جاباما
۱۰۲۷۴۰۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گفت‌وگویِ لاوروف و پومپئو درباره پیشنهاد پوتین

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی درخصوص طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت به صورت وبینار با حضور ایران و آلمان تبادل نظر کردند.

ایرنا: وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی درخصوص طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت به صورت وبینار با حضور ایران و آلمان تبادل نظر کردند.

به گزارش کمرسانت روسیه، طرف روسی مجدداً حمایت کامل خود را از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که مبنای قانونی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران ایجاد کرده، اعلام کرد.

گفت‌وگویِ لاوروف و پومپئو درباره پیشنهاد پوتین

لاوروف تاکید کرد که انعقاد این توافق در سال 2015 یک دستاورد مهم سیاسی و دیپلماتیک با هدف تقویت رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای و امنیت منطقه ای در خاورمیانه است.

گفتنی است اعضای شورای امنیت سازمان ملل این هفته پیش نویس قطعنامه ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را رد کرد تا آمریکا با شکستی سنگین در عرصه بین المللی برای همراه کردن دیگر کشورها علیه ایران روبرو شود.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم در این تماس با انتقاد از اعضای شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد که آنها با همراهی نکردن آمریکا، رسالت خود را انجام داده اند.

ولادیمیر پوتین روز جمعه با اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان شد.

پوتین گفت:خلیج فارس نباید محلی برای شانتاژ و دیکته کردن باشد.

وی با بیان اینکه روسیه به طور کامل به برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) پایبند است، اظهار داشت: روسیه از تعامل با همه طرف‌های علاقه مند به آرام کردن اوضاع در خلیج فارس استقبال می کند.

رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: روسیه پیشنهاد می کند در نشست فوق العاده سران شورای امنیت، با مشارکت آلمان و ایران درباره پارامترهای تشکیل مکانیزم امنیت در منطقه خلیج فارس توافق بدست آید.

پوتین هدف از درخواست خود را مشخص کردن و تشریح گام ها و اقدامات در راستای جلوگیری از تقابل و وخیم شدن اوضاع در شورای امنیت سازمان ملل خواند و اضافه کرد: حمایت جمعی از اجرای بی وقفه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که پایه حقوقی بین المللی برای تحقق برجام بود، بسیار مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پمپئو فقط زبونش کار میکنه . گوشاش کره ؛ موخشم تعطیل .

    • بدون نام

      جل الخالق چقدر دروغ میگن کلمه دروغ ازدست اینا به زار اومده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج