جاباما
۱۰۲۶۶۹۵
۱۴۴ نظر
۵۰۱۶
۱۴۴ نظر
۵۰۱۶
پ

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران از سد شورای امنیت سازمان ملل عبور نکرد و رای نیاورد.

خبرگزاری تسنیم: قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در حالی شکست خورده که تنها دو رای موافق داشته است.

در همین ارتباط، خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل گزارش داده که قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسیده است.

آمریکا هفته گذشته پس از آن‌که نتوانست حمایت دیگر اعضای شورای امنیت را برای افزایش شانس تصویب قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران جلب کند، تصمیم به اصلاح قطعنامه پیشنهادی و به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر این قطعنامه گرفت تا شاید بتواند این قطعنامه را با اصلاحات تازه به تصویب برساند.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

آمریکا در پیش‌نویس اصلاح‌شده این قطعنامه ضدایرانی از خواسته‌های قبلی خود مبنی بر تمدید تحریم‌ها برای مدت نامحدود عقب‌نشینی کرده و از اعضای شورای امنیت خواست که این تحریم‌ها را دست‌کم تا زمانی که تصمیم جدیدی اتخاذ شود، تمدید کنند.

علاوه بر این، آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده بود و همچنین بند دیگری را که به بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران اختصاص داشت در پیش‌نویس جدید حذف کرد.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.
اوایل تیرماه تعدادی از دیپلمات‌های غربی شاغل در سازمان ملل متحد در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به‌خلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

ماه گذشته «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که حتی اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران وتو شود، دولت متبوعش ابزارهای دیگری نیز برای تمدید این تحریم‌ها در اختیار دارد.

یک روز بعد از مطرح شدن این اظهارات از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا هیچ شانسی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

نماینده ایران در شورای امنیت: آنها باید از این افتضاح بیاموزند

تخت روانچی:

نتیجه رأی درشوراي امنيت در مورد تحریم تسلیحاتی ایران، بار دیگر انزواي آمريكا را عيان كرد

آمريكا بایداز این افتضاح بیاموزد.

تلاش آمريكا براي"بازگرداندن"تحریم‌ها غیرقانونی است و همانطور که امروز شاهد بوديم، توسط جامعه بین المللی رد شد

چین: رأی به قطعنامه آمریکا نشان داد زورگویی شکست خواهد خورد

نمایندگی چین در سازمان ملل:

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در خصوص ایران امروز در شورای امنیت رد شد. این نتیجه بار دیگر نشان می‌دهد که یکجانبه‌گرایی از هیچ حمایتی برخوردار نیست و زورگویی شکست خواهد خورد.

هر تلاشی برای در اولویت قرار دادن نفع شخصی به منافع عمومی جامعه بین‌المللی به بن‌بست خواهد خورد.

اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت بر این باورند که باید از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دفاع کرده و آنها را اجرا کرد.

آمریکا که دیگر جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در برجام نیست از هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت بازگرداندن خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برخوردار نیست. اگر آمریکا بر این اصرار بورزد، تلاشش محکوم به شکست است.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

روسیه: به قطعنامه آمریکا رأی منفی دادیم؛ اقدام آمریکا نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بود

بیانیه نمایندگی روسیه در سازمان ملل:

ما همواره با تلاش‌ها برای تحمیل تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل مخالفیم.

پیشنهاد آمریکا نقض آشکار ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که صراحت دارد تنها روش مشروع برای تجدید نظر در نظام انتقال تسلیحات تصمیم متفق‌القول کمیسیون مشترک برجام است.

بیانیه «پامپئو» بعد از شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا:

شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد.

این شورا، امروز در حفظ این مأموریت بنیادی شکست خورد.

شورای امنیت قطعنامه‌ای معقول برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ۱۳ ساله علیه ایران را رد کرد تا برای اولین بار در یک دهه گذشته، مسیر را برای اینکه اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی بتواند بدون محدودیت‌های سازمان ملل اقدام به خرید و فروش سلاح‌های متعارف کند هموار کرد.

قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

توضیح آلمان درباره رأی ممتنع به قطعنامه ضد ایرانی آمریکا

آلمان به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برای تأیید برجام صادر شده متعهد است.

ما به همراه فرانسه و پادشاهی متحده انگلیس، به رغم چالش‌های ایجادشده توسط خروج آمریکا از برجام در می ۲۰۱۸ و عدم پایبندی سیستماتیک ایران به تعهدات کلیدی‌اش از جولای ۲۰۱۹، سرسختانه برای حفظ برجام تلاش کرده‌ایم و به تلاش‌هایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد.

همزمان، ما به شدت درباره رفتارهای ایران در منطقه نگرانیم. از زمان تصویب قطعنامه ۲۲۳۱، ایران مکرراً مفاد مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت را به طرق مختلف از جمله با ارسال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق نقض کرده است.

با این وجود، آلمان به این قطعنامه رأی ممتنع داد زیرا این قطعنامه به ما برای حل موثر مخاطرات مشخص‌شده در بالا و بهبود امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

بیانیه هیات نمایندگی فرانسه در خصوص قطعنامه آمریکا علیه ایران

فرانسه بار دیگر بر تعهد خود به حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا که این توافق را تایید کرد، تاکید می‌کند. از آنجا که ما به برجام متعهدیم، به شدت از نقض تعهدات هسته‌ای ایران ذیل این توافق نگرانیم.

ما از ایران می‌خواهیم تمامی اقدامات مغایر با برجام را بدون تاخیر به عقب برگرداند و ما به تلاش‌های مستمر خود در چارچوب مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن ایران به پای‌بندی کامل برجام ادامه خواهیم داد.

با وجود این فرانسه به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی رای ممتنع داد، زیرا این قطعنامه محتوی پاسخ مناسب به چالش‌های ناشی از انقضای این تحریم‌ها نبود.

ضمن آنکه این قطعنامه بنا به این دلیل که قادر به جلب حمایت اعضای شورا نیست و فاقد مبانی لازم برای رسیدن به اجماع بر سر آن است احتمالاً قادر به پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه نیز نخواهد بود.

انگلیس: رای ممتنع دادیم چون قطعنامه آمریکا حمایت لازم را نداشت

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که این کشور به قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت به این دلیل رای ممتنع داده که مشخص بود حمایت لازم را ندارد.

در این بیانیه‌ که در تارنمای رسمی دولت انگلیس منتشر شد، ضمن اظهار این مطلب، ادعا شد: ما بارها نگرانی خود را درباره رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، ابراز کرده‌ایم.

این بیانیه همچنین بدون اشاره به بی‌عملی کشورهای اروپا در ارتباط با برجام و عمل به تعهداتشان در این رابطه، افزود: به همین دلیل ما نیز مانند شماری دیگر از اعضای شورای امنیت که درباره انقضای برنامه‌ریزی‌شده تحریم تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کرده‌اند، نگرانی خود را اعلام می‌کنیم.

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: وزیران خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) تصریح کرده‌اند که انقضای این محدودیت‌ها تاثیرات عمده‌ای بر امنیت و ثبات منطقه‌ای خواهد گذاشت.

انگلیس همچنین آمادگی خود را برای همکاری با اعضای شورای امنیت و مشارکت‌کنندگان برجام برای تضمین حمایت این شورای از چنین اقدامی اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که "با اراده به برجام پایبند است".

با این وجود، لندن تصریح کرد که به همراه آلمان و فرانسه اگرچه به پیشبرد مذاکرات در چارچوب مکانیسم حل اختلاف متعهد است، اما از استفاده از مکانیسم ماشه به دلیل آنکه با تلاش‌ها برای حفظ برجام مغایر است، حمایت نمی‌کند.

شکست آمریکا در شورای امنیت

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نیاورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Yousef

      خدا رو شکر
      انشالله زمینه ساز این باشه که بقیه تحریم ها هم برداشته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رای نیاوردن این قطعنامه ، نه از سر دوستی با ایران ، بلکه بخاطر منفعت طلبی کشورهای عضو شورای امنیت است . بخاطر تحریم های یک جانبه آمریکا قطعاً طرف های اروپایی برای فروختن سلاح با ایران مشکل خواهند داشت و روسیه و چین هم در صورت فروش بُنجل های تسلیحاتی خودشون قادر به دریافت پول آن از طریق بانکی نخواهند بود و این یعنی دادن امتیازهای وحشتناک به چین و روسیه .

      • بدون نام

        انشاا..

      • وطن

        فقط تحریمهای هسته ای.چه بدرد ملت میخورن ملت دوست ندارن بااسلحه همه چیز درست بشه.اگر تحریمهابرداشته شود دولت ماگفت فکر نکنید گرانی برداشته میشود .حرف اخرو اول زد.تصمیمات بدرد ملت نمیخوره بدرد خودشون میخوره

      • بدون نام

        ایشالا ماشالا

      • بدون نام

        خخخخ ۸:۲۱ داره منفجر میشه از حسودی خخخ
        به جنگ افزار های ارتش اول دوم جهان میگه بنجل خخخخخخخ
        اگه اینجوره که امریکا هم بنجله

    • داروگ

      خب چ ربطی ب مردم داذه
      اگر اوضاع خوب خوبم بشه ب حال منو تویی ک داریم این خبرو میخونیم فرقی نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به حال کشورت که فرقی میکنه!!! البته اگه ایرانی هستی

      • زنده باد ایران

        تو هم مثل اون کوتاه فکرهایی که فقط جلوشونو میبینن؟! سواد سیاسی و دیپلماسیتو ببر بالا !
        بحث اصلی حیثیتی بود که خدا رو شکر پیروز شدیم

      • بدون نام

        یعنی واقعا ربطشو نمیفهمی؟؟!!

      • بدون نام

        مهم نیست برا تو فرق میکنه یا ن

      • زیر صفر

        حق با توئه
        همونجور که برجام نتونست اقتصاد مردم رو بهتر کنه خرید اسلحه هم نمیتونه

    • بدون نام

      باید با روسیه قرارداد خرید جنگنده های سوخو ببندیم تا آسمان ایران عزیزمان از همیشه امن تر و توان بازدارندگی کشورمان در مقابل اهریمنان از همیشه بیشتر شود، اف ۱۴ های آمریکایی کنار سوخو ۳۵ های روسی قدرتی پولادین به نیروی هوایی ما میبخشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون و آب چی رفیق،گشنگی چی؟

      • بدون نام

        همش تفکرات چرتو پرت فکر نون باش که خربزه ابه

      • بدون نام

        شما هم که همه چی‌رو به نون و آب ربط می‌دی . اول عزت و اقتدار ملی است

      • بدون نام

        از گشنگی بمیریم که دیگه امنیت بدردمون نمیخوره

    • رضا

      ممنون از تیم سیاست خارجی ایران.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به ظریف نداره.
        روسیه و چین وتو کردن.بقیه هم مثبت ندادن.چون اصلا آمریکا عضو برجام نیست و پاره کرده بعد اومده از برجام حرف میزنه و سازوکارش

      • بدون نام

        آخه چه ربطی به وزارت خارجه داره عقل کل، ببین با بیا شدیم ۸۰میلیون

      • بدون نام

        اصلا نیازی به وتوی چین و روسیه نبود و وتوی هم درکارنبود خبر رو درست بخونید،فقط آمریکا دومنیکن رای مثبت دادن ،خوب شد اون پمبئیو احمق کنف شد .....

      • بدون نام

        عزیزم چین و روسیه وتو نکردن
        در کل رای نیاورد
        ولی از چین و روسیه ممنون هستیم که رای منفی دادن

    • بدون نام

      ما نون شب نداریم اصلحه برا چیمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تواگر تمام ایران رابهت بدن باز کاسه گدایی دستته نمی دونم خانمی ویا اقا اگر سلاح نباشد تو ومن تامین جانی نداریم میشیم مثل سوریه ،لیبی،وووو

      • مجید

        اسلحه نباشه به همون شب هم نمی رسی که بخای به نونش برسی

      • بدون نام

        احسنت

      • محمد مردانی

        الان دوستان شکم پر و مرفه میریزن اینجا و شما را به سیاه نمایی متهم می کنند!

      • بدون نام

        اسلحه

      • حیران

        اسلحه برای اینه حداقل نون صبحانه ونهار را با امنیت بخوری

      • زیر صفر

        محمد مردانی
        زدی وسط خال آفرین

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      الان چی به من کارگر که بابت کرونا بیکار شدم و ۵ ماه حقوق بیمه بیکاری دریافت نکردم میرسه؟

      پاسخ ها

      • مجید

        اینو برو از حسن بخوا نه از افرادی که امنیتت رو تامین می کنن

      • بدون نام

        آقا مجید داره از کدوم امنیت حرف میزنه وقتی از ترس دزد و شیشه ای و سگ!تا سر کوچه نمیتونیم بریم؟!یه هفته نمیشه وسط تهرانپارس سر کوچه ازم زورگیری کردن،امنیت!!!؟!؟؟!؟!؟!؟؟@؟@؟@؟

      • بدون نام

        این اتفاقا دست خودتونه
        محلتون با پلیس هم کاری کنید تا حل بشه
        از اول هیچی بهشون نگفتین که دزد ها دریده شدن
        من خودم تو پایین شهر شیراز زندگی میکنم ولی از اولم هر کسی میخاست خلاف کنه سریع تحویلش دادیم الان محله یکم خوبه

    • بدون نام

      امریکا تو این کار ناکام شد اما میره واسه مکانیسم ماشه متاسفانه.گشایش اقتصادی واسه ملت باز هم به چشم نمی خوره متاسفانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه خودش میتونه مکانیزم ماشه را فعال کنه - چونکه با حماقتی که ترامپ بدستور ارباب صهیونیستش نتانیاهو کرد و از برجام خارج شد، دیگه عضو اون نیست و استفاده از مکانیزم مذکور مختص اعضاء برجامه - و نه میتونه سایر اعضاء را به استفاده از این حق واداره! چون اروپایا خودشون به ایران بدهکارند و نمیتونند طلبکاری کنند. ضمن اینکه آبروی رفتشون را .....

      • بدون نام

        دقیقا

    • سعید

      الان باید خوشحال باشیم !!! بدبختی بیشتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه رای میاورد چی؟! بهتر میشد؟! آدم هم اینقدر بی توجه؟؟!!

      • بدون نام

        سعید جان کمتر بسوز

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      الله اکبر

      پاسخ ها

      • 007

        ... رای نیاوردن به ضرر مردمه و به نفع سیاست مردان ایرانه

    • بدون نام

      انشالله بمب افکن . جنگنده .سلاح نظامی پیشرفته و هواپیمای مسافربری قطاری وارد ایران خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره جون عمه ات اونای که رای ندادن واسه اینه که سلاحهای زنگ زده شون به ما غالب کنند دلشان برای ما نسوخته از حالا هرچی نفت بفروشیم باید جای اون اسلحه بخریم

      • بدون نام

        هرچی اسباب بازیه اشغاله میندازن به ایران

      • بدون نام

        دقیقا مثل کره شمالی فکرمیکنین قدرت بیشترمردم بدبخت تر

    • بدون نام

      توی سالروز پیروزی مقاومت در جنگ تموز ، مقاومت در این جنگ (فشار اقتصادی حداکثری) هم پیروز میشود ، تا این گواهی باشد بر صحت وعده رهبری که : مقاومت پیروز است .... این یعنی انزوای آمریکا ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود و احسنت همینطوره ان‌شاءالله

    • بدون نام

      اون ۲ تا مخالف فک کنم روسیه چین باشن ۲ تا موافقا کی بودن؟ آمریکا و .....؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دومنیکن

      • بدون نام

        خخخخخخ از سوزش داری میمیری خخخخخ
        ماخالف ها روسیه و چین بودن و اروپا

    • بدون نام

      برای ملت ایران هیچ فرقی نمیکند همانطور که این ملت برای این دولت زیاد فرقی نمیکند یعنی گدا گداتر پولدار پولدارتر وبدبخت هم بدبختر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو لطف کن زبان همه ملت ایران نشو

    • شاحسینی

      سلام بر شما
      امریکا با خروج از معاهدات بین المللی وپیمان های بین المللی دیگر هیچ جایگاهی ندارد و تنها رزیم صهیونیستی غاصب با او هم اوا است و حتی کشورهای عربی به خصوص ملت های عرب از نیرنگ وحمایت بدون چون وچرا از رزیم صهیونیستی مطلع هستند و موج بیکاری ،مرگ ومیر کرونا سرتاسر امریکا گرفته واکنون اقتصاد نوین چین در صدر جهان است و حرف برای گفتن دارد ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فعلا بپر بغل چین !!!!!!!!!

      • بدون نام

        بپریم بغل چین خیلی بهتر بپریم تو بغل جنایت کار اول دنیا یعنی امریکا

    • مسرور رهگشای

      درخت ظلم خواهد خشکید

    • بدون نام

      از فردا دلار میشه 21 و تا 18 میرسه طلا و هم به 800 میرسه

    • NT

      هرچی شه دگ جوونی ما برنمیگرده رفت ک رفت...⁦☹️⁩

    • محمدجواد

      الله اکبر زنده بادایران اسلامی

    • بنده خدا

      بنظر میرسه دنیا فهمیده که دوره کلانتر بازی بسر اومده .... آخه شورا ، اونم شورای امنیت باید کلانتر داشته باشه ؟ اونم کلانتر درب و داغون و کرونایی ؟

    • بدون نام

      امریکاهمیشه درشورای امنیت وخطی که می خواهدقطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران را
      نتظیم کندموفق نمی شودچرا که همه دولتها
      می دونند امریکامی خوآهدازقانون جنگل
      استفاده کندواین قانون برای این دولتها
      غیره قابل قبول است

      پاسخ ها

      • ثارالاه

        حالا که آمریکا باقدرتش کل منطقه رو ریخته به هم

    • بدون نام

      موافق دوم کیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمهوری دومنیکن

    • آسا

      فرقی نداره.حالا میره سراغ مکانیسم ماشه.ترامپ خلاصه شرایط رو همیشه سخت می کنه واسه ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی تونه چون عضو برجام نیست

      • بدون نام

        خخخخ هر وقت اومدین برجام میتونید ماشکه فعال کنید

    • بی نام و نشون

      آخرش نفهمیدیم قطعنامه قطع شده تمدید شده یا نشده لغو شده یا نشده آخرش مخمون هنگ کرد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رای نیاورد ،آمریکاییها حسابی کنف شدن

    • بدون نام

      سید ابوحسین تقوی بنام خدا امریکا شانسی ندارد خوشحال شدم خدا به مسلمانان کمک میکند وسلام موفق باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر دیروز کمی هم به اظهارات اکبرطبری گوش می دادی به مسلمونی خودمون افتخار نمی کردی.

    • ملت سوخته

      این تنها خبر خوب این روزای بده چون صبح دیگه بهانه ای ندارن واسه اینکه قیمت دلار و بعدش قیمت ریزترین اقلام مورد استفاده مردم رو ببرن بالا خدایا شکرت

    • بدون نام

      خداراشکر

    • بدون نام

      بالاخره ثابت شد که امریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند

    • بدون نام

      چین و روسیه وتو کردن.خداروشکر .
      حالم از آمریکا که مثل زالو به ایران چسبیده و تمام فکر و ذکرش ایرانه بهم میخوره

      پاسخ ها

      • این به جای اون

        کسی وتو نکرده اگه خبرو درست خونده باشی
        فقط الکی میای یه چیزی میگی

      • بدون نام

        روسیه و چین دستشون درد نکنه منفی دادن

    • یوسف طاهرزاده

      بازهم آمریکا نتوانست هیج غلطی بکند.

    • هم وطن

      الحمدلله
      خدا را شکر
      تبریک به رهبر عزیز و مردم فداکار
      دست دستگاه دیپلماسی و در راس آن آقای ظریف درد نکنه خدا قوت
      مردم مزد استقامت و پایداریشون گرفتند
      ای کاش عرب های منطقه کمی بیدار شوند

    • بدون نام

      ای کاش مشخص می شد چه کشورهایی به قطعنامه مذکور رای ممتنع،رای مخالف،رای موافق دادند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه و چین مخالف
        آمریکاو دومنیکن موافق
        بقیه ممتنع

    • بی نام و نشان

      یعنی میتونیم بمب و موشک بخریم؟؟ خدایا شکرت.. زن و بچه ام تو خونه بی موشک مونده بودن.. بچه ام بهونه کلاشینکف میگرفت و روم نمیشد تو چشاش نگاه کنم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر دردناک گفتید دوست عزیز

      • بدون نام

        عالی بود هموطن .

    • بدون نام

      بار کج به مقصد نمی رسد

    • بدون نام

      خدا را شکر امریکا شکست خورد

    • بدون نام

      مدیران ومسولان واقتصاد دانان به هوش باشید وباتمام توان وقوا با اتحاد همه جانبه سران سه قوه به میدان بیایید تحریم علیه تسلیحات ایران شکست خورد رأی نیاورد بهانه وعذری از هیچ مسؤلی برا کم کاری نزد ملت ایران قابل قبول نیست

    • بدون نام

      سلاح؟یا دارو؟
      دلم بیشتر میخواست بجای تسلیحات داروجات داشتیم
      تا فقر عزیزان ما را در نبود دارو با خود نمیبرد

    • بدون نام

      عجب

    • هوشنگ‌

      فعلا‌شکست‌خورد‌تاببینیم‌چه‌خواب‌دیگری‌
      می‌بیند.

    • ایرانی

      قابل توجه غرب زده ها و وطن فروشها

    • بدون نام

      ماهرانی

    • سلیمانی

      واقعا شرم بر آمریکا و کشورهایی که سازمان ملل و زیرمجموعه های تنرا برای تحریم و فشار بر ملتهای مستقل درست کردن و با وقاحت تمام از آن استفاده ابزاری میکنند !

    • بدون نام

      از نظر نتیجه ممتنع ،مثبت شمارش میشود در واقع کلا دو مخالف داشته ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا رای نیاورد ،چرت نگو پروفسور

      • بدون نام

        اشتباه مثبت زدم

    • مجید آدینه بروجرد

      سلام به این میگن دیپلماسی قوی

    • بدون نام

      الان ميتونيم اسلحه بخريم و امريكاي بي شرافت زور اقتصاديش رو مردم ما بيشتر ميكنه
      بهتره تا تمديد نشده ، چند تا جنگنده و بمب افكن از چين و روسيه بخريم

    • م

      ۰۲۵۸ چیچی خدا را شکر نوشته به تعویق افتاد صدر اعظم المان مگه نخوندی که ما از رفتار ایران نگرانیم ارسال سلاح به یمن ووووودل خوش به این نباش

    • م

      ۰۳۰۸ اسلحه های فوق سریه امریکا را هنوز کسی ندیده سوخو بخری با کدام پول پول ی بالشم نمیتونین بخرین اف ۱۸ در راه هست وتو نمدونی اف ۱۸ چیست همزمان ۱۰ هواپیما را تو هوا رهگیری ومنهدم میکند منه نضامی میدونم یا تو بقال

    • ایران

      رای آورد ولی به لطف (چین و روسیه) وتو شد ، ولی این آخر ماجرا نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وتوی درکارنبود درست خبر رو بخون

    • م

      ۰۳۱۱روده برمان کردی از خنده

    • بدون نام

      آفرین به ظریف و گروه دیپلماتیک ایران زنده باد حقیقت

    • بدون نام

      یَ کم دقت شود مشخص می شود که چه تعداد از آلبانیایی نشین ها(رانده شدگان از ملت ایران) اینجا اظهار نظر کرده اند.لعنت خدا برمنافقین

    • بدون نام

      بالاخره روی آمریکا کم شد. خیلی زورگو شده بود.

    • بدون نام

      خدارو شگر

    • بدون نام

      داشتن سلاح پیشرفته خوبی ولی برای دفاع و با داشتنشون نباید غرورمون انقدر زیاد بشه که دیگران را تهدید کنیم و ادم کشی راه بیافته ولی سلاحهای قدیمی را به ملت ماقالب نکنندچرا انسانها به جون هم میوافتند و حمام خون به راه می اندازند نمیدونیم ولی رفاه مردم ایران را عدالت را فراموش نکنید

    • بدون نام

      احتمالا عادی سازی روابط امارات و اسراییل یک روز قبل از جلسه ی این شورا، نقشه ای برای القای بار روانی روی این کشورها برای رای گیری بوده که نشون بدن ایران در منطقه تنهاست. اما زهی خیال باطل.

    • بدون نام

      بجاش لج میکنه از نظر اقتصادی بدتر میشیم
      ول نیست که

    • بدون نام

      خوبه
      خیره ایشالله

    • بدون نام

      کاش تحریم تسلیحاتی میشدیم مثلا چی میشد الانم نه مول دارن بخرن نه کسی اسلحه درست حسابی میده بهمون میخایم چکار فقط تحریمهای اقتصادی رو بردارن باقیش برا خودشون خانوادها در عذابن و یکسرس ملت واقعا بیچاره شدند البته بعضیام که از خداشونه و کاسب تحریمن و پولدار شدن

    • بچه مرشد

      یعنی میشه بقیه تحریمها برداشته بشه حداقل داروها

    • Ebrahim mocavi

      بی تأثیر هم نیست دراین روزهای طاقت فرسا همین اگر تصویب میشد همین امروز دوباره دلار و طلا خیز می‌گرفت وپراید مبشد150. کاچی بهتر از هیچی

    • ایرانی فقیر

      سیاستمدارانی که می دانند تحریم کالا و پول برایشان سود مالی دارد و تحریم تسلیحاتی برایشان زیان مالی دارد و این وسط کمر مردم ایران داره میشکنه

    • پاینده ایران عزیز

      خدا رو شکر که آمریکا موفق نشد .تبریک هموطن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقتصاددرست به درد مردم میخوره

    • حسیم

      ای کاش نظر ها مهم بود وای کاش کمی هم فکر مردم بودن....

    • بدون نام

      یکی ترجمه کنه عینکم گن شده

    • بدون نام

      مگر شما ایرانی نیستی پشتیبان مملکتت باش چرامیگویید برای مافرق نمیکندخیلی هم فرق میکند

    • مهدی

      دهه 60تی هستم خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه عجب دوره ای بود ب تمام آرزوهام رسیدم ولی دوره آقای روحانی تمام آرزوهامو. ب خاطربیکاری فروختم خداشاهده ب نون شبم محتاجم جلوی زن وبچه ام شرمنده ام شورای امنیت هم برام نون نمیشه

    • بدون نام

      به ماچه ربط داره اقتصادبایدد رست بشه بعضی هانون شب ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا شکر این از الطاف الهی است و موفقیت سیاسی بزرگ برای ایران حاکمان ایران باید از این لطف خدا برای معیشت مردم خودشون اول اقدام عملی کنند اقدام عملی که قابل لمس باشه .

    • علیرضا

      الهی شکر که این بار حقانیت ایران عیان شد؛ یا علی تا برداشتن همه تحریم ها...

    • بدون نام

      شیطان نابود شدنیست

    • محسن

      کاش اول تحریم های اقتصادی و دارو برداشته میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شاءالله اونها هم بزودی .صبح نزدیک است

    • بدون نام

      دولت ایران دنبال منافع وبدبختی ملت ایران نیست و نخواهد بود همین‌طور که حسن روحانی گفت برجام و برداشتن تحریم تاثیری درروندگرانی ندارد ....

    • بدون نام

      در هر صورت ملت ایران هنوزم فقیر و فقیرتر خواهند ماند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در رو یک پاشنه نمی چرخه
        عزیز دل همیشه همینظور نمی مونه

    • بدون نام

      مملکت دچار خود تحریمی هست نه تحریم جهانی

    • زارعی.بوشهر

      خدا را شکر
      همینکه پمپئو دیگه نمیتونه لاف بزنه برامون کافیه
      از روز اول مشخص بود رای نمییاره

    • جاوید ایران

      الحمدلله، این یک قدم رو به جلو برای ما محسوب می شود و نظام جدیدی از قدرت در منطقه را شاهد خواهیم بود

    • بدون نام

      لطفا شکم سیر ها. نظر ندهند چون سیر از گرسنه خبرنداره سواره ازپیاده

    • سعید

      من موشک نمیخورم ،بچه ام برای درمان نیاز به گلوله نداره، صاحب خونه ام به جای کرایه از من اسلحه قبول نمیکنه، و و و خوشحالم ولی بود یا نبودش برام تو زندگی هیچ تاثیری نداره

    • بدون نام

      فکر نکنید اگه بهشون سواری بدین شکمتون سیر میشه نه عزیزم آمریکا اگه بتونه شکمتون رو پاره میکنه

      پاسخ ها

      • امید به آینده

        ترابخدا اینقد ازفقر حرف نزنید اسقلال کشور هم مهمه اگرفقرزیادبود مردم برای ثبت نام ایران خودرو وسایپا بااین قیمت بالا تو صف نبودن شکست امریکا افتخار بزرگیست صبرکنید

    • پرسپولیسم ارزوست

      اخه این اخبار وقطعنامه ها چه دردی از مردم دوا میکنه میخواد تصویب بشود یا نشود وتوو بشه یا نشه وقتی در عمل هیچ تغییری در زندگی ما نداره چه فایده ای داره بیایم بگیم های دنیا ببین امریکا یه قعطنامه اورد رای نیاورد این مسائل به درد خود دولتی ها واغازداه هاشون میخوره نه مامردم عادی که عملا هیچ سودی برامون نداره

    • بدون نام

      حالا رای نیاورد چی گیر ملت ما میاد الان دولت ان دوزار مانده را میدهد موشک دست دوم از روسیه و چین میخرد این برای ملت نان اب و بهداشت و مسکن میشود ....

    • رسول

      ببینم بجز کیش کجای دیگه رو در عوض حق وتوی این قطعنامه فروختید شیطونا؟

    • ی ط

      آمریکا فقط یک رای آورد ! یک رای ! خجالت آورده. آمریکایی که میگه ابرقدرته؟راستی دومینیکن کجاست؟من هر چی گشتم تو نقشه پیدا نکردم.یک رای دومینیکن به آمریکا داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج