۱۰۲۶۴۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها با هدف دور زدن تحریم ها و تبدیل این تهدید به فرصتی برای افزایش تعامل بین کشورهای مورد تحریم خبر داد.

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها با هدف دور زدن تحریم ها و تبدیل این تهدید به فرصتی برای افزایش تعامل بین کشورهای مورد تحریم خبر داد.

سیدعلی موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ کشور از جمله چین، روسیه، ایران، ونزوئلا و کره شمالی با حدود دو میلیارد نفر از کل جمعیت جهان، تحت تحریم های ظالمانه دشمنان مشترکی چون آمریکا قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: این تحریم ها که در ظاهر تهدیدی برای کشورهای هدف محسوب می شود، در واقع فرصتی ارزشمند است تا بتوان از طریق افزایش تعامل بین این کشور ها، زمینه ای مناسب برای مقابله با تحریم های دشمنان و تبدیل این تهدید به بستری برای افزایش مراودات اقتصادی و تامین نیازهای متقابل ایجاد کرد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس با رایزنی‌های صورت گرفته با نمایندگان مجلس هفته آینده اقدامات لازم برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی ها انجام خواهد شد تا گامی در جهت افزایش تعامل با کشورهای تحریم شده برداشته شود.

وی تاکید کرد: بازار کشورهای تحریمی با دو میلیارد نفر جمعیت می تواند بهترین انگیزه برای افزایش ارتباط با این کشورها باشد و در صورتی که بتوانیم باشگاه کشورهای تحریمی ها را ایجاد کنیم، در واقع از یک سو بازاری مناسب برای صادرات محصولات ایرانی به دست آورده ایم و از سوی دیگر ضمن دور زدن تحریم ها شاهد در هم شکسته شدن هیمنه پوشالی کشورهایی چون آمریکا خواهیم بود.

موسوی صادرات 5 نفتکش به ونزوئلا و نیز ایجاد فروشگاه بزرگ محصولات ایرانی در این کشور را نمونه ای از همین رویکرد به موضوع تحریم ها دانست و گفت: این امر نشان داد که کشورهایی که از نظر برخی دولت های متخاصم تحریم شده هستند، می توانند طبق قوانین تجارت بین الملل و بدون توجه به تهدیدهای توخالی دشمنان، با استفاده از ظرفیت های متقابل به داد و ستد و تامین نیازهای خود بپردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج