۱۰۲۵۴۲۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

وعده دموکرات‌ها برای معرفی معاون اول بایدن

جو بايدن، كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري تا پيش از پايان هفته جاري بايد معاون اول خود را انتخاب و معرفي كند؛ انتخابي سرنوشت‌ساز كه نه تنها در نتايج نهايي انتخابات سوم نوامبر مي‌تواند اثرگذار باشد، بلكه در صورت پيروزي جو بايدن در رقابت‌هاي انتخاباتي نيز به سبب برخي وي‍ژگي‌هاي بايدن ۷۸ ساله، معاون اول او در اداره دولت و پيشبرد سياست‌هاي وعده‌ داده شده بسيار اثرگذار خواهد بود.

روزنامه اعتماد: جو بايدن، كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري تا پيش از پايان هفته جاري بايد معاون اول خود را انتخاب و معرفي كند؛ انتخابي سرنوشت‌ساز كه نه تنها در نتايج نهايي انتخابات سوم نوامبر مي‌تواند اثرگذار باشد، بلكه در صورت پيروزي جو بايدن در رقابت‌هاي انتخاباتي نيز به سبب برخي وي‍ژگي‌هاي بايدن ۷۸ ساله، معاون اول او در اداره دولت و پيشبرد سياست‌هاي وعده‌ داده شده بسيار اثرگذار خواهد بود.

چراكه اين احتمال وجود دارد كه او در ۸۲ سالگي قادر به حضور دوباره در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري نباشد و دموكرات‌ها بخواهند اين وظيفه را بر دوش معاون اول دولت بگذارند. معاون اول دولت اوباما در اوايل آغاز به كار كارزار انتخاباتي خود وعده داد كه يك زن را به عنوان معاون اول برخواهد گزيد. در ادامه راه اتفاقي رقم خورد كه يك ويژگي ديگر را نيز به معيارهاي انتخاب معاون اول جو بايدن اضافه كرد: «اعتراضات ضدنژادپرستي.» با مرگ جرج فلويد و آغاز اعتراضات ضدن‍ژادپرستي در ايالات‌متحده، اين مطالبه ايجاد شد كه دموكرات‌ها نيز بايد

در راستاي رفع تبعيض سياست‌هايي را تنظيم و آماده اجرا كنند. يكي از موضوعاتي كه از سوي رنگين پوستان امريكايي به عنوان يك مطالبه مطرح شده انتخاب معاون اولي است كه هم زن باشد و رنگين پوست. از همين رو اصلي‌ترين گزينه‌هاي رسيدن به مقام معاون اولي جو بايدن از نگاه رسانه‌ها كساني هستند كه اين دو ويژگي را داشته باشند؛ هر چند دست‌كم رنگين پوست بودن، وعده دموكرات‌ها به حساب نمي‌آيد و صرفا يك مطالبه است. نيويورك تايمز نوشته است كه هرچند فشار زيادي روي دموكرات‌ها براي انتخاب هر چه سريع‌تر معاون اول وجود دارد اما كساني كه جو بايدن را مي‌شناسند آگاهند كه او اهميتي به اين فشارها نمي‌دهد و حتي ممكن است تا انتهاي هفته جاري نيز نخواهد معاون خود را معرفي كند.

جو بايدن پيش‌تر تاريخ اول آگوست را رسما تاريخ اعلام معاون اول اعلام كرده بود اما با گذشت اين تاريخ و عدم معرفي معاون اول ازسوي دموكرات‌ها، اعلام شد كه اين اتفاق نهايتا تا
17 آگوست (انتهاي هفته جاري) رخ خواهد داد. با اين وجود برخي منابع خبري به نيويورك تايمز گفته‌اند اين انتخاب بار ديگر به تعويق بيفتد. سناتور كريس كونز در اين باره مي‌گويد: «او مي‌داند كه چه زماني تصميم بگيرد. ممكن است مدتي طول بكشد تا انتخابش نهايي شود اما ترجيح مي‌دهد با كارشناسان مشورت كرده و درنهايت بهترين تصميم را اتخاذ كند تا اينكه با عجله و انتخابي اشتباه سرنوشت كارزار موفق خود را به خطر بيندازد.» اين سناتور دموكرات با اين وجود اظهار اميدواري كرد باتوجه به اينكه تمام اطلاعات لازم ازجمله نتايج نظرسنجي‌ها در اختيار جو بايدن قرار گرفته، او تا پايان هفته انتخاب خود را نهايي كند.

به گفته كريس كونز، بايدن به دنبال شخصي است كه «قابل اعتماد، قابل اتكا و توانمند» باشد و از همين رو تلاش كرده با بررسي تمام جوانب امر تصميم نهايي را اتخاذ كند. طولاني شدن انتخاب معاون اول، باعث شده است كه گمانه‌زني‌هاي زيادي در رسانه‌ها شكل گيرد با اين حال خبرگزاري سي‌ان‌ان براساس گفت‌وگوهايي كه اين خبرگزاري با برخي منابع آگاه در كارزار انتخاباتي دموكرات‌ها داشته، اعلام كرده است كه 5 كانديدا نسبت به ديگران از وضعيت بهتر و شانس بيشتري براي رسيدن به اين عنوان برخوردارند. 5كانديدايي كه همگي زن هستند و 4 نفر از آنها يك ويژگي مشترك دارند؛ «رنگين پوستي.»

كارن بس؛ با تجربه و كارآمد

كارن بس نماينده حوزه انتخابيه كاليفرنيا از حزب دموكرات در مجلس نمايندگان ايالات‌متحده، يكي از گزينه‌هاي مطرح روزهاي اخير براي معاونت و همراهي با جورج بايدن در انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۰ است. سي‌ان‌ان درباره او نوشته است كه در هفته‌هاي اخير نسبت به پاكسازي برخي مواضع گذشته خود از شبكه‌هاي اجتماعي از جمله ستايش‌هايش از شخصيت فيدل كاسترو اقدام كرده است كه همين امر گمانه‌زني‌ها درخصوص او را افزايش داده است. به نوشته سي‌ان‌ان، او روابط بسيار نزديكي نيز با سناتور «كريس داد» دارد كه از اعضاي كميته انتخاب جو بايدن است.

يورونيوز هم درباره او آورده است كه بس ۶۶ ساله به «سازنده پل» مشهور است و اين اصطلاح در سياست ايالات‌متحده به سياستمداراني اطلاق مي‌شود كه قابليت همكاري سازنده با گروه سياسي مخالف براي پيشبرد سياست‌هاي مردمي را دارند. كارن بس، رياست كارگروه سياه‌پوستان كنگره را برعهده دارد و پس از كشته شدن جورج فلويد توسط پليس، لايحه‌اي را براي اصلاح سيستم پليس امريكا تهيه و ارايه كرد. او مي‌گويد كه پيشينه كاري‌اش در زمينه دستياري پزشكي و سازمان‌دهنده اجتماعي مي‌تواند به او در مديريت بهتر در دوران بحران‌ همه‌گيري كرونا، بحران اقتصادي و بحران نژادي كمك كند.

تمي داكورت؛ كهنه سرباز آماده نبرد

تمي داكورت، سناتور ۵۲ ساله ايالت ايلينوي از ديگر كساني است كه نامش براي معاون اولي جو بايدن مطرح است. او به دليل سابقه نظامي و از دست دادن دو پايش در جنگ عراق مي‌تواند راي‌دهندگان در ديگر ايالت‌هاي كليدي را نيز به سوي دموكرات‌ها جلب كند. تمي داكورت در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو مجلس نمايندگان انتخاب شد و از سال ۲۰۱۶ نيز به عنوان يكي از دو نماينده ايالت ايلينوي در مجلس سنا حضور دارد. او دومين زن آسيايي‌تبار است كه به مجلس سناي ايالات‌متحده راه يافته است. ايالت‌هاي غربي امريكا از اين رو براي دموكرات‌ها حائز اهميتند كه اغلب و براساس سابقه تاريخي به جمهوري‌خواهان راي مي‌دهند و انتخاب يك معاون اول از اين ايالت‌ها مي‌تواند بازي را به نفع جو بايدن تغيير دهد. به نوشته سي‌ان‌ان، در صورتي كه او به عنوان معاون اولي انتخاب شود اولين آسيايي تباري خواهد بود كه براي چنين جايگاه مهمي در امريكا برگزيده شده و اين اتفاق مي‌تواند آسيايي تبارها را براي افزايش مشاركت در انتخابات ترغيب كند.

گرچن ويتمر؛ جوان اما سفيدپوست

فرماندار ايالت ميشيگان يكي از كساني است كه پس از ديدار اخيرش با بايدن، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و نام او به عنوان يك گزينه جدي مطرح مي‌شود. هفته گذشته خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه گرچن ويتمر به دلاور سفر كرده تا با جو بايدن به‌طور خصوصي ديدار كند و به عنوان سياستمداري عملگرا شناخته مي‌شود.

او اكنون 48 ساله است و به عنوان يكي از رهبران نسل آينده دموكرات‌ها به حساب مي‌آيد اما دو نكته منفي در اين دوره برايش مطرح است؛ 1. سفيدپوست است 2. ايالت ميشيگان عملكرد مناسبي در مبارزه با كرونا نداشته است.

سوزان رايس؛ دوست قديمي

براساس گزارش سي‌ان‌ان، يكي از معيارهاي مدنظر بايدن اين است كه او بتواند با معاون اول رابطه‌اي نظير آنچه ميان خود او و باراك اوباما داشت، برقرار كند. از اين رو گزينه‌هايي چون سوزان رايس، سفير ايالات‌متحده در سازمان ملل در دوران رياست‌جمهوري اوباما يك گزينه خوب برايش به شمار مي‌رود. رايس 55 ساله تجربه زيادي در زمينه سياست خارجي دارد. رايس در 8 سال دولت اوباما با بايدن كه در زمينه سياست خارجي از نفوذ زيادي برخوردار بود، همكاري خوبي داشت.

كامالا هريس؛ گزينه اصلي

سناتور دموكرات از ايالت كاليفرنيا كه خود كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري بود و حملاتي تند عليه بايدن در مناظرات داشت، پس از كناره‌گيري از انتخابات در پي كمك به كمپين جو بايدن برآمد و در برخي برنامه‌هاي او نيز حضور يافت. او كه اكنون 55 سال دارد، گزينه‌اي مناسب براي معاون اولي به شمار مي‌رود و مي‌تواند به اولين نامزد سياهپوست براي سمت معاونت رياست‌جمهوري تبديل شود. او هر چند كه براساس گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي به عنوان اصلي‌ترين گزينه معاون اولي به حساب مي‌آيد اما با يك مشكل اساسي روبه‌رو است؛ جناح ترقي‌خواه (Progressive) حزب دموكرات به‌ويژه طرفداران برني سندرز و اليزابت وارن به‌دليل مواضع او در دوران دادستاني كاليفرنيا چندان دل خوشي از كامالا هريس ندارند و شايد ترجيح دهند كه از او در انتخابات حمايت نكنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج