جاباما
۱۰۲۸۹۹۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

استقبال اتحادیه عرب از آتش‌بس در لیبی

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از توافق دولت وفاق ملی و دولت شرق لیبی بر سر توقف درگیری‌ها استقبال کرد و خواستار برگزاری انتخابات شد.

خبرگزاری فارس: اتحادیه عرب امروز جمعه در واکنش به اعلام آتش بس در لیبی بین دو طرف متخاصم این کشور، از آن استقبال کرد.

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نیروهای تحت امر خود دستور توقف درگیری‌ها را داده است.

همزمان با این اعلام، دولت شرق لیبی با دولت «طُبرُق» که حامی ژنرال خلیفه حفتر است، در اقدامی مشابه از توقف عملیات‌ها و درگیری‌ها در خطوط تماس خبر داد.

به گزارش شبکه العربیه، اتحادیه عرب با استقبال از این آتش‌بس دو طرفه، طرفین درگیر را به برگزاری انتخابات جدید و حرکت به سوی راه حل سیاسی مسالمت‌آمیز دعوت کرد.

توافق آتش‌بس در لیبی در حالی امروز سی‌ویکم مرداد اعلام می‌شود که دولت وفاق ملی لیبی پیشتر پیشنهاد ابتکار عمل رئیس جمهور مصر مبنی بر توقف فوری و از سرگیری مذاکرات را رد کرده بود.

اعلام توقف درگیری‌‌ها در لیبی بعد از آن صورت گرفت که وزرای دفاع ترکیه و قطر طی این هفته وارد طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی شدند و با همتایان خود و فایز السراج دیدار و گفت‌وگو کردند.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱، تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات مغرب، دولت وفا ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال حفتر این دولت را به رسمیت نشناخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج