جاباما
۱۰۲۶۲۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نبض سینمای جهان در دست نولان

در حالی که فروش بلیت‌های فیلم جدید کریستوفر نولان یعنی «تنت» از دیروز شروع شده؛ شمار زیادی از بلیت‌ها در روز نخست پیش‌فروش در بریتانیا به فروش رسید.

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: با نزدیک شدن به ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، همه راه‌های سینماروها در بریتانیا و ایرلند به فیلم «تنت» برادران وارنر ختم می‌شود.

زنجیره‌های مختلف سینمایی که در بریتانیا کار خود را شروع کرده‌اند، بیشترین سالن‌های سینماهای خود را به «تنت» اختصاص داده‌اند. برای مثال سینماهای اودئون در کاردیف ولز ۱۶ نمایش را به این فیلم اختصاص داده‌اند و ادینبورگ اسکاتلند در روز ۲۶ آگوست ۱۹ نمایش از «تنت» روی پرده‌ها خواهد داشت.

نبض سینمای جهان در دست نولان

در اروپا غول زنجیره‌ای «وو» فروش بلیت برای «تنت» را از نیمه شب سه شنبه یا اولین ساعت چهارشنبه آغاز کرد و ۶۰ درصد بلیت‌های ارائه شده برای «تنت» را در بریتانیا در روز چهارشنبه فروخت. این در حالی است که «وو» ۹۱ سالن سینما در بریتانیا و ایرلند دارد و به جز دو سینما، همه آنها «تنت» را نمایش می‌دهند.

در حالی که با شروع به کار سالن‌های سینماها استقبال از آنها بد نبوده و فیلم جدید راسل کرو با عنوان «قاطی کرده» توانسته است بیش از ۲۳۱ هزار دلار فروش را ثبت کند، اما هنوز برای بازگردان مخاطبان به سالن‌های سینما، کشش بیشتری لازم است که به نظر می‌رسد آن را «تنت» فراهم کرده باشد. کلید رمز این موفقیت هم نام کریستوفر نولان است که همیشه در کشور زادگاهش عامل بزرگی برای فروش سینماها بوده است. فیلم «تلقین» وی محصول سال ۲۰۱۰ اکنون در دهمین سالگرد اکرانش در سالن‌های سینماهای بریتانیا دارد اکران می‌شود. این فیلم در زمان اکران اصلی‌اش موفق به فروشی بیش از ۵۶ میلیون دلار شده بود. «دانکرک» نیز در سال ۲۰۱۷ فروشی ۸۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

برای بسیاری از مردم «تنت» اولین فیلمی است که پس از قرنطینه در سالن‌های سینما تماشا می‌کنند و نام کارگردان عامل بازگشت آنها به سینماست.

پیش فروش آنلاین بلیت سینماهای زنجیره‌ای وو، سینه ورلد، اودئن، بی‌اف‌ای، آی‌مکس، شوکیس و پیکچرز هاوس از چهارشنبه شروع شده است. بالاترین قیمت فروش بلیت برای این فیلم ۶.۹۹ پوند برابر ۹ دلار است.

سالن‌های سینماها در بریتانیا از ۴ جولای (۱۴ تیر) اجازه داشتند کارشان را طبق پروتکل‌های بهداشتی شروع کنند اما آن زمان تنها اودئون درهایش را در برخی از سالن‌هایش گشود و شماری دیگر از سینماها از ۱۰ جولای شروع به کار کردند. برخی دیگر از ۳۱ جولای و سامانه وو نیز تا ۷ آگوست (۱۷ مرداد) بسته مانده بود.

کمپانی برادران وارنر از اواخر جولای تصمیم گرفت تا «تنت» را در ۷۰ کشور و جلوتر از اکران در آمریکا، از ۲۶ آگوست روی پرده ببرد.

«تنت» چهارشنبه ۲۶ آگوست در کشورهای بلژیک، بلغارستان، کرواسی، دانمارک، مصر، استونی، هلند، فرانسه، فنلاند، مجارستان، ایسلند، اندونزی، ایتالیا، کره، لیتوانی، لتونی، پرتغال، صربستان، اسلوواکی، سوئد، سوئیس، ترکیه، اوکراین و بریتانیا راهی سینماها می‌شود.

استرالیا، اتریش، بحرین، کانادا، جمهوری چک، آلمان، یونان، هنگ‌کنگ، لبنان، مالزی، خاورمیانه، نیوزیلند، لهستان، عربستان سعودی، سنگاپور، تایوان، تایلند، امارات متحده عربی از کشورهایی هستند که یک روز بعد یعنی از پنج‌شنبه «تنت» را می‌توانند تماشا کنند.

جمعه ۲۹ آگوست نیز آفریقای جنوبی، غنا، نیجریه، نروژ، رومانی، اسلونی، اسپانیا و ویتنام شاهد اکران این فیلم هستند و ۳ سپتامبر روز شروع نمایش این فیلم در آمریکا، کویت و قطر خواهد بود.

دیگر کشورها نیز تا ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) این فیلم را روی پرده می‌برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج