جاباما
۱۰۲۷۹۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار مشابه استقلال و پرسپولیس

دوره نوزدهم لیگ برتر در ایستگاه آخر خود روز پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد. جدا از گلزنان تیم‌ها، نقش پاسور‌ها بسیار تعیین‌کننده و مهم است و حتی برای مربیان بسیار باارزش.

خبرورزشی: تا هفته بیست و نهم لیگ برتر، میلاد جهانی وینگر چپ‌پای صنعت نفت آبادان با ۸ پاس گل در صدر جدول پاسور‌های لیگ قرار دارد. جالب است بدانید این تیم مجموع گل زده‌اش ۲۹ گل است و حدود ۲۸ درصد گل‌های زردپوشان آبادانی روی پاس میلاد جهانی به ثمر رسیده است که باید گفت آمار جالب توجهی است.

نفر بعدی مهدی قایدی مهاجم ریزنقش استقلال است که با ۷ پاس گل در رده دوم قرار دارد. البته او ۹ گل هم به ثمر رسانده که نشان می‌دهد علاوه بر تبحر در پاس گل، تا حدی گلزن نیز هست. استقلال با ۵۱ گل زده بهترین خط حمله را دارد و قایدی حدوداً روی ۱۴ درصد گل‌های آبی‌پوشان تأثیر مستقیم داشته است.

از تیم پرسپولیس هم مهدی ترابی بهترین پاسور و نفر سوم جدول پاس گل است. ترابی شرایطی مشابه قایدیِ استقلال دارد. او ۱۰ گل به ثمر رسانده و روی حدود ۱۴ درصد گل‌های سرخپوشان مؤثر واقع شده است.

نفرات بعدی لیست پاسور‌ها علی علیپور (پرسپولیس)، معین عباسیان (سایپا)، محمد محبی و محمدرضا حسینی (سپاهان)، سعید واسعی (پیکان) و محمدرضا خلعتبری (شهرخودرو) هستند که همگی ۵ پاس گل داده‌اند. از این نفرات علیپورِ پرسپولیس با ۵ پاس گل و به ثمر رساندن ۱۰ گل عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارد. سپاهان هم ۲ بازیکن با دادن ۵ پاس گل به نام‌های محبی و حسینی دارد. حالا اگر بخواهیم به تفکیک تیمی پاس گل‌هارا محاسبه کنیم، سرخابی‌ها در صدر هستند و تیم سپاهان نیز در جایگاه سوم قرار دارد. ۳ بازیکن استقلال یعنی مهدی قایدی (۷)، علی کریمی (۴) و وریا غفوری (۴) روی هم ۱۵ پاس گل داده‌اند. پرسپولیس آماری خیلی مشابه رقیب سنتی خود دارد. مهدی ترابی (۶)، علی علیپور (۵) و وحید امیری (۴) بیشترین پاس گل را در تیم‌شان داده‌اند که جمع پاس گل این ۳ نفر نیز ۱۵ است، ولی ۳ بازیکن سپاهان عملکرد نزدیکی با سرخابی‌ها داشتند؛ محمد محبی (۵)، محمدرضا حسینی (۵) و مهدی ترکمان (۴) که عدد ۱۴ را به ثبت رساندند.

با این حال آمار پاس گل بازیکنان فوتبال ایران در لیگ حرفه‌ای به آن صورت جالب توجه نیست و هیچ کدام از پاسور‌ها تعداد پاس گل‌های خود را دورقمی نکردند. بسیاری از گل‌ها با پاس‌های مستقیم بازیکنان به مهاجمان تبدیل به گل نشده و سرنوشت توپ‌ها با دفع ناقص مدافعان یا دروازه‌بان تبدیل به گل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج