۱۰۲۸۷۶۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

هم‌دست بمب‌گذار منچستر حبس ابد گرفت

دادگاه جنایی انگلیس روز پنجشنبه با صدور حکمی هاشم برادر جوان‌تر سلمان عابدی بمب گذار حمله تروریستی منچستر که در جریان آن ۲۲ کشته بر جای گذاشت را به حبس ابد محکوم کرد.

ایرنا: دادگاه جنایی انگلیس روز پنجشنبه با صدور حکمی هاشم برادر جوان‌تر سلمان عابدی بمب گذار حمله تروریستی منچستر که در جریان آن ۲۲ کشته بر جای گذاشت را به حبس ابد محکوم کرد.

«جرمی بیکر» قاضی این پرونده تصریح کرد که هاشم به اندازه برادرش در یک «جنایت ظالمانه، مرگبار و تکان دهنده» گناهکار است.

به گفته وی، متهم باید ۵۵ سال حبس بکشد تا سپس برای بخشودگی درخواست کند. بیکر عنوان کرد که هاشم شاید هرگز طعم آزادی را نچشد.

هم‌دست بمب‌گذار منچستر حبس ابد گرفت

هاشم پیش از حمله تروریستی منچستر در سال ۱۳۹۶ راهی لیبی شد، اما بلافاصله به اتهام همدستی با برادرش توسط نیروهای امینی دستگیر شد. انگلیس از همان موقع خواهان استرداد وی شده بود، تا سرانجام تیر ماه سال گذشته با هواپیمای ویژه دولت به این کشور منتقل گردید.

بر اساس این گزارش، هاشم در جلسه استماع امروز دادگاه حاضر نشد.

حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرنا منچستر' در شمال انگلیس یکم خرداد ۱۳۹۶ صورت گرفت و بر اثر آن ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح شدند.

پلیس منچستر اعلام کرد که سلمان عابدی مظنون اصلی این حمله تروریستی در محل انفجار کشته شده است.

به دنبال این حادثه تروریستی سطح هشدار امنیتی در انگلیس به مرحله 'بحرانی ' که بالاترین حد شمرده می‌شود، افزایش یافت و شماری از نیروهای نظامی این کشور در نقاط حساس لندن از جمله اطراف کاخ باکینگهام مستقر شدند.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از سال ۱۳۹۳ و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' (سطح چهار از مجموع پنج سطح) افزایش یافته که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»

انگلیس در سال ۱۳۹۶ شاهد ۵ حمله تروریستی بود که در جریان ده‌ها تن کشته و صدها تن دیگر مجروج شدند.

در جریان آخرین حمله تروریستی که در ایستگاه قطار پارسونز گرین واقع در غرب لندن صورت گرفت، انفجار یک بمب دست‌ساز ۳۰ تن مجروح برجای گذاشت که اکثر آن‌ها دچار سوختگی شدند. کارشناسان اعلام کردند، اگر بمب به‌طور کامل عمل کرده بود، ده‌ها تن کشته می‌شدند.

در پی وقوع این حادثه، هشدار امنیتی در انگلیس به مدت دو روز از سطح شدید به بحرانی ارتقا یافت اما پس از دستگیری تعدادی از مظنونان، هشدار امنیتی دوباره به سطح شدید کاهش یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج