۱۰۲۶۷۴۱
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

نقشه فرهاد برای دربی؛ نایب‌قهرمانی فدا نمی‌شود

رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی قرعه‌کشی و مشخص شد استقلال و پرسپولیس باید چهارشنبه ۵ شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته و دربی ۹۳ را برگزار کنند و این درحالی است که رقابت‌های لیگ برتر هنوز به اتمام نرسیده و دو هفته پایانی آن باقی‌مانده است

فره۹یختگان: رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی قرعه‌کشی و مشخص شد استقلال و پرسپولیس باید چهارشنبه ۵ شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته و دربی ۹۳ را برگزار کنند و این درحالی است که رقابت‌های لیگ برتر هنوز به اتمام نرسیده و دو هفته پایانی آن باقی‌مانده است، هرچند با قهرمانی پرسپولیس طی چند هفته به پایان رقابت‌ها جذابیت‌های کسب این عنوان همان زمان به پایان رسید با این حال دو هفته پایانی لیگ از آنجایی که هنوز تکلیف تیم‌هایی که سهمیه آسیا را کسب خواهند کرد یا در انتهای جدول لیگ دسته اول سقوط می‌کنند مشخص نیست، می‌تواند همچنان جذابیت‌ها و هیجانات خاص خودش را داشته باشد.

بعد از پرسپولیس که به‌واسطه قهرمانی در لیگ برتر کسب سهمیه مستقیم آسیایی خود را مسجل کرده و نگاه حیثیتی به ادامه رقابت‌های جام‌حذفی داشته و ابتدا به‌دنبال برتری در دربی و سپس دفاع از دبل قهرمانی سال گذشته است، دو تیم دیگر مرحله نیمه‌نهایی یعنی استقلال و تراکتور به‌دنبال آن هستند با کسب عنوان قهرمانی در جام‌حذفی بتوانند دیگر سهمیه مستقیم برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در فصل آینده ازآن خود کنند، هرچند درصورت عدم تحقق این امر در جام‌حذفی مطمئنا آنها در وهله اول تمام هدف خود را معطوف به حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ برتر می‌کنند تا درصورتی که عنوان قهرمانی جام‌حذفی به آنها نرسد حداقل از طریق کسب یکی از عناوین لیگ که منجر به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌شود بتوانند سال آینده حضور خود در آسیا را تضمین کنند حتی به قیمت آغاز رقابت‌ها از مرحله پلی‌آف.

با این حال و طبق آنچه شرح داده شد کار شاگردان مجیدی در ادامه فصل جاری چه در لیگ و چه در جام‌حذفی دشوارتر از آن است که روی کاغذ می‌توان متصور بود به این ترتیب که آبی‌ها که هم‌اکنون با ۴۹ امتیاز و اختلاف دوامتیازی با تیم سوم جدول در رده دوم قرار دارند باید طی دو هفته پایانی رقابت‌های لیگ به مصاف دو تیمی بروند که از شانس‌های سقوط به لیگ دسته اول به‌شمار می‌روند و همین موضوع می‌تواند به دشواری‌های کار کادرفنی استقلال برای دو بازی پیش‌رو اضافه کند. بر همین اساس این تیم امشب ابتدا مقابل پیکان به میدان می‌رود و سپس در هفته پایانی لیگ با شاهین بوشهر رودررو خواهد شد. البته اگر اتفاقات هفته بیست‌ونهم به‌سمتی پیش برود که تا قبل از هفته پایانی سقوط شاهین قطعی شود این موضوع به سود مجیدی و شاگردانش بوده و استقلال در هفته سی‌ام در بوشهر مقابل تیم بی‌انگیزه شاهین کار سختی نخواهد داشت.

بلافاصله بعد از پایان لیگ مجیدی باید تیمش را مهیای دربی ۹۳ کند تا درصورتی که از طریق رقابت‌های لیگ و کسب سهمیه آسیا اولین قولش را محقق کرده باشد با پیروزی در دربی پیش‌رو زمینه‌های تحقق دومین قول خود یعنی قهرمانی در جام‌حذفی را هم فراهم بیاورد.

نقشه فرهاد برای دربی

فرهاد مجیدی که هدف اولش کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر است تا سهمیه آسیا را بی‌چون و چرا برای تیمش قطعی کند قرار است امشب با تمام قوا استقلال را برای کسب یک ۳ امتیاز دیگر و تداوم پیروزی‌های این تیم به میدان بفرستد و در همین راستا آبی‌پوشان با ترکیب اصلی خود در شبی که پیکان سرمربی‌اش یعنی عبدالله ویسی را به‌خاطر محرومیت روی نیمکت نخواهد داشت به مصاف این تیم خواهند رفت. اما در ادامه و برای هفته پایانی لیگ درصورتی که نتایج هفته بیست‌ونهم به شکلی رقم بخورد که کسب عنوان نایب‌قهرمانی یا حتی سهمیه استقلال قطعی شود این تیم به‌منظور حضور پرقدرت مقابل پرسپولیس در دیدار نیمه‌نهایی جام‌حذفی و البته حفظ تمامی ارکانش برای این دیدار و جلوگیری از مصدومیت احتمالی آنها در دیدار با شاهین عمدتا با بازیکنان جوان‌تر و بازیکنانی که کمتر در این فصل میدان به آنها رسیده است مقابل شاهین صف‌آرایی خواهد کرد. این نکته را هم باید درنظر گرفت که اگر سه‌امتیاز دیدار با پیکان نیز کادرفنی استقلال را به خواسته‌هایشان نرساند، آبی‌ها فقط با یک امتیاز در دیدار هفته آخر به‌طور قطعی آسیایی خواهند شد.

یکی از مربیان استقلال درخصوص برنامه‌های پیش‌روی کادرفنی این تیم به «فرهیختگان» گفت: «این یک پلن و نقشه عقلانی است، درواقع اینکه استقلال مقابل پیکان با تمام قوا به میدان برود نیز قطعی است و ما چنین برنامه‌ای داریم اما برای ادامه مسیر باید ابتدا وضعیت‌مان در جدول رده‌بندی لیگ مشخص شود و درصورتی که نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه‌مان بعد از بازی با پیکان قطعی شود، احتمالا با نیروهای جوان‌تر به مصاف شاهین می‌رویم هرچند در این خصوص هنوز فکر یا ایده‌ای طراحی نشده است.»

آخرین وضعیت مصدومان استقلال

در این گزارش به همه احتمالات ترکیب استقلال در هفته‌های پایانی و قبل از دربی اشاره کردیم با این حال موضوعی که چشم مجیدی را بیشتر از هرچیز دیگری ترسانده است مربوط به مصدومیت بازیکنان کلیدی این تیم ازجمله بازیکنانی مثل دیاباته و مطهری می‌شود که باعث‌شده درصورت قطعی‌شدن نایب‌قهرمانی به فکر استراحت‌دادن به این دسته از بازیکنان در دیدار با شاهین باشد.

البته طبق آخرین اخبار از اردوگاه استقلال مشکل مصدومیت شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی برای دیدار با پیکان برطرف شده و این دو درصورت صلاح‌دید کادرفنی می‌توانند این تیم را در دیدار امشب همراهی کنند. ازسوی دیگر ارسلان مطهری نیز برای دیدار امشب به آمادگی صددرصدی نمی‌رسد و احتمالا این بازیکن برای دیدار هفته پایانی استقلال مقابل شاهین‌بوشهر مشکلی نخواهد داشت.

این درحالی است که سعید رمضانی، سرپرست استقلال هفته گذشته در گفت‌وگوی خود با «فرهیختگان» اعلام کرده بود هر سه مصدوم کلیدی این تیم یعنی دیاباته، مطهری و فرشید اسماعیلی به‌طور حتم به دربی ۹۳ خواهند رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره نقشه نکشی عوضی فکرمیکردی ترابی وعلیپور میرن داشتی نقشه میکشیدی اره ولی نه ایطور نیست اینا میمومن و تو کیسه کش وشکست میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرصاتو سر وقت بخور عزیزم
        حالت خیلی بده

      • بدون نام

        استقلال برنده میشه

      • بدون نام

        استقلال ۲۷ بار لنگ رو برده و برد ۲۸ در راهه

      • مهرداد آبادانی 4

        واقعا دومی یا همون زیر سرورش بودن نباید فدای حذفی بشه خخخخخ

      • بدون نام

        لنگی

    • بدون نام

      پوکر فساد بابا مسعود و رفقای داوری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج