جاباما
۱۰۲۹۲۳۴
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می‌شود

سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه حضور مهاجران افغانستان در ایران قانونمند می شود گفت: تیمی برای این مساله به ایران آمده‌اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آنها صادر کنیم.

ایرنا نوشت: سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه حضور مهاجران افغانستان در ایران قانونمند می شود گفت: تیمی برای این مساله به ایران آمده‌اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آنها صادر کنیم.

عبدالغفور لیوال روز شنبه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به سفر اخیر هیات عالی‌رتبه کشور افغانستان به ایران افزود: سند جامع راهبردی و توجه بیشتر روی مسائل اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و ترانزیتی بین دو کشور در مراحل نهایی تهیه قرار دارد.

وی با اشاره به هم‌زبانی، همسایگی و اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان تصریح کرد: آنگونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی هم اطلاع‌ نداریم، ظرفیت‌هایی در استان کرمان وجود دارد که ما تازه متوجه شده‌ایم.

سفیر افغانستان در ایران بیان کرد: نه جنگ در افغانستان زیاد دوام می‌کند و نه مشکلات بین‌المللی ایران، این دو کشور با هم دوست و همسایه هستند و دیدگاه ما باید بیشتر به این مساله متمرکز باشد.

وی با اشاره به مشابهت‌های استان کرمان و کشور افغانستان در اقلیم و تنوع آب و هوایی اظهار داشت: بیشترین تعداد حضور مهاجران افغانستانی در این استان است و همه مهاجران افغانستان از وضعیت کار و زندگی در استان کرمان راضی هستند و در تماس‌های خود با سفارت از همکاری خوب اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان ابراز رضایت می‌کنند.

لیوال ادامه داد: استان کرمان به لحاظ تعداد حضور مهاجران و مرکزیت برای سایر استان‌ها برای ما مهم است و در آینده در حد ایجاد یک کنسولگری، گزینه خوبی است.

وی گفت: خواستار بازنگری در قوانین بین نهادها جهت ارتباط بیشتر دو کشورهستیم و امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سرمایه‌گذاری مهاجران افغانستانی در ایران وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری ایران در کشور افغانستان نیز فراهم است.

سفیر افغانستان در ایران تاکید کرد: هرچند کرمان با افغانستان مرز مشترک تجاری ندارد اما از نظر تجاری و حضور مهاجران ارتباط خوبی برقرار است.

براساس این گزارش هم اکنون ۳۰۰هزار نفر تبعه کشور افغانستان در استان کرمان زندگی می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      مردم ایران نه کار دارند نه نان براچی گله گله افغانی را وارد ایران می کنید.

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا چرا باید با یه کشور فقیرتر از خودمون رابطه نزدیک داشته باشیم

      • انسانم آرزوست

        کاربر محترم علی بهتره بدونید ارزش پول اونا الان از پول ما بهتره وضعیت آزادی هم داره بهتر میشه اگه ایران و طالبان بذارن اونام زندگیشون بهتره

    • بدون نام

      آقا اینا دیگه باید برگردن به کشورشان والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا. با این همه کبکبه و دبدبشون

    • بدون نام

      دروغ دروغ

    • بدون نام

      از وقتی این بیچاره ها اومدن اوضاع بد که بود بدتر شد وبنام اینا
      افغانستان دشمن ما نیست این چین واعراب وروسیه س که غارتگر کشور وثروت کشور ماست وما هنوز خوابیم

    • بینام

      خدایااین مسولین بی لیاقت راازصفحه روزگارمحوکن

    • علی

      حضور بیشمار این افغانی ها به ضررمون هست باید همشون برگردن کشور خودشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهاجران افغانی را به کشور افغانستان بر گردانید بودن آنها در کشور جز ضرر چیز دیگری نیست در شهر ها اول گار گران افغانی را سر کار می برند چون هم حقوق کمتر ی نسبت به کارگر ایرانی می گیرند وهم کار فرما نمی خواهد پول بیمه پرداخت کند از روزی پای افغانی ها به ایران باز شد کار برای کارگران ایران کمتر شده وقتی همین افغانی ها به افغانستان بروند دیگر هیچ کارگر ایرانی بی کار نیست مشکل بی کار حل خواهد شد

    • بدون نام

      کرمان قطب مهاجرین افغان در ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج