۱۰۲۷۴۷۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مهاجم دورگه آلمانی به پرسپولیس نمی‌آید

دنیس اکرت قصدی برای بازی در لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس ندارد و می‌خواهد در یکی از بهترین لیگ‌های اروپایی بازی کند.

ایران ورزشی: دنیس یرای اکرت مهاجمی است که با حضور او در سلتاویگو اسپانیا نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ البته برای ما ایرانی‌ها که می‌دانستیم او اصالتی ایرانی دارد و حتی می‌تواند پیراهن تیم ملی را بر تن کند. جالب است که در بیو پروفایل اینستاگرامش هم پرچم ایران را می‌توانید ببینید.

اکرت ژانویه ۱۹۹۷ از مادری اسپانیایی و پدری ایرانی- آلمانی در بن آلمان متولد شد. او در سال ۲۰۰۷ از پولهایم راهی کلن شد تا در تیم نوجوانان این باشگاه بازی کند. حضور او در کلن تنها دو سال ادامه داشت و پس از آن راهی آلمانیا آخن شد. دنیس جوان دو سال بعد به مونشن‌گلادباخ پیوست و تا رده زیر ۱۹ سال برای این تیم بازی کرد.

او که یک مهاجم هدف و ۱۸۲ سانتیمتری است، در مجموع حضورش در لیگ‌های پایه آلمان در ۸۲ بازی موفق به زدن ۴۷ گل شد. درخشش خوب او در تیم‌های پایه باعث شد یک ‌بار برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های آلمان به میدان برود اما پس از آن دیگر نتوانست در رده ملی به میدان برود. اکرت تا سال ۲۰۱۷ برای مونشن‌گلادباخ دو بازی کرد اما موفق به گل‌زنی نشد. با این حال در این سال مورد توجه قرار گرفت و با انتقالی آزاد به این تیم پیوست. او در لالیگای ۳ موفق شد عملکرد نسبتاً خوبی از خود به جا گذاشته و با ۹ بار گل‌زنی در ۴۲ بازی حتی به تیم اصلی سلتا راه یافت و در لالیگا به میدان رفت اما در گلزنی ناکام ماند و با تغییر سرمربی کمتر فرصت بازی در تیم اصلی را به دست آورد.

در این شرایط او در نیم‌‌فصل همان سال به صورت قرضی راهی هلند شد تا در تیم نه‌ چندان مطرح اکسلسیور بازی کند. او در ابتدا بیشتر برای تیم زیر ۲۱ سال این تیم بازی می‌کرد و در چهار دیداری که برای این تیم به میدان رفت، موفق شد چهار بار دروازه رقبا را باز کند. در این شرایط توانست در ترکیب اصلی این تیم که در خطر سقوط به دسته پایین‌تر بود، قرار بگیرد. تنها دو گل برابر امن و هراکلس حاصل ۱۲ بازی او برای این تیم بود.

اکسلسیور حتی با تغییر سرمربی نیز نتوانست در سطح نخست لیگ هلند باقی بماند و پس از قرار گرفتن در رتبه شانزدهم در لیگ ۱۸ تیمی راهی پلی‌آف بقا شد اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به والویک باخت و سقوط کرد.

در پایان فصل اکسلسیور تمایلی برای تمدید قرارداد با اکرت یا خرید او نداشت و سلتاویگو نیز تصمیم گرفت قراردادش با او را فسخ کرده و این بازیکن ۲۲ ساله به‌عنوان بازیکن آزاد به دنبال چالشی تازه در تیمی جدید باشد. اکرت ترجیح داد به آلمان برگردد و این بار در لیگ یک برای اینگولشتات بازی کند. اتفاقی که خیلی‌ها آن را بازگشت به عقب می‌دانستند اما اکرت می‌خواست توانایی‌های خود را اثبات کند و دوباره به سطح نخست بوندس‌لیگا برسد. اتفاقی که تا حدودی رخ داد و اکرت توانست در ترکیب اینگولشتات بدرخشد.

دنیس اکرت اوایل فصل و به عنوان بازیکن آزاد پیراهن اینگولشتات را پوشید و از همان ابتدا نشان داد چه مهاجم زهرداری است. او روی هم ۳۰ بار در ترکیب اینگولشتات در بوندس‌لیگای ۳ قرار گرفت، ۲۰۹۷ دقیقه در زمین حضور داشت و ۱۴ گل نیز به ثمر رساند. یعنی به ازای هر ۱۴۹ دقیقه بازی یک گل زده که آمار فوق‌العاده‌ای برای او محسوب می‌شود. اکرت به جز ۱۴ گل، شش پاس گل هم داد و البته چهار بار هم برای اینگولشتات پنالتی گرفت تا مورد توجه تیم‌های مختلف آلمانی و خارجی قرار بگیرد.

اینگولشتات البته نتوانست موفقیتی در صعود به سطح بالاتر کسب کند. این تیم با کسب ۶۳ امتیاز از ۳۸ بازی در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و با توجه به این‌که بایرن مونیخ ب مجوز صعود نداشت، به پلی‌آف رفت تا مقابل نورنبرگ بازی کند. در بازی رفت نورنبرگ دو بر صفر پیروز شد و دیدار برگشت هم با نتیجه سه بر یک به سود اینگولشتات تمام شد اما نورنبرگ به لطف گل زده در خانه حریف توانست مجوز حضور در بوندس لیگای دو را دریافت کند.

حالا که اینگولشتات به یک سطح بالاتر نرسیده و اکرت هم درخشیده، بحث‌ها و شایعه‌های فراوانی درباره آینده این مهاجم ایرانی- آلمانی شنیده می‌شود. ظرف روزهای اخیر از پرسپولیس به عنوان یکی از تیم‌های خواهان دنیس اکرت نام برده شده و گروهی مدعی‌اند او می‌تواند پیراهن پرسپولیس را بپوشد و برای این تیم در لیگ ایران بازی کند. نکته اصلی اما این است که دنیس اکرت فعلاً علاقه‌ای به حضور در لیگ ایران ندارد و رویاهای خود را در بوندس‌لیگا دنبال می‌کند.

با توجه به درخشش دنیس اکرت با پیراهن اینگولشتات، این بازیکن مورد توجه چند تیم آلمانی و همچنین انگلیسی قرار گرفته. نمونه‌اش کی پی آر در انگلیس که پیشنهاد رسمی‌اش به دست مسئولان اینگولشتات رسیده و یا آرمینیا بیلفلد در آلمان که خواهان جذب اکرت شده است.

آرمینیا بیلفلد سال قبل در لیگ دو حضور داشت و موفق شد مجوز بازی در بوندس‌لیگا را به دست بیاورد. به همین دلیل و برای تقویت خط حمله، آن‌ها جذب اکرت را در دستور کار قرار داده‌اند تا شاید بتوانند او را به جمع مهاجمان تیم‌شان اضافه کنند.

با توجه به آمار گل‌زنی اکرت در اینگولشتات، حتی ادامه حضور در این تیم هم می‌تواند برای این مهاجم مهم‌تر و ارزشمندتر از حضور در لیگ ایران باشد. نه اینکه لیگ ایران کیفیت پایینی داشته باشد بلکه اکرت اهداف دیگری در سر دارد که یکی از آن‌ها بازی در بوندس‌لیگا و تنه به تنه شدن با بهترین بازیکنان دنیا است.

البته در این هفته‌های اخیر یک شایعه هم مطرح شده. اینکه دراگان اسکوچیچ عملکرد دنیس اکرت در فصل قبل را زیر ذره‌بین قرار داده و بعید نیست او را هم به تیم ملی ایران دعوت کند. البته با وجود مهاجمان آماده‌ای چون سردار آزمون، کاوه رضایی و مهدی طارمی، شاید دعوت از دنیس اکرت به اردوهای بعدی و زمان‌ دیگری موکول شود.

در مقطع فعلی شاید مهم‌ترین خبری که درباره اکرت هست این‌که او قصدی برای بازی در لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس ندارد و می‌خواهد همچنان در یکی از بالاترین لیگ‌های اروپایی، حتی سطح دومش، بازی کند و در سرزمینی که متولد شده، طعم موفقیت را بچشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجتش ایرانیه ایرانی یعنی پایبند به ایران باشد

    • بدون نام

      اصلا نمیتونن جذب کنند مگر قانون برا همه نیسن جذب بازیکن با یورو ممنوع.. لنگی های عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج