جاباما
۱۰۲۷۹۸۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

محمود فرشچیان به «فرزانگان فرهنگ» می‌آید

برنامه «فرزانگان فرهنگ» با حضور محمود فرشچیان سه شنبه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه «فرزانگان فرهنگ» با حضور محمود فرشچیان سه شنبه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «فرزانگان فرهنگ» با موضوع آیین گرامیداشت استاد محمود فرشچیان چهره نامدار هنر نگارگری ایران سه شنبه‌ها با حضور محمود فرشچیان، خانواده، دوستان و شاگردان و ارادتمندان او از سراسر جهان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

محمود فرشچیان به «فرزانگان فرهنگ» می‌آید

این مجموعه برنامه که از امروز بیست هشتم مرداد ماه از رادیو فرهنگ و در برنامه فرزانگان فرهنگ پخش می‌شودبه مدت دو ماه ادامه دارد.

فرشچیان بنیان‌گذار مکتب نوین در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر، روح جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد تا استقلالی به این هنر بدهد. نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از عناصر سنتی و مدرن که ترکیب سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند. برخی از توانایی‌های او احساس فوق‌العاده خلاقیت، نقوش متحرک، خلقت فضا‌های گرد و منحنی، خطوط نرم و قدرتمند و خلقت رنگ‌های مواج هستند. آثار فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از اصالت و نوآوری است. آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات فارسی، قرآن، کتاب‌های مقدس مسیحیان و یهودیان و همچنین تخیل عمیق خود او تأثیر گرفته‌است. فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده‌است. او دعوت شد تا در دانشگاه‌های متعدد و مؤسسات هنری صحبت کند و شش کتاب و مقالات متعددی در مورد آثار او منتشر شده‌است.

در این مجموعه برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان را روایت می‌کند و استاد فرشچیان نیز در این برنامه از خاطرات خود می‌گوید همچنین در قسمت‌های مختلف خانواده، دوستان، شاگردان و اهل فرهنگ و هنر ایران و جهان از خاطرات و تاثیرات هنری -فرهنگی محمود فرشچیان روایت خواهند کرد.

محمد علی رجبی، امیر رضایی نبرد، مجید مهرگان، احمد مهدوی دامغانی، سید حسین نصر، سید حسن صایب، آیدین آغداشلو، محمد جلیل رسولی، یدالله کابلی، غلامحسین امیرخانی، محمد رضا اصلانی، محمد باقر کلاهی اهری، بهاء الدین خرمشاهی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، سید علیرضا میرعلینقی، بهرام سالکی، محمدمهدی هراتی، محمد باقر آقامیری، احمد محیط طباطبایی، بهمن نامور مطلق، بهمن آزموده، محسن کاوه، حسین کاشیان، اردشیر مجرد تاکستانی، حسن محمدی، فرزانه اعظم لطفی، زیبا فلاحی، فهیمی فر، حبیب الله صادقی، محمد احصایی، کیخسرو خروش؛ خشایار قاضی زاده و تنی چند از هنرمندان و اهل اندیشه و ادب و فرهنگ هنر ایران و جهان در این مجموعه برنامه حضور خواهند داشت که اتفاقی ارزنده در بازشناسی زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان است.

تهیه و تالیف این مجموعه برنامه بر عهده محمدحسینی باغسنگانی است و این برنامه روز‌های سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ بر روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود و در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج