۱۰۲۹۲۷۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

مجلس لایحه قضایی قتل فرزند را بررسی می‌کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مفاد قانونی قتل فرزند توسط پدر گفت: در این راستا خلأ های قانونی وجود دارد؛ لذا لایحه ای را پیشنهاد دادیم که برای دریافت نظر به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

خبرگزاری ایرنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مفاد قانونی قتل فرزند توسط پدر گفت: در این راستا خلأ های قانونی وجود دارد؛ لذا لایحه ای را پیشنهاد دادیم که برای دریافت نظر به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

معصومه ابتکار یکی از مسوولیت های مهم در حوزه زنان و خانواده را رسیدگی به مشکلات حقوقی و توجه به مطالبات دانست و افزود: ما از ابتدای دولت دوازدهم شورای فکری حقوقی در معاونت تاسیس کردیم که از حضور وکلای آشنا به مشکلات مردم بهره بردیم.

وی از شکل گیری ۱۰ لایحه در حوزه مشکلات زنان و خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: سند پشتیبان برای این لوایح تولید شده است و محورهایی نظیر سخت شدن شرایط طلاق برای مردان، ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال، برابری دینی زنان و مردان را در بر دارد.

ابتکار ادامه داد: در این راستا تفاوت دیدگاه هایی میان صاحب نظران وجود دارد؛ لذا نشست هایی فقهی حقوقی در قم برپا و مشخصا ۸ نشست با همکاری دانشگاه مفید قم برگزار شد.

وی تاکید کرد: هر رخدادی در حوزه زنان و خانواده باید دارای مبنای فقهی قوی بوده و در چارچوب شرع مقدس پیش رود.

ابتکار با اشاره به اینکه مفاد قانونی قتل فرزند توسط پدر در شرف بررسی های حقوقی است، افزود: در این راستا خلأ های قانونی وجود دارد؛ لذا لایحه ای را پیشنهاد دادیم که برای دریافت نظر به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی سلسله نشست های برگزار شده در قم را به منظور اجماع آفرینی در راستای پیاده شدن تعالیم عالی اسلام در قوانین کشور دانست و گفت: در این رابطه لایحه مربوط به تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به مجلس و دولت رفت و در نهایت قانونی شد.

ابتکار ادامه داد: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ۱۰ سال در کمیسیون قضایی مجلس گیر کرده بود درحالیکه حقوق کودک در حقوق زن و خانواده گنجانده می شود و خوشبختانه این لایحه در روزهای آخر مجلس دهم تایید و ابلاغ شده است.

وی قانون جامع حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را از دستاوردهای بزرگ دولت و مجلس دانست و افزود: آئین نامه اجرایی آن بر عهده وزارت دادگستری است و ما نیز از شرکای اوله این لایحه بودیم.

ابتکار گفت: رعایت حقوق کودک خاصه در حوزه خشونت بسیار مهم است و ما باید ساز و کارهای قانونی لازم برای جلوگیری از ستم و خشونت را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما شاخص های عدالت جنسیتی را بر اساس قانون برنامه ششم و در چارچوب شرع مقدس استخراج نمودیم و تصویب کردیم که بخشی از این شاخص ها حقوق شهروندی است.

ابتکار خاطرنشان کرد: شخصا از همه استان ها بازدید داشتم و اسناد را تصویب کردیم. پیش از این زنان و خانواده بحثی تشریفاتی بود ولی برنامه های ما تصویب و اجرای آن شروع شده است.

وی افزود: امروز می توان ادعا کرد قابلیت ارزیابی وضعیت زنان و خانواده را در سراسر کشور داریم و حرکتی شایسته بر مبنای برنامه ها درنظر گرفته ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      خانم ابتکار ......

    • بدون نام

      قتل کردن مگر فرقی دارد قاتل باید در قانون چه پدر وچه هر کس دیگری باید مجازات شود .از خودتون قانون در نیارید

    • یاحق

      فقط آموزش می تواند جلوگیری کند چه خانواده و چه جامعه قانون جواب گو نیست و نمی تواند باشد.بعضی از رفتارها به فرهنگ جامعه برمی گردد که با آموزش بهتر قابل حل است تا قوه قهریه

    • AAAaaaAAA

      تا شما بررسی کنید رای گذاری کنید به مجلس بدهید قانون‌مندش کند آن قدر طول میکشد که دیگر فرزندی نمیماند

    • بدون نام

      قتل فرزند به خصوص دختران از حقوق اسلامی و شرعی پدر است و نباید اجازه داد کافران این حق دینی را از مردم سلب کنند

    • ح

      شما که فرزندتان جاش خوبه

    • سایه

      سخت گیری عامل بازدارنده است وباعث امنیت میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج