۱۰۲۸۰۶۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خاتمی: مداحان سخنی نگویند که مشکل ساز شود

عضو مجلس خبرگان رهبری در توصیه به برگزار کنندگان مراسمات عزاداری گفت: مداحان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که مشکل ساز شود، مداحان باید روی کلمه کلمه ای که می گویند فکر کنند.

خبرگزاری تسنیم: سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه دوشنبه در یازدهمین نشست "جامعه ستایشگران استان قم" که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: محرم امسال هیچ کسی در پی تعطیلی عزاداری ماه های محرم و صفر نیست ولی باید این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند محکم خواهیم ایستاد، افزود: با افتخار باید از نظام اسلامی به‌عنوان برافراشته کننده پرچم امام حسین(ع) دفاع کرد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که رهبری آن برقراری مجالس روضه را افتخار خود می‌داند و صداوسیما آن نیز در دهه محرم تبدیل به عزا خانه امام حسین(ع) می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ سلامت عزاداران و مردم از لحاظ فقهی واجب است، اهمیت حفظ جان مردم به‌ اندازه اهمیت برگزاری مجالس امام حسین(ع) است.

خاتمی: مداحان سخنی نگویند که مشکل ساز شود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه بند بند وجود جامعه ایرانی آغشته به مهر امام حسین(ع) است، تصریح کرد: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند، این سخن بی اساس و نادرست است.

وی گفت: امروز مردم مداحی را هنری آیینی می دانند از این رو مداحان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که مشکل ساز شود، مداحان باید روی کلمه کلمه ای که می گویند فکر کنند.

خاتمی مجالس سیدالشهدا را از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌ها نیست و نباید نظام اسلامی را به این تهمت بزرگ متهم کرد، برپایی مجلس عزا از مصادیق تعظیم شعائر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج