۱۰۲۷۴۵۳
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۸۰درصد شاغلان

دولت هم برای جبران این نقیصه فرمول مربوط به چگونگی افزایش حقوق‌ها را از ابتدای مهرماه تنظیم می‌کند و در صورت ابلاغ به صندوق در اولین فرصت این احکام صادر خواهد شد و منتظریم که خبر افزایش حقوق بازنشستگان معادل ۸۰ یا ۹۰ درصد حقوق شاغلان را بشنویم.

ایلنا: مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی گفت: دولت فرمول مربوط به افزایش حقوق‌ها را از ابتدای مهر تنظیم می‌کند و در صورت ابلاغ به صندوق، حقوق بازنشستگان معادل ۸۰ یا ۹۰ درصد حقوق شاغلان افزایش خواهد یافت.

اکبر شیرمحمدی مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با برنامه"گفتگوی اقتصادی" درباره صندوق‌های بازنشستگی و چالش‌های پیش رو گفت: صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک صندوق بیمه‌ای و در قالب نظام‌های بازنشستگی تعریف شده است.

وی افزود: این صندوق‌ها باید وظایف و تعهدات خود را در چارچوب بیمه‌ای و با دریافت کسور بازنشستگی و سرمایه گذاری انجام دهند.

شیرمحمدی یادآور شد: با تصویب قانون اصلاح ماده ۷۴ قانون استخدامی کشور در سال ۵۳ حدود ده سال سنوات بازنشستگی به عنوان خدمت ارفاقی کارکنان ایجاد شد و بزرگترین لطمه را به نظام بازنشستگی کشور وارد کرد و البته قوانین حمایتی نیز تعهدات صندوق را بیشتر کردند.

مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره وضعیت شاخص‌های مالی و درآمدی صندوق‌های بازنشستگی اظهارکرد: در حال حاضر شاخص پوشش حمایتی ۰،۷ دهم درصد است به این معنا که به ازای هر نفر بازنشسته کمتر از یک نفر کسور پراختی وجود دارد و این موضوع بزرگترین لطمه را به منابع ورودی صندوق‌های بازنشستگی می‌زند.

وی افزود: کسورات بازنشستگی که در حال حاضر از کارکنان شاغل دریافت می‌شود پاسخگوی کمتر از ۲۰ درصد پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی بوده و سرمایه گذاری‌های صندوق‌های بازنشستگی کشوری هم کمتر از پنج درصد پرداختی‌های حقوق بازنشستگان را جوابگوست ضمن اینکه وابستگی این صندوق‌ها به بودجه عمومی نیز بیشتر از ۷۵ درصد پرداختی ماهیانه این صندوق‌ها را جبران می‌کند.

این مقام مسئول درباره مطالبات صندوق‌های بازنشستگی از دولت گفت: آثار مالی که به خاطر قوانین و مقررات موجود بر این صندوق‌ها تحمیل شده عدد بسیار بزرگی است به طوری که صندوق‌ها به شدت وابسته به بودجه عمومی شدند.

شیرمحمدی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: برخلاف حقوق شاغلان که افزایش متناسبی داشته، اما متاسفانه این افزایش در مورد بازنشستگان منطقی اعمال نشد. حقوق بازنشستگان در اوایل سال فقط یک افزایش عمومی پیدا کرد. دولت هم برای جبران این نقیصه فرمول مربوط به چگونگی افزایش حقوق‌ها را از ابتدای مهرماه تنظیم می‌کند و در صورت ابلاغ به صندوق در اولین فرصت این احکام صادر خواهد شد و منتظریم که خبر افزایش حقوق بازنشستگان معادل ۸۰ یا ۹۰ درصد حقوق شاغلان را بشنویم.

وی با بیان اینکه افزایش سن امید به زندگی در دنیا باعث افزایش سن بازنشستگی می‌شود، گفت: میانگین سن بازنشستگی در دنیا حداقل ۶۰ سال است، اما در کشور ما این سن ۵۲ سال است. اگر سن و سابقه و محاسبه حقوق بازنشستگی تغییر اساسی می‌کرد الان صندوق‌های بازنشستگی کمتر با مشکلاتی از جمله پرداخت تعهدات مواجه بودند.

شیرمحمدی با بیان اینکه مزایای سخاوتمندانه در صندوق‌های بازنشستگی ایران در دنیا نظیر ندارد، گفت: مثلا فرزند دختر در صورت طلاق گرفتن حمایت می‌شود و از خانم ۷۰ ساله‌ای هم که طلاق می‌گیرد، حمایت می‌شود و همین مسائل مدت تعهدات صندوق‌های بازنشستگی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی کشوری اصلاحات ساختاری از جمله کوچک کردن صندوق‌های بازنشستگی را ضروری خواند و تصریح کرد: صندوق‌ها دیگر از اداره کردن خود عاجز شده اند لذا حتماً باید به جایگاه صرفاً پرداخت کننده حقوق بازنشستگان تبدیل شوند و دریافت کسورات بازنشستگی هم مستقیماً در مسیر سرمایه‌گذاری‌های پایدار و مطمئن قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اگر تعهدات صندوق‌های بازنشستگی منطبق با منطق و قانون و اصول بیمه‌ای باشد قطعاً تعهدات صندوق در بحث حمایت هم منطقی‌تر خواهد شد و البته که این موضوع نیازمند تأمین منابع پایدار است.

شیرمحمدی در پایان این گفتگو از مجلس و نهاد‌های ذیربط درخواست کرد که دست صندوق بازنشستگی را بگیرند و برای حل مشکلات آینده این صندوق‌ها اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا به اندازه ۸۰درصد مسیولین نباشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ میگن بخدا

    • علی

      اول قرار نود درصد بود چطوری یک مرتبه شایعه ۸۰ در صد کردی

    • بازنشسته

      جناب شیرمحمدی آنچه راکه بعداز 13سال اجرای متناسب سازی برای بازنشستگان در تیرماه وروز18 تیرماه درجلسه جناب نوبخت و تعداد 15نفراز نمایندگان بازنشستگان کشوری ولشکری و اموراستخدامی وکارشناسان برنامه وبودجه مشخص شدوصورتجلسه گردید و درلایو جناب دکتر نوبخت اعلام شد 90درصد شاعلین بوده ..جدای از موارداختصاصی همچون مدیریت ،ایثارگری ،خدمت در مناطق جنگی ،،و خدمت مازادبر 30سال ...لذا استدعا دارد این شیرینی را دوباره با کم وزیادکردن آن بکام ما تلخ نکنید ..ضمن اینکه جناب نوبخت در چندین مرتبه درمصاحبه باخبر21 و لایوهای خود تکرار کردند مینی بر90 درصد ..انتظارماهم عین فرمایشات دکتر نوبخت سردار همسانسازی هست ...

    • بدون نام

      قرار بر افزایش ۹۰٪شاغلان بوده نه 8۰٪هر روز هرکه از راه می رسه یک فرمول ارائه میده!نمایندگان بازنشستگان و آقای نوبخت چندین بار۹۰٪راتأکید کرده اند نه کمتر
      لطفاً درست اظهارنظر کنید!؟

    • بدون نام

      دروغگو ها

    • بدون نام

      ی سربه کشورهای عربی بزنیدببنیدکه نمیتوانیدببینیدچقدربازنشستگان حقوق می گیرندبه پول آشغال خودمون یکصدوده میلیون تومان درماه دریافتی دارند

    • سرباز ولایت

      سنگ بزرگ علامت نزدن است
      ما بازنشستگان بانک ها چند سال است فقط و فقط یکسری حرفها و قول های بی عمل از مسئولین شنیدیم ولی عملی انجام نداده اند این در حالی است که حضرات حقوق شاغلین بانک ها رو طی یک سال اخیر به دوبرابر افزایش داده اند

    • آرام

      چرا از همسانسازی بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست ماهم زندگی وخرج داریم وبه تامین اجتماعی پول دادیم وحالاباید حمایت بشیم.هرچه خوبه برای کشوری ولشکری پس ما چی‌‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی هست فقط و فقط مال کشوری و لشگری مسئولین تامین اجتماعی فقط بفکر خودشون هستن یه خورده برین بفکر مردم باشید که امیدوارم خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      به وعده های بازنشستگان تامین اجتماعی درخصوص پرداخت همسان سازی فقط دولت به افزایش جقوق 50% عمل کرده است وهنوز تا رسیدن به خط فقر سالهای نوری فاصله است وتنها با تبلیغات مسخره در رسانه ها مردم را مشغول کرده اند وحق کامل بازنشستگان تامین اجتماعی اجرائ نشده است

    • والی

      اخه تا کجا دروغ میخواین بگین بابا واله دیگه حیثیتی برای مسولین نمانده . من خودم تامین اجتماعی هستم این خبرا نیست .چیزی که به بنده اضافه شده با ۳۵سال سخت وزیان اور کمتر از ۶درصد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهدفایده وقتیکه ۸درصداضافه میکنن درعوضش هراقلامی ۵۰ درصدگران میشه

    • با باعلی

      به همت آقای نوبخت وهمراهی گروهی از پیشکسوتان بازنشستگی وآنچه بعدا وزیر کار ورفاه گفتند مقرر شد که همترازی بازنشستگان با شاغلین از اول مهر 99 به میزان 90در صد حقوق شاغلین باشد واین موضوع مکرر توسط آقای نوبخت وپیشکسوتان بازنشسته بازگو شده است چند روز یکی از مسئولین گفتند 85در صد وامروز ایشان می گویند 80 در صد ،شیرینی این اقدام مفید را در کام بازنشستگان تلخ نکنید وشما اگر منتظر ابلاغ دولت هسنید پس معلوم است اطلاعاتتان کامل نیست .تا اول مهر منتظر

    • بدون نام

      فقط کشوری؟

    • سجاد

      ماشاالله با نشستگان کم میگیرن کم وام های بدون بهره میدین بهشون اونم از نوع لشکری خدا ازتون نگذره فقط به فکر بازنشسته ها هستین

    • بدون نام

      چرا اینقدر فرق بین بازنشستگان ارگانهای مختلف هست؟ مگه تامین اجتماعی ها خرج ندارند؟ چرا باید رنج بیشتری بکشند؟ مظاف بر این که تامین اجتماعی ها بیشتر از قشر ضعیف و کارگر هستند. واقعا بعد از گذشت این همه سال از انقلاب نوبت رسیدگی واقعی به قشر ضعیف جامعه نرسیده؟

    • بدون نام

      این بی عدالتی است چرا این هم سازی حقوق برای همه نیست مستمری بگیران تامین اجتماعی از هیچ نوعی تسهیلات برخوردارنیستند وحقوق مشابه بازنشستگان چرا این مزایا برای همه بازنشسته ها نیست بالاخص مستمری بگیران

    • بدون نام

      دبه درآوردن

    • سیروس

      سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز.

      مرده ان نیست که نامش به نکویی نبرند

    • بدون نام

      بازنشستگان لشکری(ارتش)فراموش نشودوصحبت۹۰درصدبودکه آقایان،کاهش ندهند!تورم بالاست!

    • بدون نام

      خدالعنت کنه همش دوروغه

    • بدون نام

      هفته ای ۵درصد ازش میزنن و تا اول مهر میشه همین که الان هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج