۱۰۲۹۲۴۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

غرش جنگنده‌های استقلال بر سر رقبا

شیخ دیایاته، مهدی قایدی و البته امیرارسلان مطهری این فصل کاری کردند کارستان. مثلث مهاجمان استقلال در طول تمام مسابقات (با احتساب لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) روی‌هم ۳۸ گل به ثمر رساندند.

خبرورزشی: شیخ دیایاته، مهدی قایدی و البته امیرارسلان مطهری این فصل کاری کردند کارستان. مثلث مهاجمان استقلال در طول تمام مسابقات (با احتساب لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) روی‌هم ۳۸ گل به ثمر رساندند.

استقلال در حالی توانست فصل را با عنوان نایب‌قهرمانی به اتمام برساند که به‌جرأت می‌توان گفت مهمترین نقطه قوت این تیم، خط حمله پرتوانش بود. جدا از اینکه آبی‌پوشان طی تمام هفته‌های فصل نمایشی تهاجمی ارائه دادند، نباید از نقش پررنگ ۳ مهاجم کلیدی این تیم در موفقیت استقلال بی‌تفاوت عبور کرد. شیخ دیایاته، مهدی قایدی و البته امیرارسلان مطهری این فصل کاری کردند کارستان. مثلث مهاجمان استقلال در طول تمام مسابقات (با احتساب لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) روی‌هم ۳۸ گل به ثمر رساندند. آماری که از تعداد کل گل‌های زده برخی از تیم‌های لیگ برتری هم بیشتر است!

آقای گل فراموش‌نشدنی

بدون هیچ شک و تردیدی، شیخ دیاباته بهترین بازیکن استقلال در رقابت‌های لیگ برتر بود. بازیکنی که فصل را با مصدومیت شروع کرد و به همین خاطر چند مسابقه را از دست داد. مشکلی که در خلال رقابت‌ها نیز چند بار گریبانگیر او و البته استقلال شد، اما با این وجود باز هم توانایی خود را به رخ فوتبال ایران کشید. شیخ در خلال لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مجموعاً ۱۸ گل برای استقلال به ثمر رساند و البته هنوز هم می‌تواند آمار گل‌های زده خود را افزایش دهد. قطعاً جدال با پرسپولیس فرصت بسیار خوبی برای هنرنمایی مجدد این مهاجم تنومند محسوب می‌شود و اگر دیاباته بتواند چهارشنبه هفته جاری نیز در نقش یک گلزن ظاهر شود، بدون شک تا حد بسیار قابل ملاحظه‌ای بر میزان محبوبیت خود میان استقلالی‌ها خواهد افزود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر استقلال بتواند از سد پرسپولیس بگذرد و فینالیست جام حذفی شود، شیخ همچنان برای افزایش تعداد گل‌هایش فرصت خواهد داشت. البته نمایش فوق العاده این بازیکن باید زنگ خطر را برای مدیران باشگاه به صدا درآورد تا هرچه سریع‌تر مقدمات حفظ او برای فصل آینده را مهیا کنند. اگرچه دیاباته بازیکن بسیار باشخصیتی است، اما نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که قطعاً با پیشنهادات تیم‌های عربی حوزه خلیج‌فارس وسوسه خواهد شد.

فلفل تند استقلال

قبل از اینکه فصل شروع شود، هواداران استقلال حساب چندانی روی مهدی قایدی باز نکرده بودند و اعتقاد داشتند این بازیکن در پیچ و خم حواشی گرفتار شده و بعید به نظر می‌رسد بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد ولی اعتماد استراماچونی و زرینچه باعث شد تا مهاجم جوان و ریزجثه استقلال روزبه‌روز علاوه بر مسائل تاکتیکی، به لحاظ اعتمادبه‌نفس نیز در شرایط بهتری قرار بگیرد و از اواسط نیم‌فصل اول کنار دیاباته خطرناک‌ترین زوج خط آتش لیگ برتر را تشکیل بدهد. قایدی علاوه بر اینکه خوب گل می‌زد، به خوبی در نقش یک گلساز ظاهر می‌شد و شاید اگر در مقاطعی از مسابقات دچار آسیب‌دیدگی یا افت روحی نمی‌شد، جدا از کارنامه فوق العاده موفقی که با به ثمر رساندن ۱۲ گل از خود بر جای گذاشت، در قالب یک گلساز نیز می‌توانست نامش را تک و تنها به‌عنوان بهترین پاسور گل این فصل رقابت‌های لیگ برتر مطرح کند و این عنوان را با بازیکن صنعت نفت آبادان شریک نشود.
یکی از نکات جالب و مشترک میان شیخ دیاباته و قایدی اینکه هر دو بازیکن همه گل‌های‌شان که در مجموع ۳۰ گل می‌شود را فقط در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده‌اند و هنوز در جام حذفی موفق به گلزنی نشده‌اند! البته آن‌ها برای موفقیت در این عرصه نیز نباید ناامید باشند، چون هنوز جدال چهارشنبه مقابل پرسپولیس برای‌شان باقی مانده است.

خرید طلایی

استقلال زمستان سال گذشته و هنگامی که تازه فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی جانشین مرد ایتالیایی شده و هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده گرفته بود، سراغ امیرارسلان مطهری رفت و این مهاجم اسبق تیم امید را به جمع بازیکنان خود اضافه کرد. فورواردی که چند سال قبل بسیاری از کارشناسان آینده درخشانی را برایش متصور بودند ولی برخی اتفاقات عجیب و غریب موجب ناهموار شدن مسیر پیشرفتش شد. ارسلان به استقلال آمد و اتفاقاً بسیار زودتر از تصور هواداران در دل آن‌ها جای گرفت. به ثمر رساندن دو گل مقابل الریان قطر در دوحه و مهمتر از آن، دبل کردن برابر پرسپولیس در جدال سنتی پایتخت کافی بود تا این بازیکن با گیتارش در دل استقلالی‌ها جا باز کند. البته روند کامیابی مطهری پس از آغاز مجدد رقابت‌ها در تیر دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شد ولی در نهایت این بازیکن تاکنون ۸ گل برای استقلال به ثمر رسانده که با توجه به تعداد بازی‌های انجام داده برای این تیم و البته مصدومیتی که پشت‌سر گذاشت، آمار خوبی محسوب می‌شود.

حسرت رقبا

حالا استقلال خط حمله‌ای را در اختیار دارد که حتی داشتن یکی از آن‌ها برای اغلب تیم‌های لیگ برتری حسرت محسوب می‌شود. اگر مجموعه باشگاه بتواند این مثلث موفق را کنار همدیگر حفظ کند و با تقویت خط هافبک در فصل آینده، آن‌ها را بیش از پیش در جریان مسابقات تغذیه نماید، بدون شک موفقیت‌های آبی‌پوشان تداوم پیدا می‌کند و البته کابوس مدافعان حریف نیز ادامه پیدا خواهد کرد. البته به شرطی که جدا از بحث فنی، رشته رفاقت میان این سه نفر نیز مثل همین فصل استوار و محکم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قرمزه منه

      بهترین خط حمله رو دارن بازم
      مینالن و وزیر مقصر ناکامیهای
      خودشون میدونن اگه فقط چند
      تا بازی رو میبردن وپنالتی خراب
      نمیکردن وگل به خودی نمیزدن
      الان شاید نتیجه یه چیزه دیگه
      بود

      پاسخ ها

      • ل مثل لنگی ق مثل قشقایی

        دقیقا همین چرا بهترین خط حمله رو داریم ولی قهرمان نمیشیم غیر اینه که الطاف وزارت به سوگلیش در همه حال شاملش هست؟

    • ششششششش

      غرش؟منظورت وز وزه احتمالن غرش کجا بود عمو

    • بدون نام

      با شونصد امتیاز از پرسپولیس همیشه قهرمان فاصله داشتن ، پس مهاجمین پرسپولیس موشک قاره پیما بودن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو موش فاظلاب نه موشک قااااره پیما

    • علی

      جنگنده ها!!!!!!!!!
      توسط سامانه های دفاعی پرسپولیس همیشه قهرمان ساقط می شن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج