جاباما
۱۰۲۶۹۸۲
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۰ تجربه برای جلوگیری و درمان کرونا

موقع خریدن ماسک، توجه کنید که حتماً سه لایه باشد. اگر یک بسته ماسک می خرید، ابتدا یکی اش را بشکافید تا مطمئن شوید که سه لایه دارد.

عصر ایران: من نه پزشکم و نه اطلاعات خاصی در این باره دارم. آنچه می نویسم، چیزهایی است که از برخی پزشکان و بیمارانی که درگیر کرونا شده و بهبود یافته اند یاد گرفته ام و خودم نیز تا حد امکان می کوشم رعایت شان کنم. بی انصافی دانستم در این شرایط، دانسته های اندکم را با شما در میان نگذارم، هر چند که تکراری هم باشند. تاکید می کنم که این ها صرفاً آموخته های شخصی من است و هر کسی باید با توجه به شرایط خودش و با مشورت پزشکش عمل کند:

۱ -کرونا، ضعیف کش است. تا می توانید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید. یکی از پزشکان می گفت بخش قابل ملاحظه ای از افرادی که بر اثر کرونا فوت می کنند، دچار فقر غذایی بوده اند؛ نه این که فقیر مادی باشند، بلکه ممکن است متمول هم بوده باشند ولی غذاهای مفید و مغذی کم می خوردند.

لذا حتماً حتماً میوه، سبزی و سایر مواد غذایی مفید را در برنامه غذایی تان قرار دهید و از هله هوله خوری و فست فود بپرهیزید. تا اطلاع ثانوی، هر چه می خورید، اول بررسی کنید که آیا مفید است یا خیر.

آب خیلی سرد هم نخورید. تا جایی که ممکن است نوشیدنی های گرم بخورید.

۲ -دمنوش های سنتی به ویژه آویشن، پونه، بابونه گاوی (با بابونه معمولی متفاوت است)، سرخارگل، دارچین و زنجبیل را به طور روزانه مصرف کنید. جنسینگ خوب هم اگر پیدا کردید، مصرف کنید.

بهتر است برای شیرین کردن دمنوش تان از عسل استفاده کنید ولی هرگز عسل را در آب جوش نریزید بلکه وقتی حرارت دمنوش به حد خوردن تقلیل یافت، عسل را به آن اضافه کنید.

اگر در طول روز، دم کردن دمنوش برایتان سخت است، می توانید صبح دم کنید و داخل یک بطری بریزید و در طول روز، آرام آرام بنوشید یا در چایی تان، کمی پودر زنجبیل یا دارچین بریزید.

۱۰ تجربه برای جلوگیری و درمان کرونا

3 - داروهای تقویت سیستم ایمنی را از داروخانه ها تهیه و به طور روزانه مصرف کنید، به ویژه ویتامین C که نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. هر روز به اندازه 1000 میلی گرم ویتامین C بخورید. قرص جوشان یا معمولی اش در همه داروخانه ها موجود است.

همچنین روزانه یک قرص ویتامیD هزار مصرف کنید. برخی از پزشکان هم می گویند ماهانه یک عدد قرص ویتامین D پنجاه هزار بخورید.

می توانید آزمایش بدهید تا ببینید کدام ویتامین ها در بدن تان کم است و با نظر پزشک تان مصرف شان کنید.

4 - برخی از دوستان و بستگان آنها که به کرونا دچار شده بودند، با صلاحدید پزشک شان، روزانه چندین بار بخور جوش شیرین گرفته و با آن چندین بار نفس عمیق کشیده اند. دستکم چهار نفر را مستقیم و غیرمستقیم می شناسم که گفته اند این روش برایشان مفید بوده است.

5 - کرونا در افراد مختلف با علائم گوناگونی بروز می کند، مثل بدن درد، اسهال، تب، از بین رفتن حس بویایی و چشایی و ... ؛ هر گونه حالت غیرعادی در بدن تان را جدی بگیرید و فوراً به پزشک مراجعه کنید. تشخیص به موقع کرونا می تواند در درمان آن موثر باشد. هیچ گونه بیماری را پشت گوش نیندازید.

6 - تمرینات تنفسی را به طور روزانه انجام دهید. یک تمرین تنفسی خوب را اینجا برایتان لینک می کنم.

7 - در خانه یا اداره و جلسات و ... که کولر روشن است، حتماً یکی از پنجره ها را باز کنید تا هوا به بیرون جریان پیدا کند. هنگام روشن کردن کولر خودرو نیز گوشه شیشه ماشین را پایین بکشید.

8 - امکان ابتلای بچه ها را هم جدی بگیرید و مراقبت کنید که بیرون از خانه ماسک داشته باشند.

9 - هر چه از بیرون به خانه می آورید را حتی المقدور با مایع ظرفشویی بشویید یا ضدعفونی کنید.

10 -"فشم" را جدی بگیرید: فاصله 2 متری با دیگران، شست و شوی مکرر در مکرر دست ها با آب و صابون، ماسک. این سه اصل، واقعاً واقعاً حیاتی هستند:

-هر جایی تراکم انسانی دیدید، فوری فاصله بگیرید. در صف ها با فاصله از نفر قبلی بایستید. در جلسات، با فاصله مناسب از همدیگر بنشینید.

حتی المقدور از خانه بیرون نروید. به دیدار بزرگ ترها که می روید، ماسک داشته باشید و با فاصله مناسب از آنها بنشینید. بوس و بغل را هم بگذارید برای بعد.

-حتماً بیرون خانه، مایع ضدعفونی کننده همراه تان باشد.

موقع خریدن ماسک، توجه کنید که حتماً سه لایه باشد. اگر یک بسته ماسک می خرید، ابتدا یکی اش را بشکافید تا مطمئن شوید که سه لایه دارد. اگر ماسک خانگی هم درست می کنید، از سه نوع پارچه مختلف برای ایجاد لایه های سه گانه ماسک استفاده کنید.

جعفر محمدی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرمانشاه

      عالی بود ممنون♡

      پاسخ ها

      • انسانم آرزوست

        موافقم

    • بدون نام

      شما که وضعیت مالی وجسمیت خوبه 10تابچه بیار ماکه خودمون از گرسنگی داریم میمیریم

    • بدون نام

      خدا خیرت دهد خیلی عالی و واضح توضیح داده بودی ممنون از اینکه وقت گذاشتی و مطالب خیلی ارزنده ای را اطلاع دادی.

    • بدون نام

      ناشناس

    • بدون نام

      سلام

    • بدون نام

      سلام من هم تجربه دارم و ضیایفه خودم میدانم که بگم در مواقعه اولیه این مریضی که احساس مکنید ته گلوی شما درد دارد حتی اگه درد هم ندارد حمام نرید چون بخار حمام این ویروس یا هر ویروس دیگه را به ریه وشششها میبربه واونجا که جا خوش کنه تکثیر راحت تری داره ومبارزه با اون سخته حالا از ما گفتن من این تجربه را به خیلی از فامیل گفتم شکر خدا خوب عملکرده متشکرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج