جاباما
۱۰۲۶۰۱۶
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

حمید منوچهری تجلیل شد

آیین بزرگداشت حمید منوچهری و رونمایی از پوستر «۷۸ سالگی» مستند پرتره این پیشکسوت عرصه دوبله سه‌شنبه ۲۱ مرداد در شبکه مستند برگزار شد.

خبرگزاری صبا: آیین بزرگداشت حمید منوچهری و رونمایی از پوستر «۷۸ سالگی» مستند پرتره این پیشکسوت عرصه دوبله سه‌شنبه ۲۱ مرداد در شبکه مستند برگزار شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مراسم رونمایی از پوستر «۷۸ سالگی» جدیدترین اثر از مجموعه مستندهای پیشکسوتان صدا و دوبله به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال این ویروس بدون حضور هنرمندان و هنردوستان و با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند، حمید منوچهری هنرمند پیشکسوت، وحید منوچهری دوبلور، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه و ابوالفضل توکلی تهیه‌کننده و کارگردان مستند در این شبکه برگزار شد.

حمید منوچهری تجلیل شد

در این مراسم محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما گفت: امیدوارم که بعد از پایان کرونا بتوانیم مراسمی در شان شما برگزار کنیم. وقتی مردم صدای کسی را می‌شنوند به او علاقه‌مند می‌شوند؛ شما به‌جز صدایتان که بارها از طریق رادیو و دوبله‌ها به گوش مردم رسیده تصویرتان نیز برای مردم آشناست و شما را دوست دارند. ساخت مستندهای پیشکسوتان برای ما هم آورده خوبی دارد.

وی ادامه داد: پرداختن به پیشکسوتان عرصه دوبله از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم که بتوانیم چنین مستندهایی را برای همه عزیزان تولید کنیم که در تاریخ می‌ماند. دلمان می‌سوزد که از بسیاری از هنرمندان عرصه صدا مستند نداریم. البته بعضی از دوستان هم نمی‌پسندند که جلوی دوربین بیایند و خیلی دوست ندارند رسانه‌ای شوند. شما پیشکسوتان فقط متعلق به خودتان نیستید و بخشی از تاریخ هنر کشور هستید. دوست داریم این کار را ادامه بدهیم و قسمت‌های جدیدی از این مستندها به همت ابوالفضل توکلی و ناصری تولید شود.

یزدی افزود: اکنون در شروع فصل دوم این مجموعه مستندها هستیم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. صحبت با چنین پیشکسوت‌هایی همچون حمید منوچهری برای مردم جذاب است. صاحبان اصلی رادیو و تلویزیون شماها هستید و برای پرداختن به بسیاری از کارها باید سراغ شما بیاییم چراکه در این حوزه سال‌ها کار کردید، خاکش را خوردید و مردم نیز شما را دوست دارند.

در ادامه حمید منوچهری با اشاره به لزوم ساخت مستند از پیشکسوتان صداوسیما گفت: اگر کار خوبی شده است من کاری نکردم و ماحصل زحمات ابوالفضل توکلی است. خوشحالم که مدیریت جدید شبکه مستند به چنین مستندهایی توجه دارد. بسیار خوب است که یادی از قدیمی‌ترهای صداوسیما کنیم. هر کاری انجام دهیم برای سازمان است و یکی از اعضای صداوسیما در آن معرفی می‌شود.

وی خطاب به محسن یزدی گفت: من با تمام وجود در اختیار شما هستم و هرکدام از دوستان دوبلور را که دوست داشته باشد برای ساخت قسمت‌های بعدی مستند می‌آورم.

این هنرمند پیشکسوت درباره روند ساخت مستند پرتره «۷۸ سالگی» هم گفت: نزدیک به یک ماه و نیم در خدمت ابوالفضل توکلی بودیم و روزهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. باید بگویم ایشان به کارشان علاقه‌مند است و از کنار بسیاری از جزییات به‌راحتی نمی‌گذشتند تا کار برای مردم زیبا باشد. ایشان این مستند را به نحو احسن ساخت و وقتی کار را دیدم بسیار لذت بردم. آرزو می‌کنم که این مستند برای مردم هم جای دیدن داشته باشد و مطمئنم این‌گونه خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه از بسیاری از بزرگان و اساتیدم نظیر نصرت‌الله محتشم، سارنگ، مشکین و بهشتی هیچ اثری نداریم و هیچ تصویری از یادگارهای هنر این مملکت وجود ندارد. بهترین آرزوها را برای شبکه مستند و ابوالفضل توکلی دارم.

در این نشست ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند نیز گفت: قصد داریم مراسم درخوری را برای این مستند داشته باشیم. تا قبل از شیوع کرونا برای این مستندها مراسم رونمایی برگزار می‌شد، اساتید می‌آمدند اما حالا به سبب کرونا مجبور شدیم این مراسم را بسیار جمع ‌و جورتر برگزار کنیم.

ابوالفضل توکلی کارگردان و تهیه‌کننده مستند «۷۸ سالگی» هم در این مراسم گفت: به دلیل مشکلات جسمانی که داشتم می‌خواستم تولید این کار را یک ماهی عقب بیندازم اما وقتی با حمید منوچهری صحبت کردم و همکاری خوب ایشان و فرزندان‌شان را دیدم، تصمیم گرفتم که فیلم‌برداری را آغاز کنم.

وی با اشاره به روند تولید این مستند گفت: مستند پرتره حمید منوچهری دوازدهمین مستند از مجموعه پیشکسوتان صدا و دوبله است که نام آن «۷۸ سالگی» است. علت انتخاب این نام این است که روز اولی که برای فیلم‌برداری مشخص کردیم مصادف با روز تولد ۷۸ سالگی استاد بود. به همین منظور از قبل با خانواده ایشان هماهنگ کرده بودیم که بدون اطلاع پدر کیکی را برای ایشان آماده کنند تا در آن روز مراسم تولدی نیز داشته باشیم. این جشن تولد در شروع و پایان فیلم نیز آمده است.

وی اضافه کرد: «۷۸ سالگی» اشاره‌ای به یک‌عمر فعالیت هنری حمید منوچهری در عرصه صدا، دوبله و بازیگری است. ایشان کارهای شاخصی داشتند و تلاش کردیم با همراهی ایشان و فرزندان‌شان این لحظات را ثبت کنیم تا به یادگار باقی بماند.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مقارن شدن ساخت بخشی از این فیلم با شیوع بیماری کرونا گفت: بخش عمده تصویربرداری ما در تهران بود و هنوز کرونا آغاز نشده بود که ضبط را آغاز کردیم؛ زمانی که این بیماری شیوع پیدا کرد، تصاویر مربوط به رادیو را نگرفته بودیم که همین موضوع قدری کارمان را سخت‌تر کرد. به همین دلیل نتوانستیم فعالیت استاد منوچهری در رادیو را خیلی زیاد به تصویر بکشیم بااین‌حال سعی کردیم که بازگو کنیم که ایشان دوران بسیار خوبی را در رادیو گذرانده است.

توکلی با اشاره به تعدادی از آثار حمید منوچهری گفت: مردم عموما صدای ایشان را در انیمیشن کارگاه گجت و نقش آقای رییس می‌شناسند اما او به‌ عنوان مدیر دوبلاژ کارهایی انجام داده است که «حرفه خانوادگی» یکی از کارهای ایشان در این زمینه به شمار می‌رود. او به دلیل صدایی که دارد عمدتا دوبله شخصیت‌های پیر و جاافتاده و مثبت را دوبله کرده است. در رادیو نیز همه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند چراکه همواره یاریگر نسل جوان بوده است. ایشان در مقطعی تهیه‌کننده برنامه «صبح جمعه ایران» نیز بوده است.

وی در پایان با اشاره به کار جدیدی که در دست تولید دارد، گفت: مستند آرشاک قوسیان را به نام «قصه‌های آرشاک» تمام کردیم و تنها به دنبال چند تصویر از بزرگداشت ایشان در جشنواره فجر هستیم که هنوز به دستمان نرسیده است. مستند بعدی نیز پرتره‌ای از بیوک میرزایی و ناصر نظامی است که تصویربرداری آن به پایان رسیده و امیدوارم به‌زودی به پایان برسد.

در پایان این نشست از پوستر مستند پرتره «۷۸ سالگی» رونمایی شد و مدیر شبکه مستند با اهدای لوحی از سال‌ها فعالیت حمید منوچهری در عرصه هنر تجلیل کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی ۱۲۰ ساله باشی ای عزیز دوست داشتنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج