۱۰۲۶۲۱۹
۵ نظر
۵۰۶۰
۵ نظر
۵۰۶۰
پ

ده تیم برتر اروپا از لحاظ امتیازگیری

رده‌بندي برترين تيم‌هاي تاريخ ليگ قهرمانان اروپا از لحاظ قهرماني و جام بردن مشخص است. اما اين جدول را مي‌توان بر يك اساس ديگر نيز مرتب كرد؛ كسب بيشترين امتياز از حضور در رقابت‌ها. در ۲۸ سال گذشته تاكنون ۱۴۱ تيم متفاوت در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده‌اند.

روزنامه اعتماد: رده‌بندي برترين تيم‌هاي تاريخ ليگ قهرمانان اروپا از لحاظ قهرماني و جام بردن مشخص است. اما اين جدول را مي‌توان بر يك اساس ديگر نيز مرتب كرد؛ كسب بيشترين امتياز از حضور در رقابت‌ها. در ۲۸ سال گذشته تاكنون ۱۴۱ تيم متفاوت در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده‌اند. اگر به ازاي هر پيروزي در مسابقات (چه گروهي و چه حذفي) سه امتياز و براي مساوي يك امتياز در نظر بگيريم، ده تيم برتر تاريخ ليگ قهرمانان به شرح زير مي‌شود. (اين محاسبات تا پيش از شروع مجدد مسابقات انجام شده است.)

تيم دهم: ليورپول؛ 209 امتياز از 122 مسابقه، تفاضل گل: 87

بعد از شكست مقابل رئال مادريد در فينال ۲۰۱۸، يورگن كلوپ موفق شد بعد از ۱۴ سال تيمش را دوباره به عنوان قهرماني اروپا برساند. كلوپ موفق شد آنفيلدي‌ها را دوباره تبديل به تيمي رقابتي در سطح انگلستان و اروپا كند. ليورپول تاكنون ۶ بار فاتح اروپا شده است. قهرماني آنها در فينال استانبول مقابل ميلان از ياد هيچ كس نمي‌رود؛ هرچند آن بازي تنها يك امتياز براي ليورپول در جدول به همراه داشت!

تيم نهم: ميلان؛ 271 امتياز از 165 مسابقه، تفاضل گل: 73

شايد ميلاني‌ها در چند سال اخير راه‌شان را گم كرده باشند و حتي از رسيدن به ليگ قهرمانان باز مانده باشند اما روسونري يكي از پرافتخارترين تيم‌هاي اروپاست. آنها در سال ۹۴ كاپلو بارسلونا را در فينال بردند و در سال ۲۰۰۳ با شكست يوونتوس در ضربات پنالتي يك بار ديگر جام را به خانه بردند. آنها البته سه بار هم در فينال مقابل تيم‌هاي مارسي و آژاكس و البته ليورپول در استانبول شكست خوردند و دو سال بعد در آتن انتقام گرفتند. ميلان در مجموع آنها ۶ بار فاتح اروپا شده ‌است.

تيم هشتم: پورتو؛ 286 امتياز از 188 مسابقه، تفاضل گل: 33

مشتري دايمي رقابت‌هاي چمپيونز ليگ تا كنون هشت دوره را از سال ۱۹۹۲ به اين سو از دست داده است. آنها در فصل ۹۴-۹۳ به نيمه‌نهايي رسيدند و معمولا از دور گروهي بالا مي‌آيند. بهترين عملكرد‌ آنها برمي‌گردد به قهرماني با مورينيو در فصل ۵-۲۰۰۴ كه با پيروزي سه بر صفر مقابل موناكو به دست آمد. حضور دايمي در ليگ قهرمانان و صعود از گروه پورتو را به يكي از امتيازآورترين تيم‌هاي ليگ قهرمانان تبديل كرده است.

تيم هفتم: چلسي؛ 287 امتياز از 163 مسابقه، تفاضل گل: 123

چلسي اولين و تنها قهرماني‌اش در اروپا را در سال ۲۰۱۲ با پيروزي مقابل بايرن مونيخ به دست آورد؛ آن‌هم در استاديوم خانگي مونيخي‌ها. چلسي در نيمه‌نهايي نيز بارسلونا را شكست داده بود. اين موفقيت‌ها بعد از اين به وجود آمد كه مرد متمول روسي رومن آبراموويچ هدايت باشگاه را در سال ۲۰۰۳ به دست آورد. قبل از آن شب درخشان در آلمان، آبي‌هاي لندن در چهار نيمه‌نهايي حذف شده بودند و يك بار هم در سال ۲۰۰۸ و در فينال مقابل منچستريونايتد شكست خورده بودند. چلسي بعد از قهرماني موفق نشده از جمع ۱۶ تيم نهايي بالاتر برود.

تيم ششم: آرسنال؛ 209 امتياز از 177 مسابقه، تفاضل گل: 76

آرسنال تنها تيم حاضر در بين ۱۰ تيم برتر از لحاظ امتيازآوري است كه سابقه قهرماني در ليگ قهرمانان را ندارد. دليل حضور توپچي‌ها در ليست حضور مداوم ۱۹ ساله در ليگ قهرمانان از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ بوده است. تنها باري كه آنها تا نزديكي فتح جام رفتند برمي‌گردد به سال ۰۶-۲۰۰۵ كه آرسنال با هدايت ونگر به فينال رسيد ولي مقابل بارسلونا شكست خورد. در بين سال‌ها ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ آرسنال به مدت هفت سال متوالي در دور يك هشتم از مسابقات كنار رفت.

تيم پنجم: يوونتوس؛ 343 امتياز از 197 مسابقه، تفاضل گل: 110

يكي از تيم‌هاي جالب ليگ قهرمانان يوونتوس است. بانوي پير ايتاليا از فصل ۹۶-۱۹۹۵ كه موفق شد قهرماني را به دست آورد تا كنون ۵ بار به فينال رسيده و همه را باخته است. بوروسيا دورتموند، رئال مادريد (دو بار)، ميلان و بارسلونا تيم‌هايي بودند كه يوونتوس را ناكام گذاشته‌اند. با اين حال يوونتوس از لحاظ امتيازگيري يكي از بهترين تيم‌هاي رقابت‌ها بوده است. مخصوصا آلگري سرمربي سابق يووه در چند سال اخير كمك زيادي در اين زمينه به تيم كرد.

تيم چهارم: منچستريونايتد؛ 410 امتياز از 223 مسابقه، تفاضل گل: 164

تقريبا بيشتر اين امتيازات را فرگوسن به دست آورده است. در سال ۱۹۹۹ يونايتد به قله فوتبال اروپا رسيد؛ آن‌هم با كام‌بك باورنكردني مقابل بايرن مونيخ در چند دقيقه پاياني بازي. آن قهرماني نخستين عنوان تيم به حساب مي‌آمد. يونايتد يك بار ديگر در سال ۲۰۰۸ اين عنوان را تكرار كرد. آنها در ضربات پنالتي چلسي را شكست دادند. شياطين سرخ دو فينال را نيز در سال‌هاي ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ مقابل بارسلوناي پپ گوارديولا واگذار كردند. از زماني كه فرگي در سال ۲۰۱۳ يونايتد را ترك كرد، تيم هنوز نتوانسته آن شخصيت لازم را به دست آورد.

تيم سوم: بايرن مونيخ؛ 470 امتياز از 248 مسابقه، تفاضل گل: 226

بايرن شايد هنوز نتوانسته باشد شوك شكست در دقايق پاياني مقابل يونايتد را در فينال ۱۹۹۹ فراموش كند. اما آنها با قهرماني دو سال بعدشان آن خاطره تلخ را محو كردند. بايرني‌ها در فينال والنسيا را در ضربات پنالتي شكست دادند. البته درد در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ دوباره سراغ‌شان آمد. آنها دو فينال را مقابل اينتر و چلسي از دست دادند ولي باز هم با قهرماني آن را جبران كردند. در سال ۲۰۱۳ بايرن با هدايت هاينكس دورتموند را در فينال شكست دادند و سه‌گانه خودشان را در آن فصل تكميل كردند.

تيم دوم: بارسلونا؛ 512 امتياز از 255 مسابقه، تفاضل گل: 266

شكست مقابل ميلان در فينال ۹۴-۱۹۹۳ با نتيجه نزديك باعث شد بارسلونا در دهه ۹۰ به افتخاري در سطح اروپا دست پيدا نكند اما خيلي زود همه‌چيز تغيير كرد. آنها در قرن جديد و با ظهور نابغه‌اي به نام مسي در سال ۲۰۰۶ با پيروزي مقابل آرسنال فاتح ليگ قهرمانان شدند و اين كار را در سال‌هاي ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ با گوارديولا تكرار كردند. در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بارسلونا يك بار ديگر و اين بار با هدايت انريكه فاتح اروپا شد تا در قرن جديد يكي از پرافتخارترين و پر پيروزي‌ترين تيم‌هاي اروپا باشد؛ پيروزي‌هايي كه بيشترشان مديون نبوغ مسي بوده است.

تيم اول: رئال مادريد؛ 528 امتياز از 266 مسابقه، تفاضل گل: 275

باشگاهي كه نامش مترادف قهرماني در اروپا و كسب جام است. آنها هم ركورددار فتح مسابقات و هم ركورددار بيشترين امتياز در اين تورنمنت هستند. آنها در ليگ قهرمانان ۷ بار عنوان قهرماني را به دست آورده‌اند. البته آنها ۶ بار هم در فرمت قبلي مسابقات فاتح اروپا شده بودند. والي زيدان در فينال ۲۰۰۲ مقابل لوركوزن اولين جام آنها در قرن جديد را رقم زد و قيچي برگردون بيل آخرينش را در سال ۲۰۱۸ به ارمغان آورد. بعد از اينكه آنچلوتي در سال ۲۰۱۴ دسيما را براي رئال به دست آورد، زيدان در سه سال متوالي ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رئال را قهرمان اروپا كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد خیاط

      حتما کریس رونالدو بزرگ بی نظیر هم کاری نکرده واسه چهار بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا. نویسنده چولی مسی شد نابغه ولی کریس رونالدو بزرگ بی نظیر نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا حرفت درسته داداش

    • پدرام

      لنگ حکومتی+بابامسعود+داوران
      ۸۰امتیاز از نود امتیار تیم مافوق اول!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرهرهر

      • بدون نام

        باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج