جاباما
۱۰۲۵۳۶۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۲ مرحله‌ای شد؟

طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی، اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تأمین اعتبار کامل اقدام کند، همسان‌سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امکان تأمین اعتبار کامل، این کار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتدای سال آینده(۱۴۰۰) کامل خواهد شد.

ایسنا: طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی، اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تأمین اعتبار کامل اقدام کند، همسان‌سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امکان تأمین اعتبار کامل، این کار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتدای سال آینده(۱۴۰۰) کامل خواهد شد.

جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور - با اشاره به تصمیم دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان، گفت: با توجه به شرایط تورم و مشکلات تأمین معیشت مردم، همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات احکام کارگزینی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از ابتدای اسفند ۹۸ موافقت کردند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۲ مرحله‌ای شد؟

وی ادامه داد: برای دستگاه‌هایی که مشمول این قانون نبودند نیز طبق مقررات خودشان مراحل و فرآیند تصویب را طی می‌کنیم و آخرین دستگاهی هم که در این مورد در شورای حقوق و دستمزد تصمیم‌گیری شده است، کارکنان شهرداری‌ها هستند که ما در جلسه آخر شورای حقوق و دستمزد، افزایش فوق‌العاده جذب آنان را به‌طوری که بتوانیم پرداخت‌های آنان را با پرداخت‌های دیگر کارکنان دولت متناسب‌سازی کنیم، به تصویب رساندیم و جهت تصویب نهایی به هیأت وزیران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: سازمان برنامه و بودجه، در خصوص تأمین اعتبارات جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم بتوانیم برای بازنشستگان در سال جاری یک مرحله دیگر از همسان‌سازی را اجرا کنیم. طبعا اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تأمین اعتبار کامل اقدام کند، همسان‌سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امکان تأمین اعتبار کامل، این کار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتدای سال آینده کامل خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این‌که در سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصمیماتی که برای افزایش حقوق گرفته شده، در دو بخش بوده است، اظهار کرد: یکی افزایش سنواتی و متناسب با تورم، که در سال ۹۲ ضریب ریالی کارکنان دولت ۱۰۰۶ بوده است و امسال این ضریب به ۲۴۳۸ افزایش یافته است؛ یعنی ۱۴۲ درصد افزایش که با میزان افزایش تورمی که مرکز آمار در این بازه زمانی اعلام کرده است، برابری می‌کند؛ یعنی چیزی حدود ۱۴۲ درصد. یعنی دولت مجموعاً توانسته است متناسب با نرخ تورم، ضریب ریالی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بخش دیگر افزایش‌ها را در سه مرحله افزایش برای کارکنان اعمال کردیم؛ در سال‌ ۹۳ فوق‌العاده‌ها و امتیازات شغلی اضافه شده، در ابتدای سال ۹۴ فوق‌العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده (۶۸) را برقرار کردیم و سال گذشته هم در اسفند، درخصوص اعمال افزایش ۵۰ درصدی اقدام شد.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: در مجموع، تغییرات حقوق و مزایا به این‌صورت است؛ حداقل حقوق کارکنان دولت از ۴۹۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، معادل ۲۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است. در خصوص متوسط حقوق کارکنان دولت از یک‌میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و افزایش ۲۱۶ درصدی رسیده‌ایم. در خصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷ درصد افزایش و در خصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۲۸۱ درصد افزایش رسیده‌ایم.

به گفته‌ی وی، با توجه به شرایط تحریمی کشور، این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی کارکنان دولت و بازنشستگان قابل‌قبول است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بایکوت

      بازم کاری را شروع نکردن دنبال بهانه هستن فقط شیر وماست در این ۵ماه سال ۶بار افزایش قیمت داشتن اقای بیخبر ار حال مردم

    • بدون نام

      این همه تبلیغات همش دویست وچهل هزارتومان افزایش دادندبرای به گفته خودشان همسان سازی

    • ایران -شبراز

      واقعا که خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      همسان سازی تامین اجتماعی و ریختن، بنده ۲۰ سال سابقه، ۳۲۰ هزار تومان واریز کردن، حتی از اون چیزی که خودشون محاسبه کردن هم کمتر واریز کردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج