جاباما
۱۰۲۶۶۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

علم‌الهدی: عذری برای تعطیلی عزاداری محرم نداریم

امام جمعه مشهد گفت: تجربه عید غدیر به ما نشان داد که با حفظ اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌ها، می‌توانیم یک محرم پرشورتر و پرهیجان‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

خبرگزاری مهر: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در بیست و چهارمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، مباهله را تثبیت‌کننده ولایت امیرالمؤمنین (ع) بعد از واقعه غدیر عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) صاحب غدیر است و ان‌شاءالله این خدماتی که نسبت به تعظیم شعائر امسال غدیر انجام شده، منظور نظر آن حضرت قرار گیرد.

امام جمعه مشهد بابیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، عظمت غدیر در کشورمان، به‌مراتب قوی‌تر و برجسته‌تر از عظمت غدیر در سال‌های گذشته بود، اظهار کرد: تجربه غدیر به ما نشان داد که با حفظ اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌ها، می‌توانیم یک محرم برجسته و تاسوعا و عاشورای پرهیجان‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: تطهیر مراسم سیدالشهدا (ع) از ویروس، کمتر از تطهیر از آلودگی و نجاست نیست. حفظ اصول و دستورالعمل لازم بهداشتی در عزای سیدالشهدا (ع)، منافی با شفا بودن حرم امام حسین (ع) و یاد ایشان نیست. موضوع روشن است آیا وقتی پرچم و علم امام حسین (ع) آلودگی پیدا کرد، آن آلودگی را به خاطر این‌که امام شفا و متبرک است، تمیز نمی‌کنید؟ با این توضیح نمی‌توان گفت مسئله ویروس کرونا که جهان را مستأصل کرده هم از یک آلودگی، کثافت و نجاست کمتر است، باید در عین این‌که برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم، باید تطهیر از ویروس و اجتناب از مرض و بیماری را نیز رعایت کنیم.

نماینده ول فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن به دنبال مسئله‌دار کردن تعظیم شعائر است، افزود: بخشی از تاکید مقام معظم رهبری امر بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در عزاداری‌ها، مربوط به دید وسیع و عمیق ایشان نسبت به دشمن‌ستیزی است. دشمنان ما دنبال این هستند که همه مقدسات ما را زیر سوال برده و همه باورمندی مقدس دینی و مبانی اعتقادی ما را مورد اشکال قرار دهند که اگر فردا خدای‌نکرده اصول بهداشتی در اقامه عزای سیدالشهدا (ع) عمل نشد و این بیماری گستردگی پیدا کرد، بیایند مراسم مذهبی و تعظیم شعائر ما را مسئله‌دار نشان دهند.

جلوه عزاداری در فضای باز به‌مراتب بیشتر از عزاداری در فضای بسته است

وی با تأکید بر همکاری آموزش‌وپرورش و شهرداری در برگزاری مراسم محرم، گفت: از عقب‌نشینی کسانی که مدعی عشق امام حسین (ع) هستند بیشتر وحشت داریم تا افرادی که بخواهند مانع عزاداری بشوند؛ تمام دستگاه‌های کشور آماده‌اند تا با همه ظرفیت مراسم عزای سیدالشهدا (ع) برگزار شود. از یک مجلس کوچک روضه‌خوانی تا اقامه عزا در میان خیابان‌ها؛ برای شما هیچ عذری نیست که خدای‌نکرده امسال بخواهید برنامه عزاداری همه‌ساله خودتان را تعطیل کنید، چه در هیئات، چه در منازل و چه در مجالس خصوصی منتها در فضای باز باشد، آموزش‌وپرورش تمام مدارس را در اختیار هیئات، حسینیه‌ها و عزاداران گذاشته برای این‌که در فضای باز عزاداری کنند، شهرداری گفته تمام معابر آماده است که حتی اگر افرادی بخواهند از معابر و خیابان‌ها استفاده کنند، آن معابر را آماده کردند برای این‌که در فضای باز عزاداری کنند، جلوه عزاداری در فضای باز به‌مراتب بیشتر از عزاداری در فضای بسته است و شما عقب‌نشینی نکنید. بیایید همچون عید غدیر، تاسوعا و عاشورای امسال را نیز طوری با حفظ دستورالعمل‌ها اقامه عزا کنید که در تاریخ چنین تاسوعا و عاشورایی با این عظمت و شور اجرا نشده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر کسی بخواهد از عشق امام حسین (ع) عقب‌نشینی کند، عزاداری هر سال را امسال انجام ندهد، به‌عنوان این‌که زحمت دارد و مشکل است، بداند در دادگاه عشق ولایت اهل‌البیت (ع)، محکوم‌شده و در امتحان، مردود شده است، این امتحان الهی است که آیا حاضرید در همه شرایط برای امام حسین (ع) عزاداری کنید یا اگر یک وقتی سختی و مشکلی پیش آمد، دیگر از امام حسین (ع) و نذرتان دست برمی‌دارید. شما که نذر دارید، نذر باید به عینه اجرا شود مگر زمانی که اجرای نذر محال باشد و عسر و حرجی باشد که شما نتوانید از پس آن بر بیایید و نذر را به کار دیگر منتقل کنید ولی الان نه محال است و نه عسر و حرجی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج