جاباما
۱۰۲۷۸۴۲
۲ نظر
۵۰۲۹
۲ نظر
۵۰۲۹
پ

برگ اول جنجالی‌ترین پرونده قضایی سینما رقم خورد

شبهات و ابهامات پیرامون محمد امامی باعث شده است که بسیاری از اهالی سینما و خبرنگاران خواستار برگزاری دادگاه وی طبق روال دیگر متهمان این پرونده به صورت علنی باشند.

خبرگزاری صبا: شبهات و ابهامات پیرامون محمد امامی باعث شده است که بسیاری از اهالی سینما و خبرنگاران خواستار برگزاری دادگاه وی طبق روال دیگر متهمان این پرونده به صورت علنی باشند.

سرانجام پس از مدت‌ها محمد امامی یکی از چهره‌های مهم سینمایی که در سال‌های اخیر توانست در شبکه نمایش خانگی و همچنین سینما برای خودش اسم و رسمی دست و پا کند، به میز محاکمه فراخوانده شد. امامی غیر از حوزه فرهنگ، فعالیت‌‌های اقتصادی متعدد دیگری هم از جمله معاملات ملکی در شمال تهران، صادر کردن قیر ایران به امارات و قطر و همچنین شراکت در پروژه‌های پتروشیمی را در کارنامه دارد.

برگ اول جنجالی‌ترین پرونده قضایی سینما رقم خورد

شهرت امامی به حضورش به عنوان تهیه کننده در سریال «شهرزاد» برمی گردد اما نام او در پروژه‌های دیگر و بعضا موفق سینمایی هم دیده می شود. «ابد و یک روز»، «خوب، بد، جلف»، «کاناپه» و … جزو آثاری هستند که گفته می شود امامی در تولید آنها نقش مهمی داشته است. امامی در شبکه نمایش خانگی هم با تهیه کنندگی سریال «شاهگوش» کار خودش را آغاز کرد و بعدها به همراه هادی رضوی سریال «شهرزاد» را ساخت.

محمد امامی مالک موسسه تصویرگستر پاسارگاد است که این قضیه مدت‌ها مخفی بود. هر وقت نام این موسسه به میان می‌آمد، نام علی اسدزاده به‌ عنوان مدیرعامل قید می‌شد و گمان می‌رفت مالک این موسسه علی اسدزاده است. بعدها سیدهادی رضوی در لابه‌لای گفت‌وگویی که با یکی از روزنامه‌ها داشت، خواسته یا ناخواسته از مالکیت امامی در موسسه تصویرگستر پاسارگارد پرده برداشت و گفت:‌ «محمد امامی در این عرصه به دنبال خودنمایی و عکس گرفتن با بازیگران نبود، طرح و ایده در این زمینه داشت.

بابک زنجانی در این زمینه ‌تنها دو تا سه فیلم را بدون استراتژی و هدف خاصی ساخت. فرض کنیم انگار تنها بحث ورود به سینما برای او مطرح بود و بعد هم دچار آن مسائل شد؛ ولی امامی برند «شاهگوش» را در کارنامه داشت و دفتر پخش تصویر گستر پاسارگاد متعلق به او بود. امامی سوابق کاری روشنی داشت. همین مساله هم باب آشنایی من با او شد.»

شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۵ بود که برای اولین‌ بار خبر دستگیری محمد امامی در رسانه‌ها منتشر شد. امامی همزمان با آغاز ساخت سری دوم سریال «شهرزاد» بازداشت و باعث شد تا در همان زمان انتقادهای فراوانی متوجه عوامل این سریال شود. از امامی بارها در قرائت کیفرخواست‌های بانک سرمایه به‌عنوان کانون مفاسد و تخلفات اقتصادی نام برده شد ولی او طی تمام این مدت در بازداشت و تحقیقات گسترده‌ای روی تخلفاتش درحال انجام بود.

نکته جالب درباره امامی مصاحبه وی با یکی از روزنامه‌ها از داخل زندان بود. امامی در این مصاحبه ادعا کرد که نه‌ تنها به بانک سرمایه بدهی ندارد بلکه از این بانک بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز طلبکار است. او همچنین درباره هزینه تولید سریال «شهرزاد» گفت: «تولید هزارو ۵۰۰ دقیقه سریال شهرزاد حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان هزینه داشته است. این مبلغی است که برای سریال‌های درجه ۲ تلویزیون هزینه می‌شود.»

روز گذشته ۲۷ مرداد اولین جلسه رسیدگی به اتهامات امامی با قرائت کیفرخواست ۲۴۰ صفحه‌ای متهمان و دلایل انتساب جرم آنان برگزار و ادامه رسیدگی به پرونده توسط قاضی مسعودی به جلسه بعدی دادگاه موکول شد. این درحالی است که دادگاه رسیدگی به اتهامات اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در این پرونده و پرونده‌های حساس مفاسد اقتصادی تا پیش از این به صورت علنی برگزار می‌شدند.

نکته دیگر این است که دادگاه هادی رضوی متهم دیگر این پرونده و همکار امامی نیز به صورت علنی و در حضور خبرنگاران برگزار شده است. هادی رضوی در جریان این رسیدگی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

برگ اول جنجالی‌ترین پرونده قضایی سینما رقم خورد

علنی برگزار نشدن دادگاه امامی واکنش هایی را نیز به همراه داشته است. ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره ملی فیلم فجر در صفحه شخصی خود نوشت: «یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مصادیق شفافیت، علنی بودن دادگاه‌های مهم است. از آنجایی که در چند سال اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی درباره پرونده محمد امامی و اعضا مرتبط با وی مطرح بوده است برگزار شدن علنی دادگاه او می تواند بسیاری از مسائل را برای اهالی سینما نیز مشخص نماید. دادگاه محمد امامی می تواند بسیاری از مسائل و ارتباطات پشت پرده وی را مشخص نماید و باعث شود تا به شبهات و ابهامات بسیاری پاسخ داده شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کشور چه بخور بخوریه برای برخیها.ولی مردم عادی باید بمیرن.عجب عدالتی

    • آرمان عظیمی

      خدایا اینجا چه خبره؟؟ خیلی از خانوارها درآمدشون ماهی یک میلیون هم نیست و بعضی ها فقط یک ملیون شغل متفاوت دارند!! کاش یک مسئول اجرایی این مملکت بودم تا کاری می کردم نیازمندها و حلال خورها بشن همه کاره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج