۱۰۲۹۴۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فینال هیجانی بایرن مونیخ - پاری‌سن ژرمن

در آستانه بازی امشب فینال لیگ قهرمانان، اگر می‌خواهید حال و روز مدیران باشگاه پاری‌سن ژرمن را درک کنید، بچه‌پولدار‌هایی را درنظر بگیرید که با کلی پول خرج کردن در آستانه کسب اولین موفقیت‌شان در دنیای فوتبال هستند.

روزنامه جام‌جم: در آستانه بازی امشب فینال لیگ قهرمانان، اگر می‌خواهید حال و روز مدیران باشگاه پاری‌سن ژرمن را درك كنید، بچه‌پولدارهایی را درنظر بگیرید كه با كلی پول خرج كردن در آستانه كسب اولین موفقیت‌شان در دنیای فوتبال هستند. برای درك اوضاع مدیران بایرن‌مونیخ هم آن دسته از بچه‌ها را تصور كنید كه تا قبل از این كلی موفقیت به دست آورده و پیروزی در بازی امشب، كارنامه پیروزی‌های آنها را قطورتر می‌كند. حالا این سوال در ذهن خیلی‌ها نقش بسته كه شاگردان توخل كه با سرعت و تكنیك‌شان یادآور ماشین فرانسوی بوگاتی هستند از این بازی پیروز خارج می‌شوند یا شاگردان هانسی فلیك كه با كار تیمی و انسجام‌شان یادآور خودرویی همچون بنز هستند؟

در جست‌وجوی سه‌گانه

پاری‌سن ژرمن و بایرن مونیخ در حالی امشب حوالی ساعت ۲۳ و ۳۰دقیقه وارد ورزشگاه دو اسپورت لیسبون می‌شوند كه در یك زمینه با یكدیگر اشتراك دارند. هر دو این تیم‌ها در لیگ‌های داخلی و جام حذفی كشورشان به قهرمانی رسیده‌اند و با پیروزی در بازی امشب می‌توانند به یك سه‌گانه فوق‌العاده برسند. این اولین‌بار برای پاریسی‌ها است كه می‌توانند به چنین موفقیتی برسند. اما بایرنی‌ها چنین موفقیتی را در سال ۲۰۱۳ انجام دادند. در‌واقع اگر شاگردان فلیك به پیروزی برسند، دومین تیم در تاریخ اروپا هستند كه برای دو بار می‌توانند سه‌گانه به‌دست آورند. پیش از این بارسا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ توانسته بود به چنین موفقیتی برسد.

خط حمله‌های زهردار

یكی از دلایلی كه باعث شده خیلی از فوتبالی‌ها انتظار یك بازی هیجانی را داشته باشند، بازیكنانی است كه در خط حمله این دو تیم بازی می‌كنند. نوك پیكان خط حمله بایرن را روبرت لواندوفسكی لهستانی تشكیل می‌دهد كه تا اینجای فصل ۵۵ گل در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده و در این فصل از هر بازیكن دیگری عملكرد بهتری داشته است. در كنار او توماس مولر و سرژ گنابری هستند كه در این مدت در بهترین فرم خود بوده‌اند. برای آن‌كه بدانیم خط‌حمله باواریایی‌ها تا چه اندازه زهردار است فقط كافی است بدانیم كه بایرن در سه بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان، ۱۵ گل به ثمر رسانده است و از طرف دیگر در ۲۹ بازی قبلی خود در تمام رقابت‌های اصلی نباخته است. در طرف مقابل نیمار قرار دارد كه در كنار امپابه و دی‌ماریا به‌راحتی توانسته‌اند در این فصل هر خط دفاعی را به زحمت بیندازند.

رویای پاریسی

آغاز ولخرجی‌های پاری‌سن‌ژرمن از سال ۲۰۱۱ شروع شد و آن زمانی بود كه قطری‌ها و به‌خصوص شخص ناصر الخلیفی به چهره نخست این باشگاه فرانسوی تبدیل شدند. آنها به این امید دست به هزینه‌های هنگفت زدند كه بتوانند علاوه بر قهرمانی در لوشامپیونه، لیگ قهرمانان اروپا را هم فتح كنند. اگرچه مورد اول در سال‌های اخیر به‌راحتی به‌دست آمد، اما دومی به رویایی برای پاریسی‌ها تبدیل شده است. آمار و ارقام می‌گوید، مالكان قطری PSG برای رسیدن به این رویا كلی هم پول خرج كرده‌اند. به گزارش دیلی‌میل هزینه آنها در این ۱۱ سال به رقمی حدود يک میلیارد دلار رسیده است.

اولین قرارداد آنها با خاویر پاستوره امضا شد كه با ۳۷ میلیون پوند او را از ناپولی خریدند. آخرین خریدهای گرانقیمت آنها نیز كیلیان امپابه و نیمار بودند كه روی هم چیزی در حدود ۳۵۰ میلیون پوند خرج روی دست آنها گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج