۱۰۲۵۴۴۳
۱۹ نظر
۵۰۲۴
۱۹ نظر
۵۰۲۴
پ

بایکوت علنی فتاح از سوی محافل اصولگرا

پرویز فتاح در چندسال اخیر به عنوان یک چهره پاکدست و دارای ظرفیت ریاست جمهوری همواره از سوی رسانه‌‌ها و محافل ‌‌اصول‌گرا حمایت می‌شد، اما افشاگری دو روز پیش او همان قدر که مورد استقبال اصلاح‌طلبان قرار گرفت، چندان به مذاق محافل و رسانه‌‌های ‌‌اصول‌گرا واقع نشد.

روزنامه همدلی: پرویز فتاح در چندسال اخیر به عنوان یک چهره پاکدست و دارای ظرفیت ریاست جمهوری همواره از سوی رسانه‌‌ها و محافل ‌‌اصول‌گرا حمایت می‌شد، اما افشاگری دو روز پیش او همان قدر که مورد استقبال اصلاح‌طلبان قرار گرفت، چندان به مذاق محافل و رسانه‌‌های ‌‌اصول‌گرا واقع نشد.

اگرچه فتاح نامی از برخی چهره‌‌های ‌‌اصلاح‌طلب که املاکی از بنیاد مستضعفان در اختیار دارند برده، اما گویی افشاگری درباره برخی مشاهیر ‌‌اصول‌گرا مانند حدادعادل و احمدی‌نژاد خوشایند این جناح واقع نشد، به طوری که برخلاف آنکه افشاگری‌‌های این چهره سیاسی و اجرایی در صفحه اول روزنامه‌‌های ‌‌اصلاح‌طلب نمود زیادی داشت، اما چندان مورد توجه رسانه‌‌های ارزشی و ‌‌اصول‌گرا واقع نشد.

هر چه به آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، صحبت‌ها و انتقادهای تازه‌تر و داغ‌تری از گوشه و کنار فضای سیاسی توسط چهره‌هایی شنیده می‌شود که هر کدام خود را در قامت رئیس جمهور آینده می‌بینند؛ چهره‌هایی که اغلب آن‌ها کارنامه مشخصی دارند و خیلی نیاز به زدن حرف‌های عجیب نیست تا بیش از این که هستند شناخته شوند. اگرچه گرم کردن تنور هر انتخاباتی ملزوماتی دارد و هر کس حق دارد به‌نوعی خود را در این فضای هیجان‌زده مطرح کند، اما مردم هم حق‌دارند که بیش از گذشته به دیده شک به جنجال‌ها و بازار گرم کردن‌ها بنگرند. پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان که از ظواهر امر چنین برمی‌آید آماده داوطلبی در این وادی است، در گفت‌وگویی تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، موضوعاتی را در باره املاک این بنیاد مطرح کرد و در این بین نام تعدادی از شخصیت‌‌های سیاسی نام‌آشنا را به میان آورد.

نام بردن از سه رئیس جمهور و یک رئیس مجلس ۳۰سال گذشته کشور اگرچه با شدت و ضعف همراه بود، اما به‌ اذعان برخی تحلیل‌گران هدفی فراتر از بازپس‌گیری املاک بنیاد تحت ریاستش را در نظر دارد. او می‌خواهد با این حرف‌های به ظاهر غیرمتعارف که از جنس گفته‌های احمدی‌نژاد است، حساب خود را از بقیه رقبای درون‌جناحی و حتی جناح رقیب جدا کند؛ وگرنه کیست نداند این نوع ادبیات سال‌‌هاست هرازگاهی با شگردی تازه و روایتی بدیع در فضای سیاسی کشور قبل از انتخابات‌ مختلف موج می‌زند. از نمونه‌های بارز این گفتمان شعارزده به‌جز احمدی‌نژاد که ذکرش رفت، می‌توان به همین مجلس تازه نفس اشاره کرد که اغلب نمایندگانش نوید دنیای جدید و بهشت برینی را می‌دادند اما باگذشت بیش از دو ماه از عمر مجلس هنوز یک قدم حتی کوچک در جهت رفع مشکلات مردم برنداشته‌اند.

پرویز فتاح که اشاره‌هایی هم به تصرف املاک بنیاد از طرف نیروهای مسلح داشت، خوب می‌داند این حرف‌ها به‌جایی نمی‌رسد، اما شاید برای برکشیدن خودش در قامت کاندیدای متفاوت ریاست جمهوری لازم باشد. صحبت‌های تقریبا جنجالی فتاح در شبکه‌های اجتماعی مختلف بازتاب زیادی داشت. کاربران این شبکه‌ها که این روزها داغتر از همیشه موضوعات مختلف را پوشش می‌دهند و تفسیر می‌کنند، به‌نوعی همگی حرف‌های او را مقدمه ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌دانند. بعضی از کاربران ضمن مقایسه او با احمدی‌نژاد، فتاح را اشبه الناس به او دانسته‌اند. تعدادی بر سلامتش گواهی داده‌اند و عده‌ای هم او را قربانی این مسیر می‌دانند و بر این باورند که کاندیدای اصلی کس دیگری است و فتاح زود وارد گود رقابت شده یا پوست خربزه زیر پایشان انداخته‌اند. در کل شاید نتیجه افشاگری‌های ‌رئیس بنیاد متمول مستضعفان هیچ‌وقت مشاهده نشود، اما عاقبت آمدن یا نیامدن او به میدان انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۹ ماه دیگر معلوم است. کاربری نوشت:«در ایران هیچ کس، هیچ کس، هیچ کس نمی‌تواند ۱۱ماه در رقابت انتخاباتی بماند!

آقای ‎فتاح پوست خربزه زیر پای‌تان انداخته‌اند!» دیگری نوشت: «پرویز فتاح خواب ریاست جمهوری می‌بیند.مردی که اشبه‌الناس به احمدی‌نژاد شهرداری تهران درسال۸۳و۸۴ است.او دیشب در ‎تلویزیون، با املاک ‎بنیادمستضعفان و اسم‌بردن از ارتش، سپاه، مجمع‌تشخیص، احمدی‌نژاد، حدادعادل، مرکز پژوهش‌های مجلس، ابتکار و..کار انتخاباتی‌اش را استارت زد.» یک نفر دیگر نوشت :«فتاح۱۴۰۰ امروز رسما کلید خورد.ولی گول نخورید کاندیدای اصلی ایشون نیستن.» برخی نیز معتقدند که او کار درستی کرده است. کاربری با این نگاه نوشته است:«به تفکر سیاسی او کار ندارم همفکر من نیست ازباب نگاه سیاسی ولی به شدت به دست پاکی وسلیم النفس بودن پرویز فتاح معتقدم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باغبانی

      مادرون بنگریم وحال را.....نی برون بنگریم وقال را.

      پاسخ ها

      • غلام رضا

        فتاح درود بر تو صادقانه زندگی کردن را از تو یاد گرفتم
        قابل توجه روحانی

    • esi

      یعنی رسانه های اصلاح طلب خیلی تشویق کردند
      تو همین ستون برو چن خبر پایینتر
      عباس عبدی و رجایی چقد قشنگ فتاح رو نواختند

    • بدون نام

      حالا اگه افشاگری کنه از یه لحاظ بد نیست حداقل یه سری رسوا بشن جلوی مردم.

    • بدون نام

      فتاح اشتباه کرد نباید دست اندازیها را به املاک بیت المال رو میکرد . باید چشماشو می بست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در اون صورت او هم یک خائن بود مثل بقیه مومن باید برای رضای خدا کار کند دوروز عمر میگذرد اما مردم هیچ کجا این گونه از مسئولین ندیدند همگی خیانت کردند به ملت دنیا را به آخرت ترجیح دادند

    • بدون نام

      راست می‌گوید.سال1400نمیاد.نوشته بدهد.اگرآمددروغش معلوم می‌شود.

    • واقعیت!

      هر کی حرف حق بزنه فارغ از این که از چه جناحیه بایکوت میشه که دیگه از این حرفا نزنه!!!

    • علیرضا

      بازی های سیاسی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر هرچه سیاسیونه که ویران گرند هرگز مثبت نیستند

    • بدون نام

      البته فتاح اصلاح طلبان را هم رسوا کرد یکیش موسسه باران که متعلق به خاتمی است چرا فقط یک طرف قضیه را مینویسید؟ این وجدان خبررسانی نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشم میاد کارهاتون برنامه ریزی شده است هر روز یه بامبول یه فتاح یه روز احمدی نژاد یه زنجانی خوب سر گرم هستیم

    • بدون نام

      احسنت آقای فتاح که دل شیر داری .خوب پته شون را ریختی روی اب

    • بدون نام

      کیهان کجایی

    • بدون نام

      کیهان مرده دفاع کنه ازفتاح.ترسو نون به نرخ روزخور

    • جواد شریفی

      اینها همه دزدند یه نفر جدید بیارید.

    • امید قاسمیان

      شماها تمام هموغمتون این احمدی نژاد نتونه دوباره کاندید بشه
      چون مطمئنید اگه بیارنش تو رقابت فاتحه همه شما خوندست. چون
      این تو بمیری توبمیری 8سال پیش نیست دیگه

    • بدون نام

      احتمالا حداد عادل زمین های که گرفته و اجاره درست نداده خرج عوض کردن اسامی خارجی نموده است!!!!!!

    • بدون نام

      اگر طبق قانون باید املاک رو پس بدهند، پس حتما درستش اینه که املاک رو پس بدهند. این قوانین در کشورهای پیشرفته اگر اجرا نشه جای تعجب داره!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج