۱۰۲۸۲۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وکیل خواهران منصوریان: رای صادره قانونی نبود

مصطفی سلیمانی وکیل خواهران منصوریان در خصوص حضور در فدراسیون ووشو و اعتراض به رای محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان اظهار کرد: رای که صادر شد گفتند یک هفته وقت اعتراض است و ما هم در وقت قانونی اقدام کردیم هرچند آیین نامه‌ای که به آن استناد کردند، در آن نه مرجع تجدید نظر خواهی مشخص شده و نه مشخص شده که چگونه به این اعتراض رسیدگی می شود.

جماران: مصطفی سلیمانی وکیل خواهران منصوریان در خصوص حضور در فدراسیون ووشو و اعتراض به رای محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان اظهار کرد: رای که صادر شد گفتند یک هفته وقت اعتراض است و ما هم در وقت قانونی اقدام کردیم هرچند آیین نامه‌ای که به آن استناد کردند، در آن نه مرجع تجدید نظر خواهی مشخص شده و نه مشخص شده که چگونه به این اعتراض رسیدگی می شود.

ما هیچ وقت منکر نظارت فدراسیون‌ها بخصوص فدراسیون ووشو نسبت به ورزشکاران نیستیم اما اگر قرار است نظارتی باشد باید از راه قانونی و درست پیش برود. این که به هر بهانه‌ای بخواهیم ورزشکار را محروم کنیم و متخلف شناسایی کنیم مسلما نه کسی قبول دارد و نه صورت خوشی دارد.

خود فدراسیون به استناد به آیین نامه‌ای که در سال ۱۳۷۴ نوشته شده که مربوط به تربیت بدنی است و این سازمان هم منحل و با سازمان ملی جوانان ادغام شده است. درواقع وزارت ورزش و جوانان سازمان را تشکیل داده بنابراین رای دارای ایراد است؛ پس فدراسیون اول باید این موضوع را اصلاح کند بعد نسبت به تخلفات شهربانو و سهیلا منصوریان و در کل هر ورزشکار دیگری رسیدگی کند.

او ادامه داد: به نظر من طبق شرایطی که گفتم درواقع فدراسیون به صورت غیر قانونی حکم صادر کرده چون قسمت های مشخصی دارد. آخر به چه جرم و تخلفی از میادین ورزشی محروم کرده‌اند؟ فدراسیون ووشو نسبت به تصمیماتی که می‌گیرد و نسبت به ورزشکاران و جامعه حقوقی کشور باید پاسخگو باشد و ما کوتاه نمی‌آییم. اکنون مبنای تصمیم چیست؟ رایی که صادر می‌شود باید مستند باشد. قانون اساسی، کنوانسیون‌های بین‌المللی، قوانین داخلی و خارجی به این هنجارها بسیار تاکید کرده‌اند. اینکه به هر بهانه‌ای محروم کنید کار درستی نیست و عواقب جبران ناپذیری برای جامعه ورزشی کشور دارد.

سلیمانی با اشاره به گفته‌های فدراسیون که اعلام کرده تخلف شهربانو و سهیلا منصوریان بار حقوقی دارد اظهار کرد: فعالیت در اینستاگرام و گذاشتن پست تخلف دو ملی پوش ووشو است. درواقع مسائل مطرح شده در جلسه با حرف‌هایی که در مصاحبه گفته شده همخوانی ندارد. این که یک شخصی شکایت می‌کند به جرم تشویش اذهان عمومی این مسئله را دادسرا و قانون باید رسیدگی کند و فدراسیون‌ها نمی‌توانند به این مسائل رسیدگی کنند. امیدوارم فدراسیون ووشو نسبت به این موضوع منطقی تر برخورد کند، عدالت را در تصمیماتش رعایت کند و صرفا هدفش محرومیت خواهران منصوریان نباشد چون مطمئنا هم از نظر ورزشی و هم منافع ملی عواقب جبران ناپذیری دارد. در هرحال این ورزشکاران زحمات زیادی کشیده‌اند بنابراین تصمیمات بدون دلیل و غیر قانونی به آن‌ها آسیب می‌زند.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه گفته شده اقدامات خواهران منصوریان منافع ملی را به خطر انداخته گفت: منافع ملی را چه کسی باید تشخیص بدهد؟ منافع ملی را چه کسی به خطر انداخته و اصلا با چه منفعتی؟ به نظر من این یک فرار رو به جلو است. این‌ها باید در مقابل مردم پاسخگو باشند که چرا به جای ورزشکاری که دوپینگش مشخص شده شخص دیگری را محروم می‌کنند. حالا خواهران منصوریان یک انتقادی کرده‌اند و از سر دلسوزی بوده است. طبق اظهاراتی که سهیلا منصوریان داشت حریفش سه راند بازنده اعلام شده بنابراین هر کس دیگری هم باشد ناراحت می‌شود. با اعتراض در اینستاگرام چه منفعت ملی‌ به خطر افتاده؟ به نظر من منافع ملی را کسی به خطر می‌اندازد که با تصمیمات غلط، جوانان و ورزشکارانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند را به خاطر برخی مسائل محروم می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج