۱۰۲۸۱۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سیدصالحی: باید در فوتبال ایران را تخته کنیم!

پیشکسوت فوتبال در مورد حضورش در سپاهان فصل بعد و سایر موارد صحبت کرد.

خبرگزاری ایلنا: سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار در خصوص شرایط سپاهان در آستانه بازی با پیکان اظهار داشت: سپاهان توانست مقابل شهر خودرو به یک پیروزی خوب برسد. شهر خودرو یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ بود و تا مقطعی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شد و حضور بختیاری زاده انگیزه و تلاش این تیم را بیشتر کرده و بردن این تیم اصلاً کار راحتی نیست ولی بازیکنان با انگیزه و روحیه بالا توانستند یک بازی خوب انجام داده و به پیروزی برسند. در بازی با پیکان هم سپاهان باید از فرصتی که برای کسب سهمیه دارد استفاده کند و ۳ امتیاز را بگیرد. هر چند کار سختی دارد چرا که پیکان در خطر سقوط قرار دارد و بازی برایش حکم مرگ و زندگی دارد. از طرفی استرس این تیم هم بیشتر از سپاهان است. با توجه به بازی پیکان مقابل استقلال که دیدیدم باید بگویم کار سپاهان سخت است ولی امیدوارم دست پر خارج شوند.

وی در مورد نگرانی هواداران بابت فصل آینده سپاهان هم گفت: سپاهان یک باشگاه بزرگ است و انتظار هواداران همیشه از این تیم بالاست. بعد از رقتن آقای قلعه‌نویی بهترین تصمیم این بود که کار به دست میگوئل تکسیرا سپرده شود چرا که دو سال در سپاهان حضور دارد و با شرایط تیم و بازیکنان آشنایی کامل دارد. برای فصل بعد هم به نظرم بهتر است هرچه سریعتر تکلیف روشن شود و ما بعد از رقابت‌های لیگ بازی‌های آسیایی در پیش داریم و باشگاه هرچه سریعتر هم مدیرعامل را مشخص کند و هم سرمربی جدید را و همین بازی‌های آسیایی یک محک جدی برای سرمربی جدید است تا در میدان بزرگ محک بخورد و آماده فصل جدید شود.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه هواداران سپاهان درخواست بازگشت بازیکنان سابق این تیم از جمله خودش و نویدکیا را داده‌اند هم توضیح داد: من خودم همیشه گفته‌ام یک سپاهانی‌ هستم و خدا را شکر می‌کنم نقشی ولو کوچک در چند قهرمانی این تیم داشتم. من در کارشناسی‌های تلویزیون که دعوت می‌شوم همیشه حق را گفته‌ام چرا که عقیده دارم پیشکسوت کارش کری خواندن نیست و این کار هواداران است. من سپاهان را خانه خودم می‌دانم و آماده هستم به این تیم کمک کنم ولی نظر مدیران باشگاه است که تمایلی به همکاری با من داشته باشند یا نه. اگر خواستند در خدمتم. در مورد نویدکیا هم باید بگویم نمی‌دانم او شرایط همکاری با سپاهان را دارد یا نه و اینکه اصلاً تمایل به این کار داشته باشد را خودش باید جواب دهد. مسائلی که در مورد مدرک مربیگری گفته می‌شود را خبر ندارم ولی از لحاظ تجربه باید بگویم نویدکیا شناسنامه فوتبال ایران و سپاهان است و باشگاه اگر با او برای آمدن به توافق رسید باید حمایت کند و اجازه دهد حتی شکست بخورد تا آبدیده شود و تجربه کسب کند. متاسفانه یک چرخه بسته سال‌ها در فوتبال ایران بوده و چند مربی سوای اینکه موفق بودند یا نه همیشه بین تیم‌ها جابجا می‌شدند و به نظرم باید به مربیان جوان اجازه ورود داده شود. در چند باشگاه این فصل چنین اتفاقی افتاد و نتیجه‌اش را هم دیدند. در اروپا هم رفته‌اند به این سمت که از مربیانی که در بدنه خود باشگاه بودند استفاده کنند و امثال لمپارد و سولسشیر و زیدان و پیرلو و... روی کار آمدند و این اتفاق خوبی است که در فوتبال ایران هم شاهدش باشیم.

سیدصالحی در پایان در مورد قرارداد ویلموتس که سوژه روز اخبار ورزشی است هم گفت: این یک فاجعه است که از سو مدیریت در فوتبال ایران می‌آید و فقط هم مختص به فدراسیون فوتبال نیست. به جز سپاهان همه باشگاه ها در حال حاضر بدهکار هستند و نگاه کنید پرونده شفر و برانکو و... هم دردسر ایجاد کرده چون ما تیم حقوقی قوی نداریم و قرارداد بستن بلد نیستیم. همیشه در پرونده شکایت خارجی ها طرف ایرانی شکست خورده است و این نشان از ضعف ما دارد. اگر ویلموتس ۱۰ سال در ایران کار می کرد و تحول ایجاد می کرد و نتایج خوب می‌گرفت و یک قدم فوتبال ما را جلو برده بود می‌گفتیم این پول نوش جانش ولی برای ۴ بازی که نتیجه شد شده باخت به بحرین و عراق این پول واقعاً فاجعه است. با ۱۷۰ میلیارد تومان کلی کار مفید برای فوتبال پایه می‌شود انجام داد. اگر مجبور شویم این پول را پرداخت کنیم فوتبال ایران ورشکسته می‌شود و فکر می‌کنم باید در آن را تخته کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج