جاباما
۱۰۲۵۹۴۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اتلتیکو پس از ۲۳سال از رئال‌مادرید پیشی گرفت

اتلتیکو مادرید پس از ۲۳ سال توانست از رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بهتر عمل کند.

ایسنا: به نقل از آس، اتلتیکومارید پنجشنبه شب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خوسه آلوالاده به مصاف لایپزیگ می رود. به خاطر بحران کرونا یوفا تصمیم گرفت از این مرحله تا فینال دیدار ها به صورت تک بازی و در شهر لیسبون پشت درهای بسته برگزار شوند. در این هشت فینال رئال مادرید حضور ندارد چون در مرحله گذشته با شکست ۲ بر یک مقابل منچسترسیتی حذف شد. این اتفاق موجب شد اتلتیکو پس از سال ها از رئال مادرید در لیگ قهرمانان پیشی بگیرد. از فصل ۹۷-۱۹۹۶ چنین اتفاقی رخ نداده بود.

در آن فصل روخی بلانکو پس از فتح لالیگا پا به لیگ قهرمانان گذاشت. در آن زمان تنها قهرمان تیم های لیگ های کشورها می توانستند در این رقابت ها حاضر شوند و به همین خاطر فقط اتلتیکو نماینده اسپانیا بود. به همین خاطر می توان گفت نخستین بار در تاریخ است که قرمز و سفیدپوشان به مرحله ای بالاتر از رئال مادرید می رسند چون در آن سال همشهری شان اجازه حضور در لیگ قهرمانان نداشت.

از فصل ۹۸-۱۹۹۷ همچنین نایب قهرمان لالیگا و از فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ چهار تیم نخست اجازه ورود به لیگ قهرمانان را پیدا کردند. از آن زمان تا این فصل همیشه سفیدپوشان در جایگاه های بالاتری قرار می گرفتند. در فرمت جدید لیگ قهرمانان و در فصل ۰۹-۲۰۰۸ دو تیم به یک هشتم نهایی رسیدند و اتلتیکو مقابل پورتو و رئال مادرید برابر لیورپول حذف شدند. یک سال بعد قرمز و سفیدپوشان در مرحله گروهی از چلسی و پورتو شکست خوررند و سفیدپوشان در یک هشتم نهایی مغلوب لیون شدند.

اتلتیکو تا فصل ۱۴-۲۰۱۳ نتوانست به لیگ قهرمانان صعود کند اما رئال مادرید در همه دوره ها حضور داشت. پس از آن دو تیم چند بار با هم روبرو شدند. در نخستین سال در فینال به مصاف هم رفتند که پیروزی از آن سفیدپوشان شد. مادریدی ها در ورزشگاه دا لوژ لیسبون در وقت های اضافه همشهری شان را ۴ بر یک شکست دادند. فصل بعد دو تیم در یک چهارم نهایی روبرو شدند و پس از تساوی بدون گل در ویسنته کالدرون سفیدپوشان در سانتیاگو برنابئو با یک گل پیروز شدند و به نیمه نهایی راه پیدا کردند.

یک فصل بعد دوباره مادریدی ها با هم برخورد کردند آن هم در فینال. پس از یک بازی برابر در ورزشگاه جوزپه مئاتسا میلان و پنالتی از دست دادن روخی بلانکو (توسط آنتوان گریزمان) بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شد. سفیدپوشان خوش شانس تر بودند و ۵ بر ۳ پیروز شدند تا دوباره همشهری شان را در فینال شکست دهند. سال بعد برای چهارمین بار پیاپی دو تیم با هم روبرو شدند. این بار این اتفاق در نیمه نهایی رخ داد و شاگردان زین الدین زیدان به فینال راه یافتند.

اتلتیکو در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در مرحله گروهی حذف شد در گروهی که رم و چلسی به دور بعد راه یافتند. در مقابل مادرید به فینال صعود کرد و در کی‌یف ۳ بر یک لیورپول را شکست داد تا برای سومین سال پیاپی فاتح این رقابت ها شود. سال گذشته هم اتلتیکو و هم رئال مادرید در یک هشتم نهایی حذف شدند. روخی بلانکو در این فصل پس از پیروزی خاص در آنفیلد مقابل لیورپول (مدافع عنوان قهرمانی) اکنون به دنبال نخستین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان است. این در حالی است که دیگر رئال مادرید در این بازی ها حضور ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عبسب مردانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج