۱۰۲۵۴۰۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

اشتباهات مدیران پرسپولیس در پرونده شکایت برانکو

روزی که رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس مشغول به‌کار شد اعلام کرد عادت به شعار دادن و وعده و وعید ندارد و هر زمان قدم موثری برداشت درخصوص آن صحبت می‌کند اما انگار قرار نیست در این باشگاه اتفاق مثبتی رخ بدهد و فعلا تمام اخبار سیاه و ناامیدکننده است.

فرهیختگان: تیم فوتبال پرسپولیس چندماهی است که آب‌خوش از گلویش پایین نمی‌رود و جالب اینجاست که مدیران این باشگاه و در راس آنها سرپرست و هیات‌مدیره مدام در صحبت‌هایشان از اقدامات بزرگ صحبت می‌کردند و خودشان را مرد عمل می‌دانستند ولی درنهایت خروجی تمامی این صحبت‌ها پرداخت نصفه‌ونیمه پول برانکو و دستیارانش است که این تیم پرطرفدار را تا آستانه جرایم بزرگ پیش برده و این دل‌نگرانی را بین هواداران، کادرفنی و بازیکنان این تیم ایجادکرده که مبادا اتفاقات گذشته بار دیگر تکرار شود و پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این تیم بسته شود یا اینکه فصل جدید را با کسر امتیاز آغاز کنند.

جالب اینجاست که با وجود گوشزدهای کارشناسان حقوقی در این خصوص که پرسپولیسی‌ها باید تا حد امکان با دستیاران برانکو تسویه کنند تا تعدد پرونده‌های شکایت این تیم کاسته شود، بازهم مدیران این تیم با کج‌سلیقگی و شلختگی مبالغی را به‌صورت پراکنده به حساب این مربیان کروات واریز کردند و درنهایت هم نتوانستند هیچ‌کدام از پرونده‌ها را با موفقیت در تاریخ مقرر مختومه کنند.

فاجعه این قضایا زمانی بود که متوجه شدیم سرخ‌ها حتی زمانی که تصمیم گرفتند کل طلب ۱۲۱ هزار یورویی مارکو را بپردازند هم مبلغ هزار یورو کمتر به حساب او واریز کرده‌اند تا این پرونده هم همچنان مفتوحه باقی بماند تا خیلی‌ها به این موضوع شک کنند که مبادا مدیران پرسپولیس اصلا علاقه‌ای به بسته شدن این پرونده‌ها ندارند!

درآمدزایی مدیران جدید چقدر بوده؟

استفاده از کلمات دلبرانه کاری است که ظاهرا مدیران پرسپولیس به آن اشراف دارند و برای هواداران تیم‌شان از آنها استفاده می‌کنند. روزی که رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس مشغول به‌کار شد اعلام کرد عادت به شعار دادن و وعده و وعید ندارد و هر زمان قدم موثری برداشت درخصوص آن صحبت می‌کند اما انگار قرار نیست در این باشگاه اتفاق مثبتی رخ بدهد و فعلا تمام اخبار سیاه و ناامیدکننده است.

اینکه این تیم مدیریتی در روزهای آغازین کارشان قرارداد با کارگزاری را که قصد دارد سالی حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان به باشگاه برساند، یک اقدام بزرگ و حلال مشکلات تیم دانستند موضوعی است که در عمل چیزی از آن دیده نمی‌شود.

امروز در شرایطی که پرونده برانکو و دستیارانش به کمیته انضباطی فیفا ارسال شده خبر می‌رسد پرداختی به برانکو به ۳۰ درصد رسیده که مبلغی درحدود ۳۰۰ هزار یورو می‌شود. اگر به این مبلغ ۱۲۰ هزار یوروی مارکو و ۲۰ هزار یورویی که به حساب زلاتکو و ایگور واریز شده را هم اضافه کنیم می‌بینیم پرسپولیس تا این لحظه ۴۴۰ هزار یورو بابت بدهی‌اش پرداخت کرده است.

اما آیا این پول را سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس و همکارانش تهیه کرده‌اند؟ جواب کاملا منفی است و این پول دقیقا همان مبلغی است که از باشگاه آنتورپ بابت انتقال علیرضا بیرانوند به حساب باشگاه واریز شده و ریالی به این مبلغ ازسوی باشگاه اضافه نشده است و درواقع رسول‌پناه و همکارانش در باشگاه این روزها بابت همین مبلغ اندکی که به حساب طلبکاران خارجی واریز شده مشغول پز دادن هستند آن‌هم در حالی که قرارداد آنتورپ قبل از حضور رسول‌پناه منعقد شد.

پول بازیکنان خارجی از کجا آمد؟

در این بین بعد از مدت‌ها امروز و فردا کردن بالاخره ۱۰۰ هزار دلار از مطالبات رسن و همچنین ۵۰ هزار دلار از مطالبات اوساگونا و رادوشوویچ هم به این بازیکنان پرداخت شد که شاید این سوال پیش بیاید که این مبالغ از کجا تامین شده است. شاید هواداران پرسپولیس هنوز در خاطرشان هست که دومین پولی که ازسوی کارگزار به حساب باشگاه واریز شد بخشی از این مبلغ توسط تامین‌اجتماعی بلوکه شد تا سرخ‌ها بعد از ارائه برخی مدارک قانونی بتوانند آن را آزاد کنند.

حالا طبق اخباری که دراختیار «فرهیختگان» قرار گرفته، این مبلغ چندی‌قبل آزادشده و دراختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است و البته سرخ‌ها این مبلغ را با کمک وزارت ورزش و جوانان به ارز نیمایی تبدیل کرده و به بازیکنان خارجی‌شان پرداخت کرده‌اند. البته این اتفاق فقط مخصوص پرسپولیسی‌ها نبوده و استقلالی‌ها هم با کمک وزارت با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور، ارز نیمایی دریافت کرده و به بازیکنان خارجی‌شان پرداخت کرده‌اند.

عصبانیت یحیی از کجا استارت خورد؟

یکی از برافروخته‌ترین افراد حاضر در پرسپولیس در این روزها را باید یحیی گل‌محمدی بنامیم که با وجود کسب قهرمانی، حال و روز خوشی ندارد و ناامیدتر از همیشه کارش را در تیم دنبال می‌کند. او که با هدف قهرمانی در آسیا پا به سرزمین سرخ گذاشته حالا چند صباحی است که در مصاحبه‌هایش کدهایی می‌دهد که هواداران تیمش بدانند که در این باشگاه چه خبر است و ناکامی‌های آینده را به حساب او و دستیارانش ننویسند.

یحیی گل‌محمدی از روزی برافروخته شد و آن استوری جنجالی را علیه مدیران باشگاه منتشر کرد که تیم حقوقی باشگاه نتوانست پرونده مربیان کروات را به CASببرد و این مربی که حالا بسیار باتجربه‌تر از قبل شده است خوب می‌داند که درگیری این روزهای باشگاه با پرونده‌های فیفا برای او و تیمش گران تمام می‌شود و مدیرانی که امروز باید با جیب پر در بازار نقل‌وانتقالاتی حضور پیدا می‌کردند، باید دنبال منابع مالی جهت بستن پرونده‌های فیفا باشند.

چرا پرونده کروات‌ها به CAS نرفت؟

هیچ‌وقت مدیران و معاونان باشگاه پرسپولیس به‌صورت شفاف به هواداران تیم‌شان نگفتند که چرا پرونده‌شان درخصوص مربیان کروات در CAS پذیرفته نشد و کمتر خودشان را وارد این بحث می‌کردند. اگر امروز هواداران متوجه دلیل این اتفاق شوند، درمی‌یاببند که مدیران بی‌تجربه تا چه حد به یکی از تیم‌های پرطرفدار آسیا لطمه زده‌اند و البته بیش از همیشه به یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم‌شان حق می‌دهند که تا این حد عصبی و برافروخته باشد. در ارسال پرونده‌های مربیان اسبق به CAS دقیقا همان اشتباهی رخ داده که در واریز پول به حساب مارکو اتفاق افتاده و جالب است که مدیران باشگاه از اشتباهات خود درس هم نمی‌گیرند و آن را به دفعات تکرار می‌کنند.

موضوع از این قرار بوده که سرخ‌ها برای ارسال پرونده‌هایشان به CASباید مبلغی را به حساب این دادگاه ورزشی واریز می‌کردند تا پرونده‌هایشان پذیرفته شود. آنها هم این کار را به یک صراف واسطه سپردند و کل مبلغی را که باید به حساب CAS واریز می‌شد دراختیار این فرد قرار دادند اما اشتباه محاسباتی سرخ‌ها در حق‌الزحمه فرد کارگزار باعث می‌شود مبلغ کمتری به حساب دادگاه عالی ورزش واریز شود و بعد از پایان مهلت اعتراض پرونده‌ها به باشگاه برگشت بخورد و حتی به باشگاه پرسپولیس این فرصت را ندهند که کسری مبلغ را جبران کنند.

به همین راحتی و با یک اشتباه پیش‌پا افتاده حالا مدیران پرسپولیس که می‌توانستند حداقل ۴، ۵ ماه دیگر فرصت داشته باشند تا برای تهیه پول مربیان اسبق خود اقدام کنند، باید در این اوضاع و احوال درگیر موضوعاتی باشند که به تیم مربوط نیست.

پاسخ ابهام‌آمیز باشگاه پرسپولیس به کسری 1000 یورویی

دیروز در گزارشی نوشتیم پرونده مارکو در فیفا همچنان گشوده است اما اینکه این پرونده به‌خاطر فقط هزار یورو بسته نشده موضوعی است که تاسف اهالی فوتبال و هواداران این باشگاه را در پی داشته است.

اما اینکه واقعا باشگاه پرسپولیس ۱۰۰۰ یورو نداشته که بتواند حداقل یکی از ۴ پرونده مربیان کروات خود را ببندد، سوالی است که شاید در ذهن هر مخاطبی نقش ببندد. به همین منظور با یکی از مدیران پرسپولیس هم‌کلام شدیم که دلیل این اتفاق را بدانیم. این مدیر که نمی‌خواست نامش فاش شود در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «این مشکل هزار یورویی که شما به آن اشاره کردید درست است اما دلیلش این نیست که در باشگاه پرسپولیس هزار یورو وجود نداشته باشد. این اتفاق به‌دلیل مشکلاتی بود که در تبدیل ریال به یورو به وجود آمد و درحقیقت یک مشکل محاسباتی بوده که درحال برطرف کردن آن هستیم. ظرف دیروز و امروز به‌دنبال آن بودیم که این مبلغ را هم به حساب مارکو واریز کنیم تا این مشکل هم حل شده و پرونده مختومه شود و امیدواریم که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.»

با وجود وعده و وعیدهای مدیران پرسپولیس بعید به‌نظر می‌رسد که در زمان فعلی پرداخت این مبالغ دردی را از پرسپولیس دوا کند و با توجه به گزارش وکیل این پرونده‌ها به فیفا و نامه فیفا درخصوص ارسال این پرونده به یکی از افراد کمیته انضباطی، باید تنها منتظر حکمی که فیفا صادر می‌کند باشیم و امیدوار باشیم که با حداقل محکومیت‌ها و جرایم پرسپولیس را روبه‌رو کند.

پاسخ فیفا 3 روز بعد از پایان مهلت پرسپولیس

یکی دیگر از مواردی که در گزارش دیروز «فرهیختگان» به آن اشاره کرده بودیم موضوع پرونده زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ و پرداخت طلب آن از محل درآمدهای پرسپولیس در فیفا بود که طبق اعلام یکی از اهالی حقوقی این درخواست باید بیش از یک‌ماه قبل از فیفا می‌شد و با اینکه این مدل درخواست‌ها از فیفا اصلا در هیچ کجای دنیا رایج نیست، اما با توجه به شرایط خاص ایران و تحریم‌های موجود، آنها پاسخ می‌دادند که این پرداخت‌ها را برعهده می‌گیرند یا خیر.

اما با توجه به اینکه سرخ‌ها دیرتر از موعد مقرر درخواست خود را به فیفا ارسال کردند تا تاریخ شانزدهم که پایان مهلت تسویه‌حساب با مربیان کروات بود، پاسخی به این درخواست سرخ‌ها داده نشود.

پیگیری این موضوع از باشگاه پرسپولیس را دیروز در دستورکار قرار دادیم و از یکی از مدیران سرخ در این ارتباط سوال کردیم. او به «فرهیختگان» گفت: «فیفا تا روزی که پول را به حساب افراد مورد درخواست ما واریز نکند تاییدیه‌ای را به ما نمی‌دهد و زمانی که این کار نهایی شد با ارسال رسید واریز این مبالغ به باشگاه، درخواست ما را تایید می‌کنند.»

او ادامه داد: «همان روندی که این درخواست طی می‌کند و نامه‌نگاری‌هایی که میان ما و کمیته مالی فیفا انجام می‌شود نشان از قبول درخواست ما دارد که آن را به کمیته حقوقی باشگاه ارائه کرده‌ایم و بعید می‌دانم که این موضوع بخواهد برای پرسپولیس مشکلی ایجاد کند.»

گفتنی است این مدیر تایید کرد نامه فیفا درخصوص قبول درخواست پرسپولیسی‌ها ۳ شب قبل به ایمیل باشگاه ارسال شده است که در این زمان از آخرین فرصت پرسپولیسی‌ها برای پرداخت پول مربیان خارجی‌شان ۳ روز گذشته بوده است.

وکیل برانکو: پرسپولیس منتظر محرومیت باشد

باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کرد مطالبات دو نفر از اعضای کادرفنی برانکو را پرداخت و رقمی را نیز به حساب برانکو واریز کرده تا محرومیتی این باشگاه را تهدید نکند اما حالا وکیل سرمربی کروات سرخ‌ها می‌گوید «مهلت پرسپولیس به پایان رسیده و آنها باید منتظر محرومیت باشند».

دارو بوشیچ در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی با اشاره به این موضوع گفته است: «مهلت پرسپولیس برای پرداخت مطالبات برانکو روز ۶ آگوست (۱۶ مرداد) به پایان رسید و باشگاه تنها ۳۰ درصد به موکل من پرداخت کرد. اینکه پرسپولیس بدهی را کامل پرداخت نکرد، همان روز به فیفا گزارش دادیم و در انتظار پیگیری فیفا هستیم.» با توجه به پیگیری وکیل برانکو، حال آنها منتظر اعمال جریمه و محرومیت ازسوی فیفا برای باشگاه سرخپوش پایتخت هستند: «پرسپولیس باید در انتظار محرومیت‌هایی باشد که به‌سمت این باشگاه می‌آیند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس این بابا مسعود کجاسسسسسسسسسسسسسسسسسسست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولش رو دادن
        فک میکنن بقیه مث هوادارهای خودشون هیچی حالیشون نیست

      • مهدی

        بابا تون داره تو ۵هفته ۵پنالتی میگیره واستون که از وسط جدول بالا بیاید و یه جام حذفی بکیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج