۱۰۲۵۴۲۰
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

رجایی: روش فتاح تا حدودی نخ‌نما شده!

غلامعلي رجايي در روزنامه اعتماد: اين روزها مصاحبه‌اي متفاوت از آقاي پرويز فتاح، رييس بنياد مستضعفان منتشر شده كه در رسانه‌ها و فضاي مجازي بازتاب وسيعي داشته است. اين مصاحبه از معدود مصاحبه‌هايي بود كه دست‌كم از سوي ۵ نهاد يا فرد حقيقي با جوابيه مواجه شد.

غلامعلي رجايي در روزنامه اعتماد: اين روزها مصاحبه‌اي متفاوت از آقاي پرويز فتاح، رييس بنياد مستضعفان منتشر شده كه در رسانه‌ها و فضاي مجازي بازتاب وسيعي داشته است. اين مصاحبه از معدود مصاحبه‌هايي بود كه دست‌كم از سوي ۵ نهاد يا فرد حقيقي با جوابيه مواجه شد.

بنياد باران، مجمع تشخيص مصلحت نظام، خانم‌ها معصومه ابتكار و شهيندخت مولاوردي كه در اين مصاحبه از آنها نام برده شد و روابط عمومي پادگان كوهك ارتش جمهوري اسلامي ايران به مصاحبه پرويز فتاح واكنش نشان داده و به اظهارات او پاسخ دادند. قصد ورود به بخش محتواي صحبت‌هاي آقاي فتاح را ندارم اما اظهارات ايشان من را به ياد مصاحبه پيشين پرويز فتاح در مورد آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و محل مجمع تشخيص مصلحت نظام و كاخ مرمر انداخت. به نظر مي‌رسد روشي كه پرويز فتاح براي طرح برخي مباحث پيش گرفته، روش مناسبي نبوده و اقتدا به آن مرد رفته يعني محمود احمدي‌نژاد است؛ روشي كه ديگران را نفي كنيم تا خودمان را اثبات كنيم، گويي آقاي فتاح تلاش دارد كه بگويد من انقلابي هستم و باقي افراد يا بيت‌المال را تصرف كرده‌اند يا بيت‌المال را ضايع كرده‌اند و ما بايد به ‌زور بيت‌المال را باز پس بگيريم. به نظر مي‌رسد كه اين روش تا حدودي نخ‌نما شده و ديگر در افكار عمومي پذيرفته نيست كه كسي با شعارهاي انقلابي در نفي ديگران و در راستاي اثبات خود سخن بگويد و پذيرفته شود.

از سويي وقتي شعار شفافيت داده مي‌شود، لازم است كه عملكرد نيز شفاف باشد. شفافيت تنها به نام بردن از شخصيت‌هاي سياسي و نظامي در صداوسيما نيست؛ بلكه بايد عملكرد‌ها نيز شفاف باشد. به نظر مي‌رسد بنياد مستضعفان در اين سال‌ها هم به‌دليل حيطه كاري‌ و هم به‌خاطر حاكميتي بودن از نوعي تقدس برخوردار است كه تفحص از عملكرد آن، در همين هاله تقدس‌گرايي قرار گرفته و هرگز ميسر نشده است. اين در حالي است كه بنياد مستضعفان نيز همچون ساير نهادها بايد بيلان كاري و گزارش عملكرد شفافي داشته ‌باشد و آن را به افكار عمومي ارايه كند. طي ۴۰سالي كه از انقلاب مي‌گذرد، دامنه اختلاف طبقاتي همواره وسيع‌تر شده، درحالي كه يكي از كارويژه‌هاي مهم اين بنياد رسيدگي به وضعيت مستضعفان است و بايد با اقدامات عملياتي تلاش كند تا اين فاصله كاهش پيدا كند.

همان‌طوركه يك وزير راه در مورد تلفات جاده‌اي آمار و ارقام ارايه مي‌كند و تعهداتي براي كاهش اين آمار دارد، رييس بنياد مستضعفان نيز بايد در آغاز كار آمار و ارقام و شرحي از وضعيت طبقه فرودست ارايه كند كه در پايان دوره كاري‌اش بتوان تغييرات احتمالي ايجاد شده و كارنامه او را بررسي كرد. اين مسائل را نمي‌توان با شعارهاي سياسي يا شعار شفافيت به محاق برد.

بنياد مستضعفان بايد اولويت‌هاي خود را مشخص كند و در اين شرايط بغرنج اقتصادي در گام اول كمك‌هاي خارجي را قطع كرده و در شرايطي كه مردم از شدت فقر كارت يارانه‌شان را براي دريافت نان در گرو نانوايي‌ها قرار مي‌دهند، فكري به حال اين مستضعفان و محرومان كند. شخصا با آقاي فتاح برخورد نزديكي نداشته‌ام اما هميشه شنيده‌ام كه ايشان فرد متدين و ارزشي و انقلابي است. از همين رو تصور مي‌كنم كه در روش خود براي ايجاد شفافيت تجديدنظر كند و از اين روشي كه پيشينيان به كار گرفته‌اند، عبرت گيرد و تخريب يك‌طرفه را ترك كند. شايد اگر ايشان به نحو ديگري طرح مساله كند، به نتيجه بهتري برسد و قطعا اگر قصدي براي آينده سياسي‌اش داشته‌ باشد، بهتر به اين هدف برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      تمام حرفهای جناب رجایی درست هست.
      دل مردم بحال مسولین میسوزد
      مثلا همین مرحوم هاشمی رفسنجانی تا وقتی که زنده بود در کمال ساده زیستی در یک اپارتمان ۴۰ متری در منطقه ۲۲ شهرداری زندگی میکرد و پس از فوت ایشان نیز فقط ۲۰ درصد خیابانهای هر شهر را به نام ایشان زدند تا مردم حین رد شدن از خیابانها بیاد مظلومیت ایشان بیوفتند و برایش فاتحه بخوانند

      پاسخ ها

      • منصف

        تمام بدبختی مملکت از وجود هاشمی رفسنجانی خدا ازش نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج