جاباما
۱۰۲۶۰۵۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آلمان: عربستان باید از معاهده NPT تبعیت کند

وزارت امور خارجه آلمان گفت، عربستان سعودی باید از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی و استانداردهای آژانس بین‌المللی تبعیت کند.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه از عربستان سعودی خواست، «به‌طور کامل» از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) «تبعیت کند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت امور خارجه آلمان در ایمیلی به نماینده رسانه‌ها نوشت: «موضع حساس دولت آلمان در قبال انرژی هسته‌ای کاملاً مشخص است. تبعیت عربستان سعودی از تعهداتش در قبال NPT اهمیت به‌سزایی دارد».

آلمان: عربستان باید از معاهده NPT تبعیت کند

این وزارت‌خانه افزود: «برنامه هسته‌ای این کشور باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی تعیین شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد».

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در گزارشی جنجالی نوشت: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی موشکافانه تلاش‌های عربستان سعودی برای ایجاد زیرساخت لازم برای تولید سوخت هسته‌ای هستند؛ زیرساختی که می‌تواند پادشاهی (عربستان سعودی) را در مسیر ساختن سلاح‌های هسته‌ای قرار دهد».

گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از تکمیل ساخت یک سازه در نزدیکی پایتخت عربستان سعودی خبر داده که به گفته این سازمان‌ها، شاید یکی از سایت‌های اعلام نشده هسته‌ای عربستان سعودی باشد.

گزارش نیویورک تایمز در حالی منتشر شده که اخیرا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم فاش کرد که محل تهیه کیک زرد در منطقه دورافتاده «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور تروریست پرور باسلاح اتمی دنبال چه نیاتی است واضح است جامعه جهانی باید به فکر نجات جهان تلاش کند که هر نااهلی از علم وتکنولوژی سؤ استفاده نکند

    • بدون نام

      بایدسریعابازرسی ازکل سایتهای هسته ای عربستان شود!مواداتمی بدست تکفیری هاوداعشی ها،اصلابنفع هیچ کس نیست!روزی برای اروپاخطرسازخواهدبود!وهم برای منطقه وحتی اسراییل!

    • بدون نام

      منتظربمب هسته ای داعشی !اروپاواسرائیل وآمریکاباشد!هدف شماخواهیدبود!

    • قالی سق

      پول بده بی خیال میش المان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج