جاباما
۱۰۲۶۹۸۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

علی‌نژاد: قرارداد بازیکنان محرمانه نیست

معاون وزیر ورزش در خصوص قرارداد بازیکنان گفت: فضا باید شفاف باشد و تاجایی که من می‌دانم قراردادها جنبه محرمانه ندارد و با توافق طرفین محرمانه می‌ماند.

خبرگزاری فارس: مهدی علی‌نژاد در حاشیه مراسم روز جهانی ووشو و رونمایی از تمبر و اهدای جام به تیم‌های برتر در مورد اینکه چرا لیگ به این شکل به پایان رسید، اظهار داشت: لیگ سال گذشته در زمان من شروع شد اما اتمام آن زمانی که من نبودم تصمیم‌گیری شد. این کار هم به خاطر وجود کرونا بود. ما مجوزی برای برگزاری رشته‌هایی مانند ووشو نداشتیم و فدراسیون تصمیم گرفت با نظر تمام مسئولان لیگ‌های مختلف و رضایت همه باشگاه‌ها لیگ را بدین شکل به پایان برساند. به نظرم تدبیر خوبی بود.

وی در مورد دوپینگ‌های صورت گرفته در ووشو گفت: دوپینگ در همه جای دنیا اتفاق نامبارکی است اما به هر حال سالیان سال است که اتفاق می‌افتد و در سراسر دنیا قهرمانان جهان المپیک دوپینگ‌شان بعد از سال‌ها مشخص می‌شود.

علی نژاد تصریح کرد: در ووشو هم در ۱۳ سالی که بودیم آموزش‌های لازم را دادیم و تست‌گیری داشتیم. در این ۱۳ سال ۱۱۸ تست را از قهرمانان و ملی‌پوشان گرفتیم که تنها ۱۳ مورد مثبت بود که ۳.۵درصد می‌شود. همچنین در این ۱۳ سال ۱۲۰ تست از ووشوکاران ما در رقابت‌های بین‌المللی گرفته شد که از این تعداد تقریباً در بزرگسالان مورد مثبتی نداشتیم.در سال ۲۰۱۸ دو مورد و ۲۰۱۹ یک مورد مثبت اعلام شد. به هر حال هر کاری ممکن است دچار اشکال شود. آمار ۳ درصدی نرمال است و نمی‌شود بگویم که تست‌های زیادی مثبت شده است.

معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با اشاره به اینکه تست افرادی که مثبت شد از قهرمانان ما بودند که مدال‌های زیادی گرفته بودند، عنوان کرد:‌ مریم هاشمی‌پور و قلی‌پور تعداد مدال‌های آنها در جهان رکورددار است. هاشمی در سال ۲۰۱۹ در اردو تست داده بودکه منفی شد. من همه این ورزشکاران را می‌شناسم و بعید می‌دانم که در آلوده شدن آنها عمدی در کار بوده باشد. آنها افرادی نیستد که ناشیانه دست به دوپینگ بزنند.

علی‌نژاد در مورد اینکه چرا این دوپینگ‌ها از سوی فدراسیون رسانه‌ای نشد، گفت: بدین دلیل بود که مراسم دادرسی طول کشید در تیرماه ۹۸ دو مورد اعلام شد و از آنجایی که همه اقدامات تعلیق دارد ما هم ضرورتی نمی‌دیدیم و قانون هم چیزی را الزام نکرده بود که اعلام کنیم. دوپینگ‌های زیادی در رشته‌های مختلف مثبت شده اما کدام مورد را فدراسیون مربوطه اعلام کرده بلکه همه آنها را نادو اعلام کرد.

وی تأکید کرد: ووشو ایران در سال ۲۰۱۷ و همچنین ۲۰۱۸ قهرمان جهان شد حالا یک نفر هم دوپینگی شد این نشان‌دهنده قدرت ووشو ایران است با وجود یک دوپینگی باز هم قهرمان می‌شود. باید توجه کنیم ما در مورد قهرمان دنیا صحبت می‌کنیم. جالب است که در هیچ رسانه‌ای به این موضوع اشاره نمی‌شود که ما تنها یکی دو تست‌مان مثبت شد.ما از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ قهرمان دنیا بودیم شاید این کار و همچنین حضور من در معاونت ورزش قهرمانی برای برخی خوشایند نبود.

علی‌نژاد در مورد محرومیت و رأی سنگین کمیته انضباطی در مورد خواهران منصوریان گفت: خواهران منصوریان ثمره مدیریت همین فدراسیون هستند. اولین بار که یکی از خواهران منصوریان یعنی الهه اعزام شد سال ۲۰۰۷ بود و شهربانو هم سال ۲۰۱۱ به مسابقات بین‌المللی اعزام شد. من به عنوان پدر خانواده سعی کردم که مسائل را مدیریت کنم. این را باید بدانیم ورزشکاری که وارد حاشیه شود اهرم‌های انضباطی در مقابلش وجود دارد. در حال حاضر من در فدراسیون مسئولیتی ندارم و این تصمیم کمیته انضباطی بوده است.

وی افزود: امیدوارم هر تصمیمی که گرفته شد به نفع ووشو ایران باشد. امیدوارم ورزشکاران وارد حاشیه نشوند چون به نفع خودشان و خانواده‌شان نیست. بخشی از این کمیته انضباطی به شکایت شخصی، بخشی عمومی بوده و بخشی دیگر به خاطر منافع ملی بوده که نهادهای امنیتی وارد شده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درمورد انتشار قرارداد بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: فکر نمی‌کنم قراردادها محرمانه باشد، اما باید بررسی کرد که چگونه این قراردادها به دست رسانه‌های می‌رسد و هدف از این کار چیست. فضا باید شفاف باشد و تاجایی که من می‌دانم قراردادها جنبه محرمانه ندارد و با توافق طرفین محرمانه می‌ماند. سعادتمند نگران است که چگونه قراردادها رسانه‌ای می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقیقت تلخه

      کلا هرچیزی به ضرر استقلال باشه خوبه و عالیه

    • آبی دل

      بالاخره با خودتون چند چندید محرمانه هست یا نه فدراسیون فساددد

    • بدون نام

      علی نژاد هر کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج