۱۰۲۶۷۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سعادتمند: دیاباته برای دربی فوق‌العاده انگیزه دارد

بعد از اینکه قرارداد شیخ دیاباته، بازیکن مالیایی استقلال افشا شد این بازیکن به دیدار احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال رفت و برخی نگرانی‌ها و گلایه‌های خود را نسبت به این موضوع در این جلسه ابراز کرد.

فرهیختگان: بعد از اینکه قرارداد شیخ دیاباته، بازیکن مالیایی استقلال افشا شد این بازیکن به دیدار احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال رفت و برخی نگرانی‌ها و گلایه‌های خود را نسبت به این موضوع در این جلسه ابراز کرد. همین اتفاق بهانه‌ای شد تا سراغ سعادتمند رفته و درخصوص این موضوع و سایر مسائل مرتبط با استقلال سوالاتی را از وی مطرح کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مدیرعامل استقلال را در ادامه می‌خوانید.

ظاهرا شیخ از افشای قراردادش بسیار ناراحت بوده و شما توانستید با صحبت‌هایتان او را کمی آرام کنید.

در جلسه‌ای که صبح پنجشنبه با یکدیگر داشتیم و طی صحبت‌هایی که مطرح شد شیخ نسبت به این اتفاق ابراز ناراحتی کرد و از این موضوع بسیار غمگین بود. در همین راستا حدود یک‌ساعت‌ونیم با او صحبت کردم که درنهایت شیخ را آرام کردیم، هرچند این بازیکن از من قول گرفت هرطوری هست کسی که باعث افشای قراردادش شده را پیدا کرده و معرفی کنیم تا در آینده جلوی اتفاقات این‌شکلی گرفته شود. در ادامه نیز من هم از او قول گرفتم این موضوع را فراموش کند و با آرامش و قدرت به رقابت‌های پیش‌روی استقلال فکر کرده و به بازی‌ها ادامه دهد و فکر و ذکر خود را به دو بازی آینده لیگ و دیدار حساس دربی در جام‌حذفی معطوف کند. درواقع از او خواستم تا تمام توان خود را برای ادامه رقابت‌های استقلال بگذارد و با آرامش و خیال‌راحت کارش را انجام دهد.

به‌نظر می‌رسد چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اخلاقی و رفتاری، شیخ یک سر و گردن از سایر خارجی‌های فوتبال بالاتر است و شاید در مقایسه با قرارداد بازیکنانی نظیر جونیور یا گرو رقم قراردادش خیلی هم شگفت‌انگیز نباشد.

درست می‌گویید چون شیخ از لحاظ شخصیتی هم آدم بسیار عجیبی است. اول آنکه او یک بازیکن مسلمان خارجی به‌شمار می‌رود که در فوتبال ایران بازی می‌کند و یک انسان اخلاقی و بامعرفت به‌شمار می‌رود. ثانیا اینکه بی‌نهایت مردم ایران و کشور ما را را دوست دارد و به همه احترام می‌گذرد ضمن اینکه او بارها اعلام کرده به هموطنانش گفته اصلا در ایران احساس غربت نمی‌کند و اینها همه از سجایای اخلاقی شیخ دیاباته است، هرچند از لحاظ فنی نیز این بازیکن نیازی به تعریف من ندارد و همه دوست و دشمن او را تحسین می‌کنند. شیخ یک بازیکن حرفه‌ای و باهوش به‌شمار می‌رود و الان هم که آقای‌گل لیگ برتر است و این یک عنوان قابل احترام است. تازه او در حالی بیشترین گل را در لیگ زده که مدتی مصدوم بوده و در بازی‌ها حضور نداشته است اما الان آقای‌گل لیگ است و برای ما نیز بازیکنی محترم و حائز اهمیت به‌شمار می‌رود.

البته منتقدان می‌گویند برخی آپشن‌های قرارداد دیاباته عجیب بوده و نسبت به آن انتقادهایی را مطرح کرده بودند.

همان‌طور که در بالا گفتم شیخ بازیکن موفقی در لیگ ایران به‌شمار می‌رود. اگر گلزنی‌ها و پاس‌های گل این بازیکن نبود چه‌بسا این آپشن‌ها نیز فعال نمی‌شد و دیاباته فقط رقم قراردادش را دریافت می‌کرد اما او با گل‌هایش به موفقیت استقلال در لیگ برتر و جام‌حذفی و چه‌بسا لیگ‌قهرمانان آسیا کمک می‌کند. به‌طور مثال شما در نظر بگیرید این گلزنی‌ها در آسیا ادامه داشته باشد و ما بتوانیم به این وسیله از مرحله گروهی صعود کرده و تا مراحل بالای حذفی ان‌شاءالله صعود کنیم که اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا درآمدهای حاصل از صعود استقلال در لیگ قهرمانان آسیا از AFC چندبرابر خواهد شد. بنابراین ما با این تفاسیر نگران فعال‌شدن آپشن‌های شیخ دیاباته نیستیم چون او با گلزنی‌هایش می‌تواند چندین‌برابر برای استقلال درآمد کسب کند.

ظاهرا قرار است طلسم بازی‌نکردن‌هایش مقابل پرسپولیس بشکند.

بله و اتفاقا او فوق‌العاده انگیزه بالایی برای بازی مقابل پرسپولیس دارد و امیدوارم در این بازی هم موفق باشد.

در اخبار آمده بود قرار است سیدمجید حسینی به ایتالیا ترانسفر شود و از این نقل‌وانتقال ۲۵ درصد مبلغ رضایتنامه حق استقلال است. این موضوع چقدر صحت دارد.

اولا یک پیشنهادی به باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه داده شده و این باشگاه رقمی را برای انتقال حسینی تعیین کرده و این موضوع هنوز در قالب پیشنهاد است و نه عملیاتی‌شده و نه اجرایی. اگر این اتفاق بیفتد، بله درست است چون ما در قراردادمان بندی داریم که به‌ازای هر رقمی که حسینی ترانسفر شود درصدی به استقلال خواهد رسید. با این حال تیم ترکیه‌ای بالاترین رقم را پیشنهاد داده که من بعید می‌دانم با آن موافقت شود اگرچه اگر این اتفاق بیفتد درصد باشگاه استقلال محفوظ است و این رقم به حساب ارزی باشگاه واریز شده و در راستای تقویت استقلال برحسب اولویت در سیاستگذاری‌های انجام‌شده هزینه خواهد شد. هرچند در این بین اولویت اول پرداخت بدهی‌هایی است که متاسفانه خروارخروار از گذشته روی هم جمع‌شده و در مراحل بعدی برای تکمیل و تقویت تیم از آن استفاده خواهد شد.

درخصوص وضعیت تمدیدی‌های استقلال هم صحبت کنید. بعد از تمدید با شجاعیان گویا قرار است بعد از بازی با پیکان مذاکرات با سایر بازیکنان ادامه داشته باشد. دومین تمدیدی چه کسی است؟

بله، بعد از بازی با پیکان مذاکرات‌مان را ادامه می‌دهیم اما اگر الان اسمی نگویم بهتر است. قرارداد آنهایی که با ما تمام می‌شود مشخص هستند و اتفاقا همه آنها بازیکنان باکیفیتی به‌شمار می‌روند. بر همین اساس در تلاش هستیم با همه آنها به توافق برسیم و قراردادشان را تمدید کنیم. ازسوی دیگر نیز اگر خدا بخواهد مذاکرات با بازیکنان جدید در راستای برطرف‌کردن نقاط‌ضعف استقلال را بعد از بازی با شاهین و پایان فصل جاری آغاز خواهیم کرد.

پس به‌نظر می‌رسد فرهاد مجیدی بالاخره لیست فصل بعد و ورود و خروجی‌اش را به شما ارائه کرده است.

بله درخصوص تعدادی از نفرات با هم صحبت کردیم.

یعنی هم تمدیدی‌ها و هم بازیکنان جدید؟

بله با هم صحبت‌هایی را در این مورد داشتیم.

صحبت پایانی؟

باشگاه استقلال یک تیم‌ورک کامل است و همه با هم، هم‌دل و هم‌قسم شده‌ایم که نتایج خوبی را بگیریم که ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد. در ادامه هم امیدواریم بتوانیم ۳ امتیاز بازی با پیکان را کسب کنیم تا روند پیروزی‌های‌مان ادامه‌دار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج