۱۰۲۴۶۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وقتی اسپانسر‌ها، فوتبال را ملک شخصی خود می‌دانند

در پايان آخرين بازي هفته بيست‌وهشتم رقابت‌هاي ليگ برتر بالاخره پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر برد.

روزنامه اعتماد: در پايان آخرين بازي هفته بيست‌وهشتم رقابت‌هاي ليگ برتر بالاخره پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر برد. سرخ‌ها كه از دو هفته قبل مقام قهرماني‌شان را مسجل كرده بودند، بعد از بازي با ذوب‌آهن و البته شكست مقابل اين تيم با نتيجه يك بر صفر، طي مراسمي پر حرف و حديث پوكر قهرماني‌شان را جشن گرفتند و با مدال‌هاي آويخته به گردن راهي خانه شدند. خوشحالي پرسپوليسي‌هاي حاضر در آزادي و طرفداران اين تيم در خانه‌هاشان اما به واسطه چند اتفاق كمي تحت تاثير قرار گرفت.

اول به خاطر شكستي كه متحمل شدند و دوم به دليل شكل برگزاري مراسم قهرماني. در واقع آنچه در تصاوير تلويزيوني بيشتر از قهرماني پرسپوليس به چشم آمد، تبليغات بزرگ و حجيم و بدسليقه‌اي بود كه هر قابي از آزادي را مال خود مي‌كرد.

تصاوير بدقواره جشن قهرماني پرسپوليس كه دليل اصلي‌اش تابلوهاي تبليغاتي كنار زمين، روي سكوها و كنار سكوي اهداي جام بود، آن قدر توي ذوق مخاطب مي‌زد كه هر چقدر هم مجريان برنامه تلاش داشتند به ما ثابت كنند جشن تدارك ديده شده شكيل و در شأن ليگ برتر است كسي باور نمي‌كرد. گويا آنچه براي تلويزيون و سازمان ليگ اهميت داشته نه برپايي جشني خاطره‌انگيز براي پرسپوليسي‌ها كه كسب درآمد حداكثري از اين فرصت بوده است. نكته جالب توجه اين است كه هواداران پرسپوليس تقريبا مطمئن هستند از اين حجم وسيع تبليغات چيزي به جيب تيم محبوب‌شان نمي‌رود.

اداي دين صداوسيما و سازمان ليگ به اسپانسرهاي مالي نه تنها صداي هواداران پرسپوليس را در‌آورد و طرح‌هاي موزاييكي كانون هواداران اين تيم را خراب كرد، بلكه داد ساير هواداران فوتبال، مخصوصا علاقه‌مندان به رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا را به آسمان برد. در حالي كه بازي پرسپوليس با ذوب‌آهن از ساعت۲۰:۳۰ آغاز شده بود، به نظر مي‌رسيد بعد از اتمام بازي در ساعت ۲۰: ۲۲ الي ۳۰: ۲۲ نهايتا تا ۲۰ دقيقه بعد سكوي قهرماني آماده شود و مراسم اهداي مدال و جام و مصاحبه‌هاي بعد از آن حداكثر در ساعت ۳۰: ۲۳ به پايان برسد. اهميت اين موضوع برمي‌گشت به شروع بازي فوق‌العاده حساس منچسترسيتي و رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا. رقابتي كه بعد از نزديك به ۵ماه قرار بود از سر گرفته شود. اين بازي قرار بود از شبكه سوم پخش مستقيم شود.

در كمال تعجب اما آنچه اتفاق افتاد، متفاوت از برنامه‌ريزي صورت گرفته بود. همانطور كه گفته شد به خاطر سود حداكثري و هماهنگي با اسپانسرها، مراسم اهداي جام ديرتر از موعد مقرر آغاز شد، بيش از حد به طول انجاميد و در نهايت وقتي تمام شد كه چند دقيقه از بازي حساس سيتي رئال گذشته بود. عجيب‌تر اينكه حتي وقتي آن مراسم طولاني به پايان رسيد، آنتن مستقيما سراغ پخش بازي ليگ قهرمانان نرفت و تازه نوبت رسيد به مجري برنامه گزارش ورزشي كه بيايد و او هم به نوبه خود اعصاب علاقه‌مندان را به هم بريزد. رضا جاوداني در حالي كه مي‌دانست هيچ كس در حال حاضر علاقه‌اي به ديدن چهره‌ او و گوش دادن به حرف‌هايش ندارد مقابل دوربين حاضر شد و شروع به عذرخواهي بابت تاخير در پخش مسابقه كرد! در نهايت همه اين اتفاقات باعث شد بينندگان گل اول بازي منچسترسيتي رئال مادريد را از دست بدهند!

مقايسه جشن قهرماني پرسپوليس با جشن قهرماني در ساير كشورها نشان مي‌دهد مشكل كار تنها مربوط به برگزار‌كنندگان و برنامه‌ريزان مراسم مي‌شود. تمام ليگ‌هاي فوتبال دنيا از بالاترين سطح گرفته تا همين ليگ‌هاي آسيايي قرارداد اسپانسري دارند. همه جاي دنيا از تبليغات پول به دست مي‌آورند. در هيچ جاي دنيا شركت‌هاي تبليغاتي از چنين فرصت‌هايي چشم‌پوشي نمي‌كنند. چرا كه مي‌دانند علاوه بر پخش تصاوير تلويزيوني ويدئوهاي مراسمي از اين دست در حد وسيعي در شبكه‌هاي اجتماعي بازنشر مي‌شود و تبليغ اصلي شايد آنجا اتفاق بيفتد. با اين وجود آنها مي‌دانند قرار نيست همه‌چيز فداي اسپانسرهاي تبليغاتي و كسب درآمد شود. قرار نيست همه ‌چيز براي فروش باشد.

به هر حال پرونده اهداي جام نوزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر هم بسته شد. در هفته‌اي كه پرسپوليس نتوانست با برد به جشن قهرماني برود و اكثر مدعيان كسب سهميه نيز هر يك به شكلي ناكام ماندند. استقلال بعد از دو پيروزي ارزشمند، مقابل شهر خودرو در يك بازي جذاب و پر برخورد به تساوي دو بر دو رسيد. در اين بازي هيجان‌انگيز ابتدا شهر خودرو توسط حسين مهربان به گل رسيد اما استقلال در نيمه دوم دو بار توسط مطهري و دياباته (از روي نقطه پنالتي) دروازه حريف را گشود.

كادر فني شهر خودرو به هر دو گل استقلال معترض بودند. آنها اعتقاد داشتند ضربه زلاتاني مطهري در شرايط آفسايد به گل تبديل شده و در صحنه پنالتي نيز قائدي شبيه‌سازي كرده. شهر خودرو در دقيقه ۸۰ با ضربه كاشته تماشايي خلعتبري بازي را به تساوي كشاند تا بازي دو بر دو تمام شود. سپاهان نيز در ادامه روند ناكامي‌هاي خودش مقابل نساجي در خانه با يك گل شكست خورد. در اين بازي كه مي‌توان از آن به عنوان عجيب‌ترين مسابقه هفته نام برد، شاگردان امير قلعه‌نويي ۴ بار توپ را به تيرك دروازه عليرضا حقيقي زدند اما موفق به گلزني نشدند.

در سمت مقابل محمد ميري كه دو هفته قبل با شوت وحشتناكش به دروازه استقلال سر زبان‌ها افتاده بود با شليكي مشابه دروازه پيام نيازمند را گشود تا يك گل باورنكردني ديگر به نام خود ثبت كرده باشد. همچنين فولاد خوزستان در يك بازي عقب‌افتاده موفق شد نفت مسجد سليمان را با تك گل فرشاد احمدزاده شكست دهد تا همچنان اميدهايش را براي كسب سهميه حفظ كند. ساير بازي‌هاي اين هفته روز دوشنبه برگزار مي‌شود و در مهم‌ترين ديدارها فولاد با سايپا مصاف مي‌دهد و تراكتور در بوشهر مهمان شاهين اين شهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج