جاباما
۱۰۲۵۰۸۷
۳۵ نظر
۵۰۰۲
۳۵ نظر
۵۰۰۲
پ

تونل افتخار نه؛ حداقل به قهرمان احترام بگذارید

چند روز مانده به جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی این بحث مطرح شد که آیا بازیکنان ذوب‌آهن باید تونل افتخار تشکیل بدهند یا نه؟

ایلنا: باشگاه ذوب‌آهن سرانجام با این موضوع موافقت کرد ولی ساعاتی مانده به بازی آنها به دلیل اعتراض هواداران اصفهانی منصرف شدند.

یکی از نزدیکان باشگاه در این باره گفت: «فشار فوق‌العاده‌ای به ما وارد شد. فشار در حدی بود که اردوی ما در بعدازظهر به هم خورد. مدام تلفن بازیکنان زنگ می‌خورد و پیام‌هایی روی صفحات شخصی آنها می‌آمد. همچنین اعضای روابط عمومی و مسئول اینستاگرام باشگاه نیز پیام‌های مختلفی را از طرف هواداران دریافت کردند که آنها را از انجام کاری که قرار بود انجام بشود، منع می‌کرد. در نهایت هم مدیریت باشگاه تصمیم گرفت که موضوع تونل افتخار را بایگانی کند.»

تونل افتخار در برخی کشورها مرسوم است ولی برای آنکه در ایران هم جا بیفتد باید تمام تیم‌ها و هواداران آن را بپذیرند. مفهوم تونل افتخار، احترام به تیمی است که در یک فصل تلاش کرده و موفق شده بالاتر از رقیبانش به مقام قهرمانی برسد. در واقع پیش‌نیاز برپایی چنین مراسمی این است که تمام تیم‌ها در کنار رقابتی که در زمین دارند، به نتایج و دستاوردهای یکدیگر احترام بگذارند.

پرسپولیسی‌ها بر این باورند که در لیگ نوزدهم قهرمانی شایسته بوده‌‌اند و از ذوب‌آهن انتظار داشتند با تشکیل تونل افتخار به دستاورد آنها احترام می‌گذاشت. چنین انتظاری زمانی می‌تواند منطقی باشد که پرسپولیس هم حرمت رقیبانش را حفظ کند ولی تصویری از جشن قهرمانی منتشر شد که نشان می‌داد آنها هم چنین اعتقادی ندارند. در طرح موزائیکی که این باشگاه آماده کرده بود و روبه‌روی جایگاه نقش بست، تصویر فردی بود که با علامت «هیس» رقیبان را به سکوت دعوت می‌کرد. در چنین فضای متشنجی که قهرمان در روز جشن می‌خواهد برای دیگران رجز بخواند، طبیعی است که هواداران اصفهانی هم علاقه‌ای نداشته باشند تیم‌ شهرشان تونل افتخار تشکیل بدهد.

این پرخاشگری تنها به اتفاقات بازی جمعه شب محدود نمی‌شود و لیگ نوزدهم پر از اتفاقات مشابه بود. شاید در این لیگ رکورد بیانیه‌نویسی هم شکسته شد و بارها تیم‌هایی که به نتیجه دلخواه نرسیده بودند، با انتشار بیانیه اتهامات مختلفی را به حریف، داوران و مسئولان برگزاری نسبت دادند.

در فوتبال ایران متأسفانه احترام بین باشگاه‌ها به حداقل رسیده و مدیران، مربیان و بازیکنان هم کمتر در این مسیر تلاش می‌کنند.

آنچه در مصاحبه‌ها و پست‌های آنها می‌بینیم، تحت تأثیر جو متعصبانه‌ فضای مجازی است که فرمان آن را معمولاً هواداران نوجوان و احساسی در اختیار دارند. مدیران باشگاه و پیشکسوتان گاهی به جای اینکه با نظرات منطقی و کنترل‌ شده فضا را به سوی عقلانیت و اعتدال ببرند، برای جذب فالوئر، بازگشت به جلد روزنامه‌ها یا کسب محبوبیت بیشتر وارد بازی هواداران می‌شوند.

تشکیل تونل افتخار برای تیم قهرمان رسم جالبی است و می‌توان در ایران هم به تشکیل آن فکر کرد ولی پیش‌نیازش این است که باشگاه‌ها از این فضای پرتنش فاصله بگیرند و احترام را هم به معادلات فوتبال برگردانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معادلات فساد رو کسی قبول نداره واسه همینه که کسی احترام به پوکر فساد نمیزاره من که میدونم اینو نمیزاری ولی بدون کل تیم ها واقعیت فساد رو میدون کدوم تیم فاسد هست و با رانت اومده بالا

      پاسخ ها

      • افسون

        پماد بدم خدمتتون؟؟؟؟

      • بدون نام

        میشه دقیقا بگی چه فسادی؟نام ببر

      • بدون نام

        دقیقا همینه التماس میکنن که به جام هاشون مشروعیت بدن ولی مردم آگاه تر از این حرفان

      • علی

        آره راست میگی. پنالتی و گل آفساید کل مردم دیدن برای گرفتن #سهمیه_فساد چه جوری سر حریفا بریده شد

      • بدون نام

        استقلال با رانت وفساد داره سهمیه میگیره

      • .....

        نه عزیز جامعه ی ما پر شده از انسانهای حسود که نمیتونن موفقیت کسی دیگه ای و ببینن و فکر میکنن با تخریب رقیب میتونن خودشون و بالا بکشن. یه نگاهی به بقیه تیم ها بکن . چطور وقتی میبرن موفقیت حاصل تلاششون بوده ولی وقتی میبازن ربطش میدن به فساد .استقلال،سپاهان ،تراکتور و بقیه که دم از فساد میزنن چطور جلو تیمهای ته جدولی نمیتونن نتیجه بگیرن؟ اینها همه ش فرافکنیه و جز حسادت چیز دیگه ای نیست.

      • عرفان

        تو هیچی نمیدونی ...هیسسسسسسسس

      • بدون نام

        سه تا قهرمانی دارید با اصل مافیا و فساد .
        شماها دیگه دم از پاکی نزنید که همه میدونن ناپاک ترین فوتبال رو شما ها بازی میکنید . نمونه ش پنالتی های مفتی که براتون جلوی سپاهان گرفتن و گل آفسایدتون به سپاهان .
        نگران نباشید وزارتخانه ورزش هواتونو داره که براتون سهمیه آسیا درست کنه .

      • بدون نام

        کیسه برو چند تا بازی آخر تیم تو نو نگاه کن که داور براتون در آورد تا سهمیه بگیرین بعد بیا نظر بده

      • بدون نام

        یعنی پماد هم التیام نداده هنوز درد سوختگی را. بروید برای سال بعدی یه فکری کنید

      • اصل واصیل.

        همون تیمی که چندهفته س باپنالتی های باداورده بریدن سره تیمهای مقابل داره خودشوبه جایگاه دومی وایضاکسب مجوزورودبه جام باشگاههامیروسه یادقیق ترمیرسوننش.بقیه حرفهای تاسیون فقط ازسوزش وبیعرضه گی باشگاه ومربیهاوبازیکنان درپیتیه.

      • بدون نام

        #کیسه -سهمیه -فساد
        باید به داوران بازی کیسه رو که سوت میزنن احترام گذاشت.
        پنالتی باد آورده
        گل آفساید باد آورده
        کیسه حقیر

      • بدون نام

        کیسه حقیر
        نمیدونم چه طور روتون میشه از فساد صحبت کنی
        یه نگاهی به تیم کیسه حقیر بنداز
        از بردن ته جدولی ها هم عاجز هستین
        چطور بعد از پوکر سرورتون دیگه کرونا نمی گیرید.
        کیسه حقیر

      • سجاد خیاط

        کیسه کش از همه بیشتر تبانی کرده ولی ما چون قهرمان قهرمانان هستیم به اینا توجه نمی کنیم همین بازی پارس جنوبی حمایت از کیسها رو نشون داد پس کیسها هیس...

      • سجاد خیاط

        ببین پسر جان زیدان امسال گفت لالیگا از لیگ قهرمانان اروپا سخت تره پس ...

      • ESSE

        آخه کیسه کش یه کم هم که شده فکر کن بعد نظر بده خودت هم خوب میدونی لیاقت حتی دومی رونداره شما یعنی تیم کیسه متکی به یه بازی کنه اگه اون نباشه شما اعلان برای بقا باید میجنگیدین

      • بدون نام

        پماد لازمی شما

      • بدون نام

        پماد لازمی کیسه جوووون

      • بدون نام

        کیسه فساد پماد

    • بدون نام

      اگه قهرمانی سالم بود همه احترام میگزاشتن الان که پسر مسعود گرفتن چرا شما مطلب نمیزنین چون شما خبرنهارها وزیر ازتون آتو داره چون خرجتون زیاد کرده شک نکن مثل یونتوس جام رو ازشون میگیرن بعد مشخص میشه چه ها کردن

    • بدون نام

      حسادت بیداد میکنه

    • بدون نام

      پوکر فساد فقط بابا مسعود براتون تونل درست می‌کنه قهرمانی با فساد دیگه تونل نمی خواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیاز به تونل نبود
        پرسپولیس روی سکو رفت

    • اصل واصیل.

      نویسنده مسلماادم بی نظری نیست علامت هیس فی البداهه ودرپاسخ به عهدشکنی باشگاه ذوب اهن که پشت هواداران اصفهانی قایم شدبه ایتمهای هواداران پرسپولیس که طرح موزاییکی مستقیماازطرف اونهااجراشداضافه گردید.منظورازفشارهواداران اصفهانی که دربیانیه ذوب اهن اشاره شدهواداران ذوب اهن نبودچراکه ذوب اهن هواداران قابل توجهی نداره وفشارازجانب شله زردییهابوده ضمن اینکه طرح ایجادتونل افتخارتوسط ذورب اهن اعلام شدوپرسپولیس نه دخالت ونه پیشنهادونه احتیاجی به تونل افتخارداشت.

    • حقیقت تلخه

      قهرمانی کثیف و مشکل داره،بحث اینه لنگی جان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کش حقیر برو دوغتو بنوش

    • استقلال کبیر

      همه مردم ایران حتی آنهایی هم که فوتبالی نیستند میدانند اقای سلطانیفر فوتبال ایران را نابود کرد تیم های رقیب را به نحوی از نتیجه گرفتن باز می‌داشتند و آور ها حق آنها را پایمال می‌کردند که فقط یک تیم خاص قهرمان شود. واین قهرمانی نیست فساد در فوتبال است. کسی هم به فساد احترام نمیگذارد. نمایندگان ما در آسیا نتایج خوبی نگرفتند وتیم ملی به تیم های ضعیف بازنده شد وحالا دعا میکنیم که از گروه خود سعود کند آیا این حق تیم اول اسیا است؟ اینها همه کاشته دست وزیر بود که حالا درو می‌کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره .
        وزیر به بازیکن نساجی گفته بود دروازه بان کیسه سوراخه از فاصله 50 متری شوت بزنی گل میشه .
        دست بردارید ای جماعت حقیر و ذلیل کیسه کش

    • اصل واصیل.

      کاربرهای 10.14.و10.17 به چرندیات تاسیون اهمیت ندین اون باشگاههامدتهانتایجشونوخارج اززمین تعیین میکردن وحالاکه قدرت بقیه تیمها درزمین مسابقه مانع نتیجه گیری های باداورده براشون شده عقده ای شدن وطرح حمایت ازپرسپولیس که قدرت بلامنازع فوتبال ایرانه توسط مدیران ومربیهای ناتوان ازرقابت مردانه اونهاوباورهواداران ظاهربین واحساساتی اونها عامل بیان چرندیات شده.

    • بدون نام

      احترام باید به قهرمان واقعی گذاشته بشه نه قهرمانی پوشالی

    • پرسپولیسی

      نمیدونم تا کی میخان ضعف خودشون رو با بی ارزش کردن موفقیت دیگران بپوشونن و این تلاش باعث بیشتر شدن انگیزه بازیکنان ما میشه

    • بدون نام

      شما استقلالیا تقصیر خودتونم نیستا ، اسطوره ، پیشکسوت ، بزرگتر ، ندارین
      تا همین 2سال پیش منصوریان رو علمش کردین ، بعد استرا ، بعدشم مجیدی
      با هرکدومشونم 3تا نتیجه خوب گرفتین و بقیه فصل رو گند زدین ، توو خاطراتتونم همون 3تا نتیجه خوب مونده واستون ، هی تعریفش میکنین ،،
      به عنوان یه پرسپولیسی ارزو میکنم که استرا امسال برگرده به تیمتون ، که بازم ببینین با اونم توو لیگ هیچ جامی نمیگیرین ،،

    • مرجان

      پرسپولیس مثل استقلال دروغ نگفت، مردونه اومد بازی کرد مثل استقلال هی نگفت بازیکنامون کرونا دارن، وریا غفوری این هفته تو قرنطینه سفت و سخت بود هفته دیگه فیکس بازی کرد، الانم که هی میگن دیاباته و مطهری و قائدی مصدومه، معلومه کی با فساد اومد بالا استقلال که با زور داور و پنالتی‌های مرحمتی تو هر بازی داره میاد بالا که به زور دوم بشه، خانه از پای بست ویران است مشکل استقلال نداشتن بزرگتر تو این تیمه حالا هی بگید بابامسعود دلتونو خوش کنید

    • ک ا

      تونل افتخار برای قهرمان پوشالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج