۱۰۲۹۵۸۲
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

شیوع سرطان در ایران از متوسط دنیا کمتر است

نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت آگاهی از سرطان‌های شایع در ایران و روند این بیماری در کشور، گفت: در حال حاضر شیوع سرطان در ایران از متوسط دنیا کمتر است.

خبرگزاری ایرنا: نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت آگاهی از سرطان‌های شایع در ایران و روند این بیماری در کشور، گفت: در حال حاضر شیوع سرطان در ایران از متوسط دنیا کمتر است.

دکتر رضا ملک زاده روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه سیمای سرطان با طرح این سوال که چه سرطانی در ایران بیشتر داریم، گفت: پنج سرطان اول در بین مردان و زنان ایرانی، شامل پستان، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده است.

وی ادامه داد: شایع ترین سرطان ها در مردان ایرانی پروستات، پوست، معده، روده بزرگ و مثانه و در زنان هم پستان، روده بزرگ، تیروئید، پوست و معده است.

سرطان دومین علل مرگ و میر در کشور

ملک زاده ادامه داد: بعد از بیماری های قلبی و عروقی که علت ۴۳ درصد مرگ و میر و ناتوانی ایرانی ها است، دومین علت مرگ و میر در کشور سرطان ها هستند که ۱۶ درصد از علل مرگ و میر را به خود اختصاص می دهند.

نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در سال ۹۴ حدود ۵۱ هزار نفر به علت سرطان در ایران فوت کردند.

وی با طرح این سوال که میزان بروز، مرگ و میر و بهبودی در کل سرطان ها در ایران و دنیا چه وضعیتی دارد؟، گفت: میزان ابتلا به این بیماری در دنیا ۲۰ درصد و در ایران ۱۴ درصد است. مرگ براثر این بیماری در دنیا ۱۴ درصد و در ایران ۷ درصد است.

ملک زاده ادامه داد: بهبودی در ایران و سایر کشورهای دنیا ۵۰ درصد است، به عبارتی می توان ۵۰ درصد سرطان ها را بعد از تشخیص به موقع بهبود بخشید و آنها را مداوا کرد. این کار حاصل پیشرفت های علمی پزشکی است و امید است در سال های آینده درصد بیشتری از بیماران سرطان مداوا شوند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در ۲۰ سال آینده در ایران با ادامه روند فعلی میزان سرطان افزایش یابد.

ملک زاده، افزایش امید به زندگی، شیوه زندگی نامناسب و عوامل و آلودگی محیطی را از مهمترین دلایل بروز سرطان اعلام کرد و گفت: طول عمر ایرانی ها افزایش یافته است.

وی افزود: امید به زندگی در ایران از متوسط دنیا بیشتر شده است. در سال ۲۰۱۷ امید به زندگی در دنیا ۷۲ سال و در ایران ۷۶ سال بود؛ البته در این شاخص، امید به زندگی زنان ایرانی بیشتر از مردان است.

نایب رییس کمیته ملی مدیریت سرطان با اشاره به اینکه سرطان عمدتا از سن ۶۰ سالگی به بعد رخ می دهد، بیان داشت: به دلیل پیر شدن جامعه، سرطان ها در ۲ دهه آینده در ایران افزایش خواهد یافت.

ملک زاده با اشاره به اینکه ۳۰ درصد علت سرطان ها در دنیا فقط چاقی است، ادامه داد: ما ایرانی ها هم غذا زیاد می خوریم و هم ورزش کم می کنیم و در نتیجه چاق می شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سرطانی بدتر از دولت روحانی می‌خواهید که به جان هشتاد میلیون ایرانی افتاده

    • م

      معلومه هر چی اینا میگن هست

    • بدون نام

      دکترجان اگه صلاح میدونید هر چی توده از بیماران سرطانی بینوا درمیارین پیوند بزنین به اونایی که سرطان ندارن

    • بچه مرشد

      عامل همه اینها تغذیه نامناسب است که وزارت بهداشت ها و جهاد کشاورزی هم کم مقصرنبودند

    • 100000

      همه از بدبختی سکته میکنند دیگه به سرطان نمیرسند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج