۱۰۲۴۷۲۰
۱۵ نظر
۵۱۰۳
۱۵ نظر
۵۱۰۳
پ

کلاس کنکور خوب چگونه انتخاب می‌شود؟

امروزه کنکور به یکی از دغدغه‌های اصلی هر دانش‌آموز دبیرستانی ایرانی تبدیل شده است و هر روز شاهد تبلیغات بیشتر و جدیدتری در مورد شیوه‌های درس خواندن یا تست زدن و کلاس‌های کنکور هستیم. اما از کجا می‌توانیم کلاس کنکور خوب پیدا کنیم؟ و کلاس کنکور خوب چه مزایایی دارد؟

برترین‌ها: امروزه کنکور به یکی از دغدغه‌های اصلی هر دانش‌آموز دبیرستانی ایرانی تبدیل شده است و هر روز شاهد تبلیغات بیشتر و جدیدتری در مورد شیوه‌های درس خواندن یا تست زدن هستیم. بعضی دانش‌آموزان از کنکور سراسری به عنوان کابوس یاد می‌کنند و بعضی دیگر آن را مسیری سرنوشت‌ساز می‌خوانند. در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشیم.

کنکور سراسری در ایران آزمونی است که هر سال برای سنجش علم دانش‌آموزان و تعیین ورود آن‌ها به دانشگاه برگزار می‌شود. این آزمون حاوی سوالات چهار گزینه‌ای است که از کتاب‌های دوران دبیرستان طرح می‌شود و داوطلبان کنکور موظف می‌شوند در مدت زمان مشخصی به سوالات پاسخ دهند.

کلاس کنکور خوب چگونه انتخاب می‌شود؟

‌مسئولیت برگزاری کنکور سراسری ایران بر عهده‌ی سازمان سنجش کشور است و این آزمون از سال ۴۸ تا کنون برگزار شده است. چندین سال است که زمزمه‌های حذف تدریجی کنکور سراسری را می‌شنویم. اما یافتن جایگزین مطلوب برای شیوه‌ی فعلی پذیرش دانشجو، کار راحتی نیست. یکی از اقدامات صورت گرفته در این راه، در نظر گرفتن تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است. چند سالی است که نمرات نهایی امتحانات دو سال پایانی دانش‌آموزان در دبیرستان در نمره‌ی نهایی آن‌ها در کنکور سراسری تاثیر می‌گذارد. البته میزان این تاثیر در سال‌های مختلف از ۱۵ تا ۲۵ و بعد ۳۰ درصد تغییر کرده است.

لزوم برگزاری کنکور

با جایگزین کردن بعضی روش‌ها شاید روزی بتوان کنکور را برای رشته‌های بدون داوطلب که ورودی و خروجی متناسبی ندارند حدف کرد. اما برگزاری آزمونی جامع برای رشته‌های پرمتقاضی ضروری است، زیرا حذف کنکور در انتخاب درست دانشجویان برتر، مسئله ساز می‌شود.

با این حال هنوز کنکور برای بسیاری از دانش‌آموزان به مثابه‌ی کابوس است. علت این قضیه را شاید باید در نوع سوالات کنکور بررسی کنیم. یا این واقعیت که کنکور سراسری هر رشته فقط یک بار در سال برگزار می‌شود. در نتیجه اگر کسی نتواند آن روز در محل آزمون حاضر شود، شانس خود را برای ورود به دانشگاه سراسری تا سال بعد از دست می‌دهد.

کلاس کنکور خوب چگونه انتخاب می‌شود؟

با این همه هر داوطلب یک سال تمام وقت دارد خود را برای کنکور آماده کند. تجربه‌ی داوطلبان کنکور طی سال‌های متمادی نشان داده است بسیاری از کسانی که خواندن کتاب‌های خود را به موقع تمام کردند یا به طور فعال در کلاس‌های کنکور شرکت داشتند، در جلسه‌ی کنکور استرس کمتری احساس می‌کردند و بهتر می‌توانستند به سوالات پاسخ دهند. اما از کجا می‌توانیم کلاس کنکور خوب پیدا کنیم؟ و کلاس کنکور خوب چه مزایایی دارد؟

ویژگی‌های کلاس کنکور خوب

  • کلاس کنکور خوب نباید کل وقت شما را بگیرد!

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که فریب تبلیغات جذاب را نخورید. بسیاری از موسساتی که کلاس کنکور برگزار می‌کنند ممکن است شما را تشویق کنند برای تک تک دروس خود به طور مجزا کلاس بردارید. در صورتی که بهتر است فقط برای دروسی کلاس کنکور بروید که یا اهمیت بیشتری دارند یا در یادگیری آن‌ها بیشتر به مشکل برمی‌خورید. یادتان باشد هر کلاس کنکوری که می‌روید باید همزمان با کلاس خوب درس بخوانید و برایش وقت بگذارید. اگر تمام وقت خود را با کلاس‌های کنکور متفرقه پر کنید، دیگر وقتی برای درس خوندن باقی نمی‌ماند.

کلاس کنکور خوب چگونه انتخاب می‌شود؟

  • کلاس کنکور خوب باید دبیران خوب و حرفه‌ای داشته باشد

این حق شما است که بدانید دبیر شما چه کسی است و چگونه قرار است سر کلاس کنکور به شما آموزش دهد.
با چک کردن رزومه‌ی دبیران کلاس کنکور می‌توانید ببینید معلم شما با چه انتشاراتی کار و چه کتاب‌های آموزشی تالیف کرده است. حتی می‌توانید این کتاب‌های آموزشی را تهیه کنید و اگر از شیوه‌ی تدریس آن‌ها راضی بودید با دبیر مولف کتاب، کلاس کنکور بردارید.

  • کلاس کنکور خوب باید جزوه‌ی خوب و قدرتمندی داشته باشد

جزوه‌ی دبیر، پل ارتباطی کلاس کنکور با خانه محسوب می‌شود. ممکن است فکر کنید هر کلاس کنکوری که جزوه‌ی حجیم‌تری داشته باشد بهتر است! در صورتی که جزوه‌ی کم حجم، اما قوی، منبع مناسب‌تری محسوب می‌شود. جزوه‌ی کلاس کنکور خوب باید طوری باشد که با خواندن آن بتوانید به راحتی دروسی که سر کلاس یاد گرفتید دوره کنید و بر آن تسلط پیدا کنید.

  • کلاس کنکور خوب باید برنامه‌ی منظمی داشته باشد

یک کلاس کنکور خوب، طرح درس مشخصی دارد و طبق برنامه پیش می‌رود. تعداد جلسات آن نیز مشخص است و به طور منظم برگزار می‌شود.

  • در کلاس کنکور خوب باید جو رقابتی مفیدی برقرار باشد

کلاس کنکور خوب به نتایج و بازخورد‌هایی که از دانش‌آموزان می‌گیرد اهمیت می‌دهد. در نتیجه این امکان وجود دارد که تحت نظر دبیران حرفه‌ای، جو رقابتی سالمی در کلاس ایجاد شود که دانش‌آموزان را به بهتر درس خواندن تشویق کند.

مزایای کلاس کنکور خوب

  • اجبار به حضور

وقتی در کلاس کنکور شرکت می‌کنید، مجبور می‌شود در ساعت مشخص سر کلاس حاضر شوید. اما اگر بخواهید انفرادی و مطابق میل خود در در خانه ویدئوی آموزشی ببینید ممکن است چند روز اول متعهد باشید، اما بعد آن را رها کنید.

  • تشویق به تلاش

کلاس کنکور شما را برای بیشتر درس خواندن تشویق می‌کند و از شما آزمون می‌گیرد و شما را به چالش می‌کشد.

  • یادگیری بهتر و رفع اشکال

وقتی به جای کلاس کنکور، در خانه ویدئوی آموزشی نگاه می‌کنید، حین مطالعه تمرکز کم‌تری دارید، چون می‌دانید هر بار بخواهید می‌توانید دوباره ویدئو را نگاه کنید و یاد بگیرید. اما در کلاس کنکور موظف می‌شوید صحبت‌های دبیر را گوش دهید و یادداشت‌برداری کنید پس تمرکز بیشتری دارید و بهتر یاد می‌گیرید. در ضمن هر جا به مشکل برخوردید می‌توانید از دبیر خود سوال بپرسید.

کلاس کنکور خوب چگونه انتخاب می‌شود؟

نتیجه‌گیری

پس از همین الآن دنبال یک کلاس کنکور خوب بگردید که نیاز‌های آموزشیتان را برطرف کند و از دبیران باتجربه و کادر منسجمی برخوردار باشد. البته اگر سال آخر دبیرستان هستید، حتما قبل از ثبت نام، برنامه‌ی کلاس کنکور خود را با کلاس‌های مدرسه مطابقت دهید تا در پاییز به مشکل نخورید.

اما در نهایت آن چیزی که باعث می‌شود در کنکور موفق شوید، صبر و تلاش خودتان است. مهم نیست در چند کلاس کنکور ثبت نام می‌کنید، کلاس کنکور فقط زمانی مفید است که هم‌گام با دبیران کلاس پیش بروید و خوب درس بخوانید. یادتان باشد این همت و تلاش شما است که باعث می‌شود در کنکور نتایج عالی به دست آورید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچه ها عمرتون هدر نديد اگه دانشگاه خوب سراسري قبول نشديد بريد سربازي بعدشم بريد دنبال يك حرفه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مایی که دختریم چی جناب؟؟

      • بدون نام

        لایک واقعا

    • امین

      من یه پسر کنکوری ام شاید خیلیاتون مثل من روزی هزار بار ارزوی مرگ کنین.چون اگه کنکور قبول نشیم بچه پولدار که نیستیم باید چیکار کنیم.به خدا افسرده شدم.یه جوون هم سن من تو اروپا فکر لذت بردن از زندگیه منم اینجا...خدایا خودت کمک من و همه جوونا کن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همینطور

      • بدون نام

        اره واقعا منم افسردم و اصلا زیاد حوصله درس خوندن ندارم

      • مهیار

        گل گفتی

    • بدون نام

      پول تو کلاس کنکوره به خدا تا الان چندین تومن پول فقط کتاب دادما و تازه هنوزم کمه.هزینه کلاس هام که نجومی شده.همه ی مردومو دارن سرکیسه میکنن با نام کنکور

    • بدون نام

      من یه روز اگه نیم ساعت زیاد بخوابم مامان و بابام کل روز دعوام میکنن که آخه تو کنکور ی هستی و فلان زندگیم سیاه شده از اتاق برم بیرون زود باید برگردم برم اتاقم درس بخونم این وسط اصلا به فکر تفریح و فراغت نیستن یادشون رفته که من انسانم ربات نیستم فکرشون فقط پزشکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می دونی مامان و بابای منم میگن فقط پزشکی
        ولی من کشاورزی دوس دارم
        چو کنم؟

      • بدون نام

        برو دنبال علاقت. پزشکی رقابت سنگین اگ نتونی ضربه بدی میخوری

      • مهیار

        منم اینو میگم

    • بدون نام

      سلام ب نظر شما کنکور ها رشته تجربی بهتره یا انسانی؟
      و کلاس ها کنکور خوبه ک بریم یا وقتمون تلف میشه؟!

    • بدون نام

      برای منی که بابام کارگر سادس به نظرتون می تونم ثبت نام کنم؟
      خدایی الان قیمت یه کتاب کار چند تونمه

      پاسخ ها

      • مهیار

        واقعا همینطوره کتابای ساده شده بالای n تومان حالا وای به حال بقیه کتابا و کلاسا و ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج