاهان بازیکن بزرگ جذب کرده که تیمش نتیجه بگیرد. به نظر من سپاهان از بازیکنان امیدش هم استفاده می کرد همین نتایج را می گرفت. بازیکنانی مثل سید جلال حسینی در تیم شان بزرگی می کنند و تیم شان را نجات می دهند."

بازیکن دروازه خالی را گل نمی زند، مربی چه کاری کند؟

"پرسپولیس چند سال پیش که بعد از سه فصل نایب قهرمان شد من بهترین گلزن تیم شدم. افتخار می کنم که به هر تیمی که رفتم توانستم تاثیرگذار باشم. اما آدم باید منطقی حرف بزند. شکی در این نیست که عملکرد پرسپولیس در این چند سال قوی بوده اما شائبه ها را کسانی ایجاد کردند که از بدنه این تیم بودند. وقتی یک تیمی نتیجه نمی گیرد از مدیریت و کارمندان باشگاه گرفته تا بازیکن و مربی و تدارکات در آن نقش دارند. من دلیل نتایج اخیر سپاهان را بازیکنان این تیم می دانم. ضعف سپاهان بیشتر از سمت بازیکنان است. وقتی بازیکن دروازه خالی را گل نمی کند مدیریت و مربی چه کاری می تواند بکند؟ چه اتفاقی رخ می دهد که بازیکنان سپاهان برابر استقلال عطشی برای برد نداشتند. آدم از بازیکنان بزرگ انتظار دارد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      یعنی تو هم کارشناس شدی وداری نظر میدی

      پاسخ ها

      • داود

        پس اگه حرفاش درست باشه یعنی فوتبال ایران کثیفه و قهرمانیهای سپاهان هم همش با کثافت کاری و فساد بوده

    • ملول

      ای ول آدم منطقی، منطق خوب چیزیه،! راستی چرا شما یهویی یه کم منطقی شدید؟! خبری هه.....ولش کن آدم باید منطقی باشه.

    • بدون نام

      رده‌ پانزدهم پيکان از قهرمانی لنگ پاک تر است اگر لنگ فوتبال پاک بازي می کرد چرا قهرمان آسیا نميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوزش پوکر قهرمانی چه میکنه؟؟خخخخخخ(۶و ۴)

    • علی

      آرررررررررررره بابا تو واسه همون مکتب شله زرد باش.....ببینم یعنی فقط قهرمانیهای شله زرد پاک بود؟؟ امثال تو که جانماز آب میکشن انتظار میره ذرباره سکه لای گز و هدایایی که به داوران میدادین حرف بزنی... بدبخت اگه چند نفر هم میشناسنت واسه یک سالی بود که نوکری سرورتو کردی..وگرنه الان همسایتون هم نمیشناختت..پس نمک نشناس نباش و مرد باش!!!!

    • محمدمهدی محمدی

      کیسه وشله زردچون سنوات قبل بامافیاگری وکمک ازبالا گز وسکه وآبهای آلوده ورییس جمهوراحمدنژادقهرمان شدن صددرصدفکرمیکنند ارتش سرخ هم اونحوریه ولی زهی خیال باطل عشق است ارتش حهانی سرخ محبوب ترین تیم فوتبال آسیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج