۱۰۲۶۴۲۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات

رویترز گزارش داد که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه رهبران سیاسی لبنان را تحت فشار قرار داده است تا یک دولت تکنوکرات موقت تشکیل دهند که بتواند اصلاحاتی انجام دهد.

ایرنا: رویترز گزارش داد که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه رهبران سیاسی لبنان را تحت فشار قرار داده است تا یک دولت تکنوکرات موقت تشکیل دهند که بتواند اصلاحاتی انجام دهد.

رویترز پنجشنبه شب به نقل از «یک منبع دیپلماتیک فرانسوی» در سفری که ۲ روز پس از انفجار بندر بیروت به پایتخت لبنان انجام داد، پیامش را در این زمینه به احزاب سیاسی آن کشور انتقال داد.

فشار مکرون بر لبنان برای تشکیل دولت تکنوکرات

انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بندر بیروت دستکم ۲۲۰ کشته و بیش از هفت هزار زخمی برجای گذاشته است و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

یک منبع دیپلماتیک که نامش ذکر نشده است، درباره تلاش‌های مکرون برای تشکیل دولت تکنوکرات موقت در لبنان گفت: نخست دولتی تشکیل می‌شود که مأموریت آن، انجام اصلاحات فوری است؛ دولتی متشکل از تکنوکرات‌ها که بتواند اصلاحات را به تصویب رسانده، کمک‌های اضطراری را مدیریت کرده و به خواسته‌های مردم بیروت پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مکرون می‌خواهد از نیاز مبرم لبنان کمک‌های بین‌المللی به عنوان اهرمی برای فشار بر جناح‌های این کشور استفاده و آنها را متقاعد کند تا تشکیل دولت جدیدی به رهبری افرادی تشکیل دهند که فاسد نبوده و مورد حمایت کمک‌کنندگان خارجی نباشد.

یک منبع سیاسی ارشد در لبنان که رویترز به نامش اشاره‌ای نکرد، گفت: مکرون از موقعی که به اینجا آمد، به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی اینک او رئیس جمهوری لبنان است.

یک منبع در دولت لبنان گفت که مکرون خواستار آن شده بود که «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان هدایت یک دولت تکنوکرات را بر عهده بگیرد اما «میشل عون» رییس جمهوری لبنان و احزاب مسیحی با این پیشنهاد مخالفت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بچه مرشد

      جناب مکرون حالا تو دربیروت فضولی میکنی یا ایران سرت به کار خودت باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج