۱۰۲۷۸۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لایپزیش – پاری‌سن‌ژرمن؛ فینالیستِ نو

لایپزیش و پاری‌سن‌ژرمن در لیسبون برای اینکه تاریخ‌ساز شوند و برای اولین مرتبه فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند، مبارزه خواهند کرد.

خبرورزشی: درست است که وقتی تماشاگر در ورزشگاه‌ها نیست هیجان فوتبال هم کم می‌شود، اما لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرده توانایی این را دارد که بی‌تماشاگر هم هیجان را به خانه‌ها بیاورد. همین‌که حالا لایپزیش و پاری‌سن‌ژرمن در مرحله نیمه‌نهایی هستند و برای فینالیست شدن مبارزه می‌کنند، نشان می‌دهد لیگ قهرمانان تا چه حد غیرقابل پیش‌بینی است. امشب در دیداری که از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون برگزار خواهد شد، اولین فینالیست فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان را خواهیم شناخت.

لایپزیش؛ نتیجه جوانگرایی

هم تیم جذابی دارند و هم سرمربی‌شان بر این جذابیت افزوده است. لایپزیش باشگاه پولداری در فوتبال آلمان به‌شمار می‌آید، اما این باشگاه سیاستش را بر پایه جوانگرایی بنا نهاده و در این مسیر موفق هم بوده است. لایپزیش چندین بازیکن در ترکیبش دارد که باشگا‌ه‌های بزرگ اصلاً از آنها استفاده نمی‌کردند و با حضورشان در این تیم هم خودشان را مطرح کردند و هم تیم‌شان را به جایگاه خوبی رسانده‌اند. تیم یولیان ناگلزمن شجاع است و هیچ‌وقت چوب جوان بودنش را نخورده. پس از صدرنشینی در مرحله گروهی، در یک‌هشتم نهایی تاتنهام فینالیست فصل قبل را به راحتی کنار زدند و پس از آن اتلتیکومادرید را بردند که قهرمان فصل قبل را حذف کرده بود.

جزئیات موفقیت لایپزیش در چند خط جا نمی‌شود. آنها حالا بین بزرگان آلمان و اروپا هستند و بعد از چند سال پیشرفت گام به گام نشان داده‌اند نتایجی که گرفته‌اند اتفاقی نبوده. برنامه درست مساوی خواهد بود با نتیجه لازم. حالا تیمی را پیش‌رو دارند که پر از ستاره است. اگر لایپزیش موفق به حذف پاری‌سن‌ژرمن هم بشود باید با کپی‌برداری از آنها کتابی با عنوان «چگونه در کوتاه مدت موفق شویم» را بنویسیم.

پاری‌سن‌ژرمن؛ دارندگی و برازندگی

یک دهه است آنقدر ولخرجی کرده‌اند که به اینجا برسند و حالا مشخصاً از خوشحال‌ترین‌های اروپا هستند. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ابتدا با خرید ستاره‌های بزرگ و سپس با هزینه‌های هنگفت برای خرید بازیکنانی مثل نیمار و کیلیان امباپه خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. حاکمیت بلامنازع در فرانسه هواداران این تیم پایتخت‌نشین را راضی نمی‌کند. هر سرمربی تیمش را به قهرمانی لیگ یک می‌رساند و در نهایت اخراج می‌شود. مشخص است ناصر الخلیفی و همکارانش به چیزی جز فینالیست شدن در لیگ قهرمانان اروپا راضی نیستند. آنها جیب‌شان پر از پول است و نمی‌خواهند این پولی که خرج می‌کنند بدون سود باشد. شاید توماس توخل هم آینده‌اش را در همین بازی ببیند.

اگر پاری‌سن‌ژرمن فینالیست نشود مثل خیلی از تیم‌های بزرگ دیگر در یک چشم به‌هم زدن نام سرمربی‌شان تغییر خواهد کرد. بعد از اینکه لیگ یک فرانسه نیمه‌تمام ماند، پاری‌سن‌ژرمن وقت بیشتری برای آماده‌سازی خودش در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا داشت. اگرچه پاریسی‌ها کمی تحت فشار، متزلزل نشان می‌دهند و تیمی مثل لایپزیش باید نگران‌شان کند اما در دیدار مقابل آتالانتا نشان دادند در اندک لحظات می‌توانند زهر خودشان را بریزند. آیا سرانجام طلسم فینالیست شدن پاری‌سن‌ژرمن خواهد شکست؟

آخرین جدال

این نخستین نبرد لایپزیش و پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های اروپایی به‌شمار می‌رود.

آمار بازی

صفر) نه لایپزیش و نه پاری‌سن‌ژرمن سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را نداشته‌اند و به این ترتیب قطعاً یک فینالیست جدید رقابت‌ها خواهد داشت.
یک) پاریسی‌ها فقط یک مرتبه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند که به فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ برمی‌گردد. با شکست از میلان در آن فصل از حضور در فینال بازماندند.
یک) همان‌طور که حضور در مراحل قبل برای لایپزیش اتفاق تازه‌ای بود، حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم برای این باشگاه ۱۱ ساله برای نخستین مرتبه رخ می‌دهد.
۳) در ۳ بازی آخر مراحل حذفی لیگ قهرمانان بین تیم‌های فرانسوی و آلمانی، فرانسوی‌ها رقبا را حذف کرده‌اند. پاری‌سن‌ژرمن موفق شده بایرلورکوزن را کنار بزند، موناکو موفق به حذف دورتموند شده و همین فصل هم پاریسی‌ها، دورتموند را حذف کرده‌اند.
یک) این نخستین مرتبه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که دو تیم فرانسوی در نیمه‌نهایی حضور دارند.
۱۳) ۱۳ سال پیش در تیم دوم باشگاه آگزبورگ، توماس توخل سرمربی بود و یولیان ناگلزمن مدافع تیمش. ناگلزمن که به‌دلیل مصدومیت زانو فوتبال را خیلی زود کنار گذاشت پس از آن مدتی در کنار توخل مربیگری کرد.
۹) تیم تحت هدایت توماس توخل در تمامی ۹ بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا دروازه رقبا را باز کرده است.
۳۳) یولیان ناگلزمن سرمربی لایپزیش با ۳۳ سال و ۲۱ روز سن جوان‌ترین مربی راه‌یافته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست.
۱۱) باشگاه لایپزیش ۱۹ مِی ۲۰۰۹ افتتاح شد. تیم آلمانی، کم‌سابقه‌ترین تیمی است که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.
۷) لایپزیش در ۷ بازی از ۸ بازی آخرش در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی پیروز شده است.
صفر) تیم تحت هدایت یولیان ناگلزمن این فصل به مصاف دیگر تیم فرانسوی مرحله نیمه‌نهایی رفته. مقابل لیون یک بازی را باختند و در یک بازی به تساوی رسیدند.
یک) پاریسی‌ها هم این فصل حریف آلمانی داشته‌اند. در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان موفق شدند پس از شکست در بازی رفت، بازی برگشت را از دورتموند ببرند و صعود کنند.
۵) کیلیان امباپه با ارسال ۵ پاس‌گل بهترین گلساز لیگ قهرمانان اروپا بوده است. البته او چند شریک در صدر این جدول دارد، اما به خاطر دقایق بازی کمتر در حال حاضر صدرنشین است.
۴) بهترین گلزنان لایپزیش در لیگ قهرمانان تیمو ورنر، مارسل زابیتسر و امیل فورسبرگ هستند که هرکدام ۴ گل زده‌اند. از این جمع ورنر جدا شده است.

مصدومان و محرومان

ابراهیما کوناته تنها مصدوم لایپزیش برای این بازی حساس است. کیلور ناواس و لاوین کورزاوا نمی‌توانند پاری‌سن‌ژرمن را در این بازی همراهی کنند. شرایط مارکو وراتی هم مبهم است.

ترکیب احتمالی دو تیم

لایپزیش: گولاشی، کلوسترمن، اوپامکانو، هالستنبرگ، آنخلینیو، لایمر، کمپل، زابیتسر، اولمو، انکونکو و پولسن
پاری‌سن‌ژرمن: ریکو، کِرر، سیلوا، کیمپمبه، برنات، مارکینیوس، گِیه، دی‌ماریا، نیمار، امباپه و ایکاردی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج