۱۰۲۹۱۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

چندین ماهواره ایرانی تا پایان سال پرتاب می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات درباره برنامه فضایی این وزارتخانه گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از ۵ ماهواره که در دست داریم با هماهنگی وزارت دفاع پرتاب‌هایی داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات درباره برنامه‌ فضایی این وزارتخانه گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از ۵ماهواره که در دست داریم با هماهنگی وزارت دفاع پرتاب‌هایی داشته باشیم.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات درباره برنامه‌ فضایی این وزارتخانه گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از ۵ ماهواره که در دست داریم با هماهنگی وزارت دفاع پرتاب‌هایی داشته باشیم. البته پرتابی که قرار بود در خردادماه انجام شود به دلیل اطمینان خاطر از عملکرد آن و هماهنگی برنامه‌ها به تاخیر افتاد که در تلاش هستیم تا پایان سال انجام ‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه ابر رایانه افزود: ابر رایانه ایرانی در زمینه هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد در بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

آذری جهرمی با اشاره به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر درباره فعالیت این وزارتخانه تصریح کرد: وزارت ارتباطات برای سال پایانی دولت ۱۰ برنامه عملیاتی را اجرایی می‌کند که بیشترین آنها در حوزه‌های فضایی و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و مرتبط با حوزه فضای مجازی و ارتباطات مردم است.

آذری جهرمی با بیان اینکه تا پایان سال ۵میلیون پورت اینترنت خانگی پرسرعت فراهم می‌شود، ادامه داد: برای این پروژه دو شهر قم و تهران هدفگذاری اولیه شده‌اند، کار اجرایی در شهر قم به اتمام رسیده و پروژه آماده رونمایی است که به دلیل شیوع کرونا، مراسم رونمایی رسمی از این پروژه انجام نشد اما پروژه وارد فاز اجرایی شده است و احتمالا مراسم رونمایی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود.

تجهیز 6کلانشهر به اینترنت پرسرعت خانگی

وی افزود: کار پروژه ۵ میلیون پورت اینترنت خانگی پرسرعت در تهران به سرعت پیش می‌رود و نصب و راه اندازی قابل توجهی داشته ایم، این پروژه در ۶ شهر پرجمعیت دیگر و کلانشهرها در حال اجراست و روند خوبی دارد.

بهره‌برداری از ابر رایانه

وزیر ارتباطات با اشاره به توسعه هوش مصنوعی در کشور خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ابر رایانه بزرگ ایرانی که جز ۵۰۰ کامپیوتر برتر دنیاست در دستور کار قرار دارد، این ابر رایانه برای پردازش اطلاعات و رسیدن به نتایج در هوش مصنوعی بسیار مهم و جز زیرساخت‌های هوش مصنوعی است که در بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
آذری جهرمی درباره راه‌اندازی مراکز داده نیز اظهار کرد: نخستین مرکز داده در شهر تهران با حضور رییس جمهور و دومین مرکز در تبریز با حضور رییس مجلس افتتاح شد.

رونمایی از بزرگترین مرکز داده

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بزرگترین مرکز داده زیرساختی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات است و برای پیام‌رسان‌ها و جستجوگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد با سرمایه‌گذاری 400 میلیاردتومان در هفته دولت رونمایی کنیم، کار اجرایی به اتمام رسیده و در حال استقرار سرورها و تجهیزات سخت‌افزاری هستیم و این پروژه مهمی محسوب می‌شود.

مشکل پوشش آنتن دهی را به ۱۹۵ گزارش دهید

آذری جهرمی درباره پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در مناطق شهری نیز بیان کرد: یک مشکل در پوشش آنتن مناطق شهری این است که مردم انتظار پوشش حداکثری دارند البته این انتظار به حق است و برای این موضوع نیازمند احداث دکل‌های جدید هستیم و نبود فضا برای نصب دکل‌ها، اپراتورها را با چالش مواجه کرده است. برخی‌ها به دلیل اینکه نگران سلامتی خود هستند اجازه نصب را نمی‌دهند و برخی‌ها درخواست جمع‌آوری دکل را دارند.

وی افزود: کسانی که دارای مشکل پوشش آنتن‌دهی هستند می‌توانند به شماره تلفن 195 اعلام کنند و همکاران بنده به موضوع رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه نسل پنجم تلفن همراه توضیح داد: در حوزه ارتباطی، فعالیت نسل پنجم از تلفن همراه را هدفگذاری کردیم که نصب آن در مناطقی از تهران آغاز شد و هم‌اکنون دو نقطه شهر تهران به این نسل از تلفن همراه مجهز و آزمایشگاه‌هایی نیز در کنار آنها بنا شده است.

تجهیز ۵ نقطه از تهران به نسل پنجم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در تلاش هستیم تا آخر شهریورماه در 5 نقطه از تهران نسل پنجم تلفن همراه فعال باشد. کار تحقیقاتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بر مبنای نسل پنجم تلفن همراه به سرانجام رسیده و از این پروژه نیز رونمایی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      نسل پنجم قطعش کنید خیلی امواجش برای سلامتی انسان ها و پرندگان خطرناکه

      پاسخ ها

      • ایرانی ضد دروغ

        مردم دارن تو فقر دست پا میزنیم اونوقت شما ؟؟؟؟؟

    • احسان

      انقدر پرتاب نکنین تو رو خدا
      همیشه شانس یارمون نیست بیفته تو اقیانوس
      یهو باد میزنه میفته وسط تهران کلی ادم رو به چاک میده

    • بدون نام

      تا پایان سال سقوط می‌کنند.

    • بدون نام

      فک کنم منظورش دیش ماهوارس

    • بدون نام

      آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی.
      چندین، با چند، از لحاظ عددی و ارقامی متفاوت است.

    • بدون نام

      با هزینه ۲۰هزار میلیارد به بالا

    • بدون نام

      مثل همون لباس فضانوردی هالووین

    • رضا

      وقتی مردم در گذران زندگی روزمره شان مانده اند ماهواره میخواهند جکار؟

    • seyed mosavi

      بهتره بگید وندتا ماهواره تا پایان سال میندازیم توی اقیانوس

    • بدون نام

      مردم درند از فقر و گرسنگی هلاک مبشن حالا شما هی ماهواره ول کنید و هزینه خرج کنید ایکاش به جای این همه ولخرجی کمی بفکر ملت گرسنه بودید این شد نان واب برای ملتی که به خاطر برنج دونه مرغی باید تو سر و کله خودشان در این وضع کرونا بزنند شرم اوره ادعا فقط ژست و کل کل با ابر قدرتها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج